loading...

آموزشگاه آرايشگري هنر آموزان

آموزشگاه آرايشگري هنر آموزان

بازدید : 293
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

آموزش براشينگ مو

به طور كلي حالت دادن مو به وسيله سشوار و برس را براشينگ مو مي گويند. همانطور كه براشينگ مي تواند موهايي با مدل هاي زيبا و جذاب را به شما هديه دهد، به همان اندازه مي تواند در صورت استفاده ناصحيح به تارهاي موي شما آسيب برساند. بسيار اهميت دارد كه در هنگام براشينگ از روش هاي اصولي آن استفاده كنيد.
براشينگ يك آرايش براي موهاي شماست. همانطور كه مواد و ابزارهاي آرايشي نقش كليدي در نوع آرايش و زيبايي آن را ايفا مي كنند، ابزارهاي براشينگ هم بايد درست و حرفه اي انتخاب شوند تا يك براشينگ حرفه اي انجام شود.
اگر قرار است كاري درست پيش برود اول بايد ابزار درستي را براي انجام آن كار انتخاب كرد. براي انجام براشينگ هم بايد ابزاري مناسب در اختيار داشته باشيد. فراموش نكنيد كه صدماتي كه ممكن است در اثر براشينگ نا درست به موهاي شما وارد شود، گاهي بسيار جدي بوده و جبران آن مشكل خواهد بود. پس مهم است از ابزارهاي استاندارد در براشينگ استفاده كنيد. براشينگ مو از مباحث آموزش آرايشگري هست كه در رشته هاي آرايشگري آموزش رنگ مو، آموزش شينيون مو ، آموزش كوتاهي مو ، آموزش بافت مو و دوره آموزش آرايش و پيرايش تدريس مي گردد.

  1. براشينگ مو چيست
  2. انواع براشينگ مو
  3. آموزش انجام براشينگ مو
  4. سشوار حرفه اي براي براشينگ حرفه اي
  5. برس مو براي براشينگ مو
  6. نكات مهم براشينگ مو

براشينگ مو چيست

حالت دادن موها به وسيله سشوار و لوازم حرارتي گفته مي شود. با براشينگ، موها خوش حالت، صاف و پرحجم مي شود. هنگام استفاده از سشوار، براي جلوگيري از آسيب ديدگي موها، مي بايست با فاصله 30 سانتي موها را سشوار كنيد.

براشينگ مو

انواع براشينگ مو

براشينگ را مي شود براي مدل هاي مختلف مو انجام داد. استفاده از سشوار براي مدل هاي مختلف مو متفاوت است. در اين بخش شما را براشينگ انواع مدل هاي مو آشنا مي كنيم.

موهاي كوتاه

براي حجم دادن موهاي كم پشت و كوتاه از سشوار، اتوي مو و.. استفاده مي شود. براشينگ مي بايست متناسب با مدل صورت انجام شود. هنگام براشينگ موهاي كوتاه از برس هاي فلزي استفاده كنيد.

موهاي بلند و متوسط

اين مدل موها را مي شود به دو حالت براشينگ كرد. پس از تقسيم بندي، موهاي بلند را مي شود از داخل به بيرون و بيرون به داخل براشينگ كرد. هنگام براشينگ براي راحت تر شدن كار مي توانيد از برس هاي گرد و تخت استفاده كنيد.

موهاي فر

قبل از براشينگ از اسپري دو فاز استفاده كنيد. سر پخش كننده سشوار را براي موهاي فر، مستقيم روي موها بگيريد. بهتر است براي براشينگ اين مدل موها از سشوارهاي كم قدرت استفاده كنيد.

آموزش انجام براشينگ مو

قبل از شينيون مو ابتدا بايد موهاي خود را براشينگ كنيد. در اين بخش از مقاله، شما را با روش انجام براشينگ مو آشنا مي كنيم.

  • ابتدا موهاي خود را تميز بشوييد و خشك كنيد. البته موها نيمه خشك باشند بهتر است. موهاي خيس با كيفيت براشينگ، نمي شوند.
  • موهاي خود را به 4 قسمت تقسيم بندي كنيد. روش تقسيم بندي موها قبل از براشينگ عبارتند از:
  • قسمت اول، از فرق وسط مو تا انتهاي گردن را دو قسمت كنيد.
  • قسمت دوم، وسط فرق هر طرف سر را تا نوك گوش ها را تقسيم كرده و با گيره مخصوص محكم كنيد.
  • پس از تقسيم بندي موها، ابتدا قسمت پشت مو را سشوار بكشيد. موهايي را كه سشوار مي‌كشيد نه ضخيم باشند نه خيلي نازك.
  • سيم برق سشوار و برس هنگام براشينگ، مي بايست با زاويه 90 درجه اي زير موها قرار بگيرند.
  • هنگام براشينگ جلوي سر ابتدا موها را به سمت صورت و سپس به سمت بالا سشوار كنيد.
  • براشينگ را از ابتدا تا انتهاي مو، انجام دهيد.
  • پس از اتمام كار براشينگ، براي ثابت نگه داشتن حالت موها از تثبيت كننده حالت مو مانند تافت استفاده كنيد.

سشوار حرفه اي براي براشينگ حرفه اي

براي براشينگ اولين موردي كه بايد در نظر بگيريد يك سشوار خوب و حرفه اي است. ممكن است فكر كنيد اگر يك سشوار كوچك معمولي با قدرتي پايين داشته باشيد، آسيب كمتري در براشينگ متوجه موهاي شما خواهد بود، اما به ياد داشته باشيد زمان يك معيار طلايي براي يك براشينگ سريع و كامل است. هر چقدر خشك شدن و حالت پذيري موهاي شما در زمان كمتري انجام شود احتمال آسيب رسيدن به آنها كمتر خواهد بود.

پس داشتن يه سشوار حرفه اي و پر قدرت مي تواند براشينگ سريع و كاملي را تحويل شما دهد. در سشوار هاي حرفه اي امكانات بيشتري نيز بكار رفته است كه در بالا بردن كيفيت براشينك بسيار موثر هستند.

البته در اينجا منظور اين نيست كه يك سشوار كوچك با قدرت پايين، سشوار خوبي نيست. سشوارهايي با قدرت پايين و متوسط هم مي توانند كيفيت عالي و استانداردي داشته باشند كه اصطلاحا به آنها سشوارهاي خانگي هم گفته مي شود، كه معمولا براي خشك كردن مو و آرايش هاي معمولي استفاده مي شوند. اما براي يك براشينك حرفه اي بايد از يك سشوار حرفه اي استفاده شود.

فناوري توليد يون در سشوار، يك كليد طلايي براي براشينگ بي نقص

امروزه استفاده از ژنراتور توليد يون هاي منفي در سشوارهاي حرفه اي يك مزيت بسيار بزرگ و با اهميت است. اين نوع سشوارها با توليد يون منفي و انتقال آن روي ساقه موها از بروز الكتريسيته ساكن جلوگيري مي كنند. وجود الكتريسيته ساكن روي موها يك دشمن درجه يك براي آرايش مو و براشينگ است. با استفاده از سشوارهاي حرفه اي كه از فناوري توليد يون منفي در آنها استفاده شده، مي توان بروز الكتريسيته ساكن روي ساقه موها را به حداقل ممكن رساند.

سشوار حرفه اي پرومكس مدل 7230R مجهز به موتور پرقدرت 2300 وات AC و فناوري پيشرفته توليد يون منفي است كه سرعت براشينگ را به حداكثر رسانده و حالت دهي به موها را به بهترين نحو انجام مي دهد. اين سشوار داراي سه عدد متمركز كننده هوا در سايز و حالت هاي مختلف است كه در سر سشوار قرار مي گيرند كه باعث مي شوند براشينگ بسيار حرفه اي تر انجام شود.

نكته ديگري كه در سشوارهاي حرفه مورد توجه قرار مي گيرد طول كابل برق سشوار است. معمولا در ساخت سشوارهاي حرفه اي طول كابل برق، بلند در نظر گرفته مي شود تا در هنگام استفاده مخصوصا در سالن ها، مشكلي وجود نداشته باشد. سشوار حرفه اي پرومكس مدل 7230R با كابلي در حدود 3 متر اين مورد را رعايت كرده است.

قوي ترين سشوار براي براشينگ مو

اما براشينگ حرفه‌اي نياز به يك سشوار با توان توليد باد بسيار بالا دارد. اين توان از سشوار هاي خانگي ساخته نيست و شما با استفاده از يك سشوار حرفه‌اي مي توانيد به براشينگ حرفه‌اي موي خود بپردازيد. قيمت اين سشوار ها گاه تا 3 برابر سشوار هاي خانگي مي رسد اما دوام عمري بسيار بيشتر از ديگر سشوار هاي دارند يك نمونه از اين دوستان هميشگي شما سشوار حرفه اي پرومكس مدل 7878K پرومكس است اين محصول ساخت ايتالياست و توان توليد يون منفي را با فشوردن دكمه تورمالين خود دارد. متور بسيار پر قدرت 2400 واتي اين سشوار حرفه اي پرومكس مدل 7878K مي تواند مدت ها براي شما انجام وظيفه كند و ياري براي ساليان طولاتي در كنار شما باشد.

براشينگ مو

برس مو براي براشينگ مو

دومين موردي كه در براشينگ اهميت بسيار زيادي دارد انتخاب يك برس مناسب است. در براشينگ معمولا از برس هاي گرد كه مخصوص حالت دادن به موهاي بلند است استفاده مي شود. مگر اينكه نوع آرايش مو در نقاطي از آن نياز به نوع ديگري از برس يا شانه داشته باشد.

مشخصه يك برس گرد خوب براي براشينگ، در وحله اول متمركز كردن حرارت در بدنه خود و انتقال يكسان آن به تارهاي مو است. اين وظيفه توسط يك استوانه آلومينيومي كه در بدنه برس گرد تعبيه شده انجام مي شود. اما در نوع پيشرفته و حرفه اي اين نوع برس ها از يك پوشش سراميكي در بدنه برس نيز استفاده شده است. استفاده از سراميك در بدنه اين برس ها باعث انتقال يكنواخت و بهتر حرارت به مو مي شود. مزيت ديگر سراميك به حد اقل رساندن آسيب هاي احتمالي به ساقه مو است.

نكته اي كه در برس هاي براشينك از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و معمولا هم زياد به آن توجه نمي شود، دسته برس است. ممكن است فرايند براشينگ زمان زيادي دست هاي شما را درگير كند. در چنين شرايطي دسته برس بايد حتما يك طراحي ارگونوميك داشته باشد كه با استفاده طولاني از آن، دست شما خسته نشده و كارايي لازم از آن گرفته نشود.
بهتر است برسي را انتخاب كنيد كه در طراحي دسته آن از لاستيك هاي ضد سر خوردن دست هم استفاده شده باشد تا تسلط شما را روي براشينگ حفظ كند.
برس گرد سراميكي Professional تريزا با دسته ارگونوميك خود، احساس خستگي در مچ دست را به حداقل مي رساند. اين برس با استفاده از روكش سراميكي خود به حالت پذيري بهتر مو كمك كرده و سرعت بيشتري به فرايند خشك كردن مو مي بخشد.

در براشينگ معمولاً از برس هاي گرد كه مخصوص حالت دادن به موهاي بلند است استفاده مي شود. مگر اينكه نوع آرايش مو در نقاطي از آن نياز به نوع ديگري از برس يا شانه داشته باشد.

مشخصه يك برس گرد خوب براي براشينگ، در مرحله اول متمركز كردن حرارت در بدنه خود و انتقال يكسان آن به تارهاي مو است. اين وظيفه توسط يك استوانه آلومينيومي كه در بدنه برس گرد تعبيه شده انجام مي شود؛ اما در نوع پيشرفته و حرفه اي اين نوع برس ها از يك پوشش سراميكي در بدنه برس نيز استفاده شده است. استفاده از سراميك در بدنه اين برس ها باعث انتقال يكنواخت و بهتر حرارت به مو مي شود. مزيت ديگر سراميك به حداقل رساندن آسيب هاي احتمالي به ساقه مو است.

نكته اي كه در برس هاي براشينگ از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و معمولاً هم زياد به آن توجه نمي شود، دسته برس است. ممكن است فرايند براشينگ زمان زيادي دست هاي شما را درگير كند. در چنين شرايطي دسته برس بايد حتماً يك طراحي ارگونوميك داشته باشد كه با استفاده طولاني از آن، دست شما خسته نشده و كارايي لازم از آن گرفته نشود.

بهتر است برسي را انتخاب كنيد كه در طراحي دسته آن از لاستيك هاي ضد سر خوردن دست هم استفاده شده باشد تا تسلط شما را روي براشينگ حفظ كند.

برس گرد سراميكي Professional تريزا با دسته ارگونوميك خود، احساس خستگي در مچ دست را به حداقل مي رساند. اين برس با استفاده از روكش سراميكي خود به حالت پذيري بهتر مو كمك كرده و سرعت بيشتري به فرايند خشك كردن مو مي بخشد.

براشينگ مو

نكات مهم براشينگ مو

براشينگ در از بين بردن وزي مو، لخت و مرتب كردن موها تأثير زيادي دارد. براي مهماني هاي ساده و غير رسمي مناسب است. در زمان كمتري نسبت به شينيون مو انجام مي شود. براي داشتن يك موي مرتب و شيك نكات زير را هنگام براشينگ رعايت كنيد.

  • قبل از استفاده از سشوار، براي جلوگيري از آسيب ديدگي موها از سرم مو استفاده كنيد.
  • پس از رنگ كردن مو، موها را براشينگ نكنيد. براشينگ پس از رنگ كردن، به موها آسيب مي رساند
  • هنگام براشينگ سشوار را با فاصله 10 سانتي از ساقه موها نگه داشته و از درجه پايين سشوار استفاده كنيد.
  • بررسي كه دسته اش سور نمي خورد براي براشينگ مناسب است. برس هاي سراميكي نسبت به برس هاي فلزي آسيب كمتري به موها مي رساند. براي موهاي فر بهترين نوع برس، برس هاي چوبي هستند.
  • برس هاي فلزي را هر 15 روز براي ضدعفوني كردن 2 ساعت در مخلوط آب و سركه قرار دهيد.

براي براشينگ اولين موردي كه بايد در نظر بگيريد، داشتن يك سشوار خوب و حرفه اي است. زمان درانجام براشينگ مهم است. هر چقدر خشك شدن و حالت پذيري موها در زمان كمتري انجام شود، احتمال آسيب رسيدن به موها كمتر خواهد بود. پس داشتن سشوار حرفه اي و پر قدرت، براشينگ سريع و كاملي را تحويل شما مي دهد. در سشوار هاي حرفه اي امكانات بيشتري نيز بكار رفته است. البته سشوارهايي با قدرت پايين و متوسط هم مي توانند كيفيت عالي و استانداردي داشته باشند. مانند سشوارهاي خانگي كه معمولاً براي خشك كردن مو و آرايش هاي موي معمولي استفاده مي شوند؛ اما براي يك براشينگ حرفه اي بايد از يك سشوار حرفه اي استفاده شود.

قبل از مرحله اصلي براشينگ، موهاي خود را با حرارت متوسط سشوار كمي خشك كنيد. اين كار باعث مي شود تارهاي مو آماده براشينگ و پذيرش حرارت شوند.
بلا فاصله بعد از مش، دكلره و رنگ كردن مو، براشينگ نكنيد. مو در اين حالت بسيار آسيب پذير است يا حداقل از درجه بالاي سشوار استفاده نكنيد.
براي سرعت بخشيدن به براشينگ، هرگز سر سشوار را به موها خود نچسبانيد. سر سشوار را كمي با فاصله و زاويه دار روي موها بگيريد.
اگر زياد از براشينگ استفاده مي كنيد، استفاده از ماسك هاي مو و سرم مو را فراموش نكنيد. استفاده از اين محصولات در كنار تغذيه و محافظت از مو، موها را بازسازي كرده و آماده براشينگ بعدي مي كنند.

آموزش براشينگ مو

به طور كلي حالت دادن مو به وسيله سشوار و برس را براشينگ مو مي گويند. همانطور كه براشينگ مي تواند موهايي با مدل هاي زيبا و جذاب را به شما هديه دهد، به همان اندازه مي تواند در صورت استفاده ناصحيح به تارهاي موي شما آسيب برساند. بسيار اهميت دارد كه در هنگام براشينگ از روش هاي اصولي آن استفاده كنيد.
براشينگ يك آرايش براي موهاي شماست. همانطور كه مواد و ابزارهاي آرايشي نقش كليدي در نوع آرايش و زيبايي آن را ايفا مي كنند، ابزارهاي براشينگ هم بايد درست و حرفه اي انتخاب شوند تا يك براشينگ حرفه اي انجام شود.
اگر قرار است كاري درست پيش برود اول بايد ابزار درستي را براي انجام آن كار انتخاب كرد. براي انجام براشينگ هم بايد ابزاري مناسب در اختيار داشته باشيد. فراموش نكنيد كه صدماتي كه ممكن است در اثر براشينگ نا درست به موهاي شما وارد شود، گاهي بسيار جدي بوده و جبران آن مشكل خواهد بود. پس مهم است از ابزارهاي استاندارد در براشينگ استفاده كنيد. براشينگ مو از مباحث آموزش آرايشگري هست كه در رشته هاي آرايشگري آموزش رنگ مو، آموزش شينيون مو ، آموزش كوتاهي مو ، آموزش بافت مو و دوره آموزش آرايش و پيرايش تدريس مي گردد.

  1. براشينگ مو چيست
  2. انواع براشينگ مو
  3. آموزش انجام براشينگ مو
  4. سشوار حرفه اي براي براشينگ حرفه اي
  5. برس مو براي براشينگ مو
  6. نكات مهم براشينگ مو

براشينگ مو چيست

حالت دادن موها به وسيله سشوار و لوازم حرارتي گفته مي شود. با براشينگ، موها خوش حالت، صاف و پرحجم مي شود. هنگام استفاده از سشوار، براي جلوگيري از آسيب ديدگي موها، مي بايست با فاصله 30 سانتي موها را سشوار كنيد.

براشينگ مو

انواع براشينگ مو

براشينگ را مي شود براي مدل هاي مختلف مو انجام داد. استفاده از سشوار براي مدل هاي مختلف مو متفاوت است. در اين بخش شما را براشينگ انواع مدل هاي مو آشنا مي كنيم.

موهاي كوتاه

براي حجم دادن موهاي كم پشت و كوتاه از سشوار، اتوي مو و.. استفاده مي شود. براشينگ مي بايست متناسب با مدل صورت انجام شود. هنگام براشينگ موهاي كوتاه از برس هاي فلزي استفاده كنيد.

موهاي بلند و متوسط

اين مدل موها را مي شود به دو حالت براشينگ كرد. پس از تقسيم بندي، موهاي بلند را مي شود از داخل به بيرون و بيرون به داخل براشينگ كرد. هنگام براشينگ براي راحت تر شدن كار مي توانيد از برس هاي گرد و تخت استفاده كنيد.

موهاي فر

قبل از براشينگ از اسپري دو فاز استفاده كنيد. سر پخش كننده سشوار را براي موهاي فر، مستقيم روي موها بگيريد. بهتر است براي براشينگ اين مدل موها از سشوارهاي كم قدرت استفاده كنيد.

آموزش انجام براشينگ مو

قبل از شينيون مو ابتدا بايد موهاي خود را براشينگ كنيد. در اين بخش از مقاله، شما را با روش انجام براشينگ مو آشنا مي كنيم.

  • ابتدا موهاي خود را تميز بشوييد و خشك كنيد. البته موها نيمه خشك باشند بهتر است. موهاي خيس با كيفيت براشينگ، نمي شوند.
  • موهاي خود را به 4 قسمت تقسيم بندي كنيد. روش تقسيم بندي موها قبل از براشينگ عبارتند از:
  • قسمت اول، از فرق وسط مو تا انتهاي گردن را دو قسمت كنيد.
  • قسمت دوم، وسط فرق هر طرف سر را تا نوك گوش ها را تقسيم كرده و با گيره مخصوص محكم كنيد.
  • پس از تقسيم بندي موها، ابتدا قسمت پشت مو را سشوار بكشيد. موهايي را كه سشوار مي‌كشيد نه ضخيم باشند نه خيلي نازك.
  • سيم برق سشوار و برس هنگام براشينگ، مي بايست با زاويه 90 درجه اي زير موها قرار بگيرند.
  • هنگام براشينگ جلوي سر ابتدا موها را به سمت صورت و سپس به سمت بالا سشوار كنيد.
  • براشينگ را از ابتدا تا انتهاي مو، انجام دهيد.
  • پس از اتمام كار براشينگ، براي ثابت نگه داشتن حالت موها از تثبيت كننده حالت مو مانند تافت استفاده كنيد.

سشوار حرفه اي براي براشينگ حرفه اي

براي براشينگ اولين موردي كه بايد در نظر بگيريد يك سشوار خوب و حرفه اي است. ممكن است فكر كنيد اگر يك سشوار كوچك معمولي با قدرتي پايين داشته باشيد، آسيب كمتري در براشينگ متوجه موهاي شما خواهد بود، اما به ياد داشته باشيد زمان يك معيار طلايي براي يك براشينگ سريع و كامل است. هر چقدر خشك شدن و حالت پذيري موهاي شما در زمان كمتري انجام شود احتمال آسيب رسيدن به آنها كمتر خواهد بود.

پس داشتن يه سشوار حرفه اي و پر قدرت مي تواند براشينگ سريع و كاملي را تحويل شما دهد. در سشوار هاي حرفه اي امكانات بيشتري نيز بكار رفته است كه در بالا بردن كيفيت براشينك بسيار موثر هستند.

البته در اينجا منظور اين نيست كه يك سشوار كوچك با قدرت پايين، سشوار خوبي نيست. سشوارهايي با قدرت پايين و متوسط هم مي توانند كيفيت عالي و استانداردي داشته باشند كه اصطلاحا به آنها سشوارهاي خانگي هم گفته مي شود، كه معمولا براي خشك كردن مو و آرايش هاي معمولي استفاده مي شوند. اما براي يك براشينك حرفه اي بايد از يك سشوار حرفه اي استفاده شود.

فناوري توليد يون در سشوار، يك كليد طلايي براي براشينگ بي نقص

امروزه استفاده از ژنراتور توليد يون هاي منفي در سشوارهاي حرفه اي يك مزيت بسيار بزرگ و با اهميت است. اين نوع سشوارها با توليد يون منفي و انتقال آن روي ساقه موها از بروز الكتريسيته ساكن جلوگيري مي كنند. وجود الكتريسيته ساكن روي موها يك دشمن درجه يك براي آرايش مو و براشينگ است. با استفاده از سشوارهاي حرفه اي كه از فناوري توليد يون منفي در آنها استفاده شده، مي توان بروز الكتريسيته ساكن روي ساقه موها را به حداقل ممكن رساند.

سشوار حرفه اي پرومكس مدل 7230R مجهز به موتور پرقدرت 2300 وات AC و فناوري پيشرفته توليد يون منفي است كه سرعت براشينگ را به حداكثر رسانده و حالت دهي به موها را به بهترين نحو انجام مي دهد. اين سشوار داراي سه عدد متمركز كننده هوا در سايز و حالت هاي مختلف است كه در سر سشوار قرار مي گيرند كه باعث مي شوند براشينگ بسيار حرفه اي تر انجام شود.

نكته ديگري كه در سشوارهاي حرفه مورد توجه قرار مي گيرد طول كابل برق سشوار است. معمولا در ساخت سشوارهاي حرفه اي طول كابل برق، بلند در نظر گرفته مي شود تا در هنگام استفاده مخصوصا در سالن ها، مشكلي وجود نداشته باشد. سشوار حرفه اي پرومكس مدل 7230R با كابلي در حدود 3 متر اين مورد را رعايت كرده است.

قوي ترين سشوار براي براشينگ مو

اما براشينگ حرفه‌اي نياز به يك سشوار با توان توليد باد بسيار بالا دارد. اين توان از سشوار هاي خانگي ساخته نيست و شما با استفاده از يك سشوار حرفه‌اي مي توانيد به براشينگ حرفه‌اي موي خود بپردازيد. قيمت اين سشوار ها گاه تا 3 برابر سشوار هاي خانگي مي رسد اما دوام عمري بسيار بيشتر از ديگر سشوار هاي دارند يك نمونه از اين دوستان هميشگي شما سشوار حرفه اي پرومكس مدل 7878K پرومكس است اين محصول ساخت ايتالياست و توان توليد يون منفي را با فشوردن دكمه تورمالين خود دارد. متور بسيار پر قدرت 2400 واتي اين سشوار حرفه اي پرومكس مدل 7878K مي تواند مدت ها براي شما انجام وظيفه كند و ياري براي ساليان طولاتي در كنار شما باشد.

براشينگ مو

برس مو براي براشينگ مو

دومين موردي كه در براشينگ اهميت بسيار زيادي دارد انتخاب يك برس مناسب است. در براشينگ معمولا از برس هاي گرد كه مخصوص حالت دادن به موهاي بلند است استفاده مي شود. مگر اينكه نوع آرايش مو در نقاطي از آن نياز به نوع ديگري از برس يا شانه داشته باشد.

مشخصه يك برس گرد خوب براي براشينگ، در وحله اول متمركز كردن حرارت در بدنه خود و انتقال يكسان آن به تارهاي مو است. اين وظيفه توسط يك استوانه آلومينيومي كه در بدنه برس گرد تعبيه شده انجام مي شود. اما در نوع پيشرفته و حرفه اي اين نوع برس ها از يك پوشش سراميكي در بدنه برس نيز استفاده شده است. استفاده از سراميك در بدنه اين برس ها باعث انتقال يكنواخت و بهتر حرارت به مو مي شود. مزيت ديگر سراميك به حد اقل رساندن آسيب هاي احتمالي به ساقه مو است.

نكته اي كه در برس هاي براشينك از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و معمولا هم زياد به آن توجه نمي شود، دسته برس است. ممكن است فرايند براشينگ زمان زيادي دست هاي شما را درگير كند. در چنين شرايطي دسته برس بايد حتما يك طراحي ارگونوميك داشته باشد كه با استفاده طولاني از آن، دست شما خسته نشده و كارايي لازم از آن گرفته نشود.
بهتر است برسي را انتخاب كنيد كه در طراحي دسته آن از لاستيك هاي ضد سر خوردن دست هم استفاده شده باشد تا تسلط شما را روي براشينگ حفظ كند.
برس گرد سراميكي Professional تريزا با دسته ارگونوميك خود، احساس خستگي در مچ دست را به حداقل مي رساند. اين برس با استفاده از روكش سراميكي خود به حالت پذيري بهتر مو كمك كرده و سرعت بيشتري به فرايند خشك كردن مو مي بخشد.

در براشينگ معمولاً از برس هاي گرد كه مخصوص حالت دادن به موهاي بلند است استفاده مي شود. مگر اينكه نوع آرايش مو در نقاطي از آن نياز به نوع ديگري از برس يا شانه داشته باشد.

مشخصه يك برس گرد خوب براي براشينگ، در مرحله اول متمركز كردن حرارت در بدنه خود و انتقال يكسان آن به تارهاي مو است. اين وظيفه توسط يك استوانه آلومينيومي كه در بدنه برس گرد تعبيه شده انجام مي شود؛ اما در نوع پيشرفته و حرفه اي اين نوع برس ها از يك پوشش سراميكي در بدنه برس نيز استفاده شده است. استفاده از سراميك در بدنه اين برس ها باعث انتقال يكنواخت و بهتر حرارت به مو مي شود. مزيت ديگر سراميك به حداقل رساندن آسيب هاي احتمالي به ساقه مو است.

نكته اي كه در برس هاي براشينگ از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و معمولاً هم زياد به آن توجه نمي شود، دسته برس است. ممكن است فرايند براشينگ زمان زيادي دست هاي شما را درگير كند. در چنين شرايطي دسته برس بايد حتماً يك طراحي ارگونوميك داشته باشد كه با استفاده طولاني از آن، دست شما خسته نشده و كارايي لازم از آن گرفته نشود.

بهتر است برسي را انتخاب كنيد كه در طراحي دسته آن از لاستيك هاي ضد سر خوردن دست هم استفاده شده باشد تا تسلط شما را روي براشينگ حفظ كند.

برس گرد سراميكي Professional تريزا با دسته ارگونوميك خود، احساس خستگي در مچ دست را به حداقل مي رساند. اين برس با استفاده از روكش سراميكي خود به حالت پذيري بهتر مو كمك كرده و سرعت بيشتري به فرايند خشك كردن مو مي بخشد.

براشينگ مو

نكات مهم براشينگ مو

براشينگ در از بين بردن وزي مو، لخت و مرتب كردن موها تأثير زيادي دارد. براي مهماني هاي ساده و غير رسمي مناسب است. در زمان كمتري نسبت به شينيون مو انجام مي شود. براي داشتن يك موي مرتب و شيك نكات زير را هنگام براشينگ رعايت كنيد.

  • قبل از استفاده از سشوار، براي جلوگيري از آسيب ديدگي موها از سرم مو استفاده كنيد.
  • پس از رنگ كردن مو، موها را براشينگ نكنيد. براشينگ پس از رنگ كردن، به موها آسيب مي رساند
  • هنگام براشينگ سشوار را با فاصله 10 سانتي از ساقه موها نگه داشته و از درجه پايين سشوار استفاده كنيد.
  • بررسي كه دسته اش سور نمي خورد براي براشينگ مناسب است. برس هاي سراميكي نسبت به برس هاي فلزي آسيب كمتري به موها مي رساند. براي موهاي فر بهترين نوع برس، برس هاي چوبي هستند.
  • برس هاي فلزي را هر 15 روز براي ضدعفوني كردن 2 ساعت در مخلوط آب و سركه قرار دهيد.

براي براشينگ اولين موردي كه بايد در نظر بگيريد، داشتن يك سشوار خوب و حرفه اي است. زمان درانجام براشينگ مهم است. هر چقدر خشك شدن و حالت پذيري موها در زمان كمتري انجام شود، احتمال آسيب رسيدن به موها كمتر خواهد بود. پس داشتن سشوار حرفه اي و پر قدرت، براشينگ سريع و كاملي را تحويل شما مي دهد. در سشوار هاي حرفه اي امكانات بيشتري نيز بكار رفته است. البته سشوارهايي با قدرت پايين و متوسط هم مي توانند كيفيت عالي و استانداردي داشته باشند. مانند سشوارهاي خانگي كه معمولاً براي خشك كردن مو و آرايش هاي موي معمولي استفاده مي شوند؛ اما براي يك براشينگ حرفه اي بايد از يك سشوار حرفه اي استفاده شود.

قبل از مرحله اصلي براشينگ، موهاي خود را با حرارت متوسط سشوار كمي خشك كنيد. اين كار باعث مي شود تارهاي مو آماده براشينگ و پذيرش حرارت شوند.
بلا فاصله بعد از مش، دكلره و رنگ كردن مو، براشينگ نكنيد. مو در اين حالت بسيار آسيب پذير است يا حداقل از درجه بالاي سشوار استفاده نكنيد.
براي سرعت بخشيدن به براشينگ، هرگز سر سشوار را به موها خود نچسبانيد. سر سشوار را كمي با فاصله و زاويه دار روي موها بگيريد.
اگر زياد از براشينگ استفاده مي كنيد، استفاده از ماسك هاي مو و سرم مو را فراموش نكنيد. استفاده از اين محصولات در كنار تغذيه و محافظت از مو، موها را بازسازي كرده و آماده براشينگ بعدي مي كنند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 37
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 19
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 74
  • بازدید ماه : 126
  • بازدید سال : 1377
  • بازدید کلی : 35512
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه