loading...

آموزشگاه آرايشگري هنر آموزان

آموزشگاه آرايشگري هنر آموزان

بازدید : 154
پنجشنبه 30 مرداد 1399 زمان : 11:37

تاتو خط لب دائم

انجام تاتو خط لب برای لب های نازک، کم رنگ، بی حالت و نامتقارن مناسب است. برای داشتن خط لبی با رنگ دلخواهتان هیچ محدودیتی وجود ندارد. رنگ تاتو خط لب بسیار متنوع است که شامل رنگ های ملایم، طبیعی و رنگ های غلیظ می باشد. همچنین بعد از تاتوی خط لب می توانید تاتو لب انجام دهید.

اگر پس از گذشت زمان از رنگ تاتوی خط لب خود ناراضی بودید می توانید با مراجعه به تاتو کار ، رنگ تاتوی خط لب خود را تغییر دهید. به علت وجود عصب های حسی لب، برای جلوگیری از درد زیاد موقع تاتو می توانید قبل از انجام تاتو به پزشک مراجعه کنید و از آمپول بی حسی روی ناحیه لب استفاده کنید.

تاتو خط لب

عوامل مؤثر بر ماندگاری تاتوی خط لب

“تاتوی خط لب 6 ماه الی 1 سال ماندگاری دارد.”

  • پس از گذشت زمان ذکر شده می بایست تاتوی خط لب خود را ترمیم کنید.
  • اگر رنگ خط لب تیره تر باشد ماندگاری تاتو بیشتر خواهد بود.
  • رنگ انتخاب شده برای تاتوی خط لب را طبق جنس پوست خود انتخاب کنید.

تاتو خط لب

اقدامات ضروری قبل از انجام تاتوی خط لب

  • قبل از انجام تاتوی خط لب سعی کنید در معرض اشعه ماورا بنفش و اشعه uv که برای برنزه کردن پوست استفاده می شود، قرار نگیرید.
  • از خوردن مواد غذائی که حاوی کافئین هستند 1 ساعت قبل از انجام تاتو خودداری کنید.
  • قبل از انجام تاتوی خط لب پوست صورت را لایه برداری نکنید.
  • از داروهایی که موجب تحریک پوستی می شوند استفاده نکنید.
  • قبل از انجام تاتو خط لب برای جلوگیری از تبخال از قرص آسیکلوویر هر 8 ساعت استفاده کنید.
  • قبل از انجام تاتو اگر حساسیت دارید از قرص ضد حساسیت cetirizine استفاده کنید.

اقدامات ضروری بعد از انجام تاتوی خط لب

  • بعد از انجام تاتو خط لب 3 روز به قسمت تاتو شده آب نزنید.
  • بعد از تاتوی خط لب 1 هفته از پماد هیدروکورتیزن چشمی بر روی محل تاتو شده استفاده کنید. روزی 1 بار با گوش پاک کن پماد را روی لب تاتو شده بمالید.
  • در کنار پماد هیدروکورتیزن از پماد آسیکلوویر به وسیله گوش پاک کن استفاده کنید.
  • محل تاتو شده را نخارانید و پوست های جدا شده را نکنید.
  • حدقل 1 هفته از استخر و جکوزی و … استفاده نکنید.
  • تا بهبود کامل محل تاتو شده زیر نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید.

نکات مهم تاتوی خط لب

  • اگر خط لب بالا را از خط لب طبیعی بالاتر می کشید می بایست 2 درجه تیره تر از رژ لبی که استفاده می کنید، باشد.
  • برای تاتوی خط لب از سوزن 5 سر استفاده کنید.
  • وقتی خط لب تاتو می کنید، می بایست کار را سایه کاری کنید. رنگ تاتوی خط لب هر چه به داخل لب نزدیک تر شود، روشن تر شود و نزدیک خط لب می بایست تیره تر باشد.

تاتو خط لب

دوره های آموزش میکروپیگمنتیشن ، آموزش تاتو و دیگر دوره های تخصصی در آموزشگاه هنر آموزان برگزار می شود.

بازدید : 265
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

پر فروش ترين برند آرايشي

در اينجا به بررسي 10 برند آرايشي در ايران خواهيم پرداخت. توجه كنيد كه اين مطلب كاملا كاربردي تهيه شده و حتي ميتواند جنبه راهنماي خريد را نيز براي شما ايفا كند. قصد داريم براي علاقمندان آرايش، به معرفي معروف ترين و بهترين برند هاي لوازم آرايشي خارجي و ايراني بپردازيم كه محصولاتشان در بازار ايران يافت ميشود.

در اينجا صرفا بهترين كيفيت در نظر گرفته نشده و مواردي از قبيل قيمت، در دسترس بودن و همينطور تنوع لوازم آرايش نيز در نظر گرفته شده تا به راحتي اقدام به انتخاب لوازم آرايش مناسب خود نماييد.مجموعه هنر آموزان در آموزش هاي تخصصي خود مانند دوره هاي آموزش آرايش صورت ، آموزش خودآرايي ، آموزش رنگ مو و آموزش پاكسازي پوست به معرفي مواد با كيفيت نيز ميپردازد.

برند آرايشي

بهترين برندهاي آرايشي اقتصادي

  • كنويس و كنويس هارمونيك

رتبه دهم از ميان 10 برند آرايشي، برندي ايراني محصول كارخانه بزرگ فروغ آريا گستر است. اين برند مخصوص آرايش صورت است. انواع رژلب، كرم‌پودر، رژگونه و پنكيك با اين نام توليد مي‌شود. همين طور براي انواع لوازم آرايش چشم نيز كنويس مي تواند با انواع پالت هاي سايه و چشم و ابرو و خط چشم تمام نياز هاي شما را برطرف كند.

اين برند از لحاظ قيمتي نيز بسيار اقتصادي است و با آن كه از مواد اوليه فرانسوي تهيه مي شود با حداقل قيمت بهترين ست لوازم آرايش اقتصادي به شما ارائه مي دهد.

كنويس هارمونيك يكي ديگر از بهترين بردندهاي آرايشي است. اين برند هم توسط كارخانه فروغ آريا گستر در ايران توليد مي شود اين برند مانند همتاي خود كنويس از مواد اوليه مرغوب فرانسوي توليد مي‌شود و نسبت به كنويس كار كرد، پوشاندگي و دوام آرايش انجام گرفته با كنويس هارمونيك چند برابر بيشتر است، اما بايد توجه داشته باشيد كه كنويس هارمونيك تنها مقداري از كنويس گران تر است.

پس اگر كيفيت آرايش شما براتان مهم است حتما در انتخاب خود نام كنويس هارمونيك را بگنجانيد. در لينك هاي زير ميتوانيد انواع محصولات اين برندها و رنج قيمت آنها را مشاهده كنيد.

برند آرايشي

  • سينره و اين لي (inlay)

دو برند سينره و «اين لي» هم از توليدات صنعت لوازم آرايشي و بهداشتي ايران هستند كه در بين 10 برند برتر آرايشي قرار گرفته اند. اين لي و سينره هميشه به دنبال اين هستند كه محصولات آرايشي را با پايه طبيعي توليد كنند و از همين رو است كه اسم شركت توليد كننده اين لي و سينره طبيعت زنده است.

سينره محصولات بهداشتي با كيفيت و متنوع را به بازار عرضه كرده است و كمتر خانمي را مي‌توان يافت كه نام سنيره را نشنيده باشد. اين لي هم يكي از شيك‌ترين محصولات آرايشي را براي شما تدارك ديده است و خلاصه اي از زيبايي را مي توان در اين دو برند بسيار مشهور ايراني به دست آوريد.

برند آرايشي

  • دوماسي

ديگر برگزيده در ميان 10 برند برتر آرايشي، دوماسي يكي از برندهاي زيرمجموعه كارخانجات سبز گلسار است. كارخانجات بسيار عظيمي كه انواع محصولات خوراكي و آرايشي را در ايران توليد مي كنند.

دوماسي بيش از آن كه محصولات آرايشي داشته باشد به محصولات مراقبت از پوست و مو مي‌پردازد اما دو محصول آرايشي آن توانايي هاي بسيار بالايي در زيبا تر كردن مو و صورت دارد.

رژلب هاي دوماسي با رنگ بندي‌هاي بسيار متنوع و رنگ موي دوماسي كه شاهكاري از رنگ‌هاي گرم و با دوام براي موهاي شماست. با دوماسي مي‌توانيد زيبايي خود را با دوام بيشتري حفظ كنيد. زيرا محصولات مراقبتي دوماسي توانايي بالا بردن دوام زيبايي را دارند محصولاتي مانند سرم روغن آرگان و اسپري دوفاز ضد وز دوماسي كه همگي توانايي‌ها فراواني براي احياي زيبايي مو دارند.

برند آرايشي

  • مارال

بهترين برند آرايشي اقتصادي مارال است. برندي بسيار گسترده كه انتخاب حرفه‌اي‌هاي ميكاپ و گريم بوده و مدت هاست صدر جدول محصولات آرايشي خوش قيمت را به خود اختصاص داده و از اين رو در 10 برند برتر آرايشي آن را قرار داديم.

مارال همه چيز براي زيبايي پوست و مو را توليد مي كند و گل سر سبد كارخانجات سبز گلسار است. انواع رژلب هاي ويتامينه و با دوام و حجم دهنده مارال همراهي هميشگي براي شما در كيف لوازم آرايش است؛ همين طور رنگ موي بسيار مرغوب مارال كه چه براي آقايان و چه براي خانم ها اوج زيبايي موها را به جلوه در مي‌آورد.

برند آرايشي

  • زد.وان (Z.ONE)

براي افراد بسياري، بهترين برند در بين 10 برند برتر آرايشي است. زد.وان يكي از آن برندهايي است كه بايد به معني كامل كلمه آن را كار راه انداز دانست. به اين معني كه تمام ملزوماتي كه شما نياز داريد تا از مواد آرايشي به صورت بهينه استفاده كنيد، در برند زد.وان موجود است.

براش‌ها و انواع پد‌هاي زدوان و ابزارهاي آرايش ناخن مهم‌ترين توليدات اين برند كره‌اي توليد ابزار آرايشي است. قيمت‌هاي بسيار خوب z.one آن را در رده محصولات اقتصادي قرار مي‌دهد.

برند آرايشي

  • لاكورت (Lacvert)

برند لاكورت يكي از محصولاتي است كه از بابت قيمت آن را بايد در زمره محصولات ميان رده جاي داد. محصولاتي متنوع براي پايه و مرحله نهايي ميكاپ كه مي تواند نتيجه بسيار خوبي را براي شما به ارمغان بياورد.

لاكورت در ميانه بهترين برند‌هاي آرايشي جايي ويژه دارد و مي تواند يك برند ميان رده خوب به حساب بيايد و از اين رو آن را در 10 برند برتر آرايشي قرار داديم. مهم اين است كه انتخاب شما چه باشد، كافي است يك بار لاكورت اصل را از يك فروشگاه معتبر تهيه كنيد.

برند آرايشي

  • ميبلين (Maybelin)

اين برند در نام كامل خود ميبلين نيورك نام دارد اما در فرانسه و توسط غول توليد لوازم آرايش يعني لورآل توليد مي‌شود. يكي از تخصصي‌ترين برنده هاي لوازم آرايش را مي توان در ميبلين جستجو كرد.

رژلب و كرم‌پودر هاي بسيار مرغوب اين برند از آن دسته محصولاتي است كه هنرمندان ميكاپ به سادگي از آن نمي گذرند و حتما از انتخاب هاي اصلي آنان در 10 برند آرايشي خواهد بود.

شايد جالب باشد بدانيد كه ريمل يا ماسكاراي مژه اختراع ميبلين در حدود 100 سال پيش بوده است و اين برند با توليد ريمل پايه گذاري شد و كماكان انواع ريمل هاي فوق‌العاده مرغوب در اين برند توليد مي‌شود.

برند آرايشي

  • لورآل (اورآل L’oreal)

در صدر ليست ميان رده‌ي 10 برند آرايشي، مي توان لورآل را جاي داد. برندي كه نامي عظيم در دنياي لوازم آرايش است. لورآل الگوي بسياري از برندهاي ديگر در توليد لوازم آرايشي و بهداشتي است و اين برند به تنهايي خود مالك بسياري از برندهاي ديگر توليد محصولات آرايشي و بهداشتي است.

لورآل يك حرف براي تمام محصولات خود دارد و آن هم بهترين در هر جاي جهان است. لورآل براي تمام مشتريان خود يك شعار دارد و آن هم جمله مشهور “چون شما لايق آن هستيد” است. كيفيتي كه در همه جاي جهان يك سان است و از لورآل يك برند جهاني ساخته است.

برند آرايشي

  • مك MAC

مك يكي از بهترين هاي گريم و ميكاپ در سر تا سر جهان است. هر روز فيلم ها و سريال هاي تلويزيوني بيشتري در دنيا جلوي دوربين مي روند در حالي كه گريم بازيگران آن را محصولات مك ساخته است.

اگر از آرايشگران ايران بخواهيد يك گزينه را در ميان 10 برند آرايشي به شما معرفي كنند كه بهترين نتيجه را براي يك ميكاپ يا گريم حرفه‌اي و البته بادوام به شما بدهد حتما در دو اسم اول يادي از برند پرچمدار مك به ميان مي آيد. برندي كه محصول كشور آمريكا و كاناداست و تمام نياز هاي ميكاپ و گريم يك هنرمند را تأمين مي كند.

برند آرايشي

  • لانكوم

لانكوم را پادشاه 10 برند آرايشي و بهداشتي مي توان دانست. كر‌م‌پودر و ريمل و رژلب لانكوم لوازم آرايشي هستند كه مي توان آنها را در بيشتر مراسم هاي مهم اروپا مانند عروسي هاي سلطنتي و فشن شوهاي و هفته هاي مد بزرگ اروپا و آمريكا بر روي صورت خانم هاي اروپايي ديد.

با لانكوم شما زيبا مي شويد و زيبا مي‌مانيد زيرا لوازم آرايشي لانكوم علاوه بر زيبايي، درمان پوست را هم با خود به همراه دارند و از آن سود مي برند. با انتخاب لوازم آرايش لانكوم يكي از بهترين هاي جهان را براي خود فراهم آورده ايد. چيزي فراتر از 10 برند آرايشي ايران.

برند آرايشي

مسلما برندهاي معروف و بزرگ ديگري هم در بازار لوازم آرايش حضور دارند. اما به دلايل مختللف مانند حضور نه چندان پر رنگ در ايران و يا تنوع پايين محصولات آرايشي، از آوردن نام آنان در ليست 10 برند برتر آرايشي خودداري شد.

نظر خودتان را به ما بگوييد. از نظر شما كدام برند لايق حضور بين 10 برند برتر آرايشي است؟

بازدید : 284
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

چگونه آرايش ساده و روزانه داشته باشيم؟

آرايش ساده روزانه بايد به گونه اي باشد كه نواقص صورت را بپوشاند و ساختار صورت را به درستي نشان دهد و چشمان شما را زيباتر كند. زدن يك كرم پودر معمولي، آرايش چشم ملايم و يك رژ كم رنگ ظاهر شما را زيبا و معمولي جلوه مي دهد. دوره هاي آموزش آرايش صورت ، آموزش خودآرايي و ديگر دوره هاي تخصصي در آموزشگاه آرايشگري هنر آموزان برگزار مي شود.

آرايش ساده

آماده كردن صورت

براي داشتن آرايش ساده رعايت اين نكات ضروري و مهم است. صورت خود را بشوييد، قبل از آرايش كردن در صبح صورت خود را با آب ولرم بشوييد و با يك حوله نرم پوست خود را خشك كنيد. از شستن صورت با آب داغ خودداري كنيد زيرا به مرور زمان باعث شكسته شدن و پيري پوست مي شود.

آرايش ساده

پاكسازي پوست

با يك براش كوچك پوست صورت را پاكسازي كنيد، سعي كنيد هفته اي يكبار اين كار را انجام دهيد. پوست صورت براي افراد زير 30 سال هفته اي يكبار و براي افراد بالاي 30 سال هفته اي دو بار نياز به پاكسازي پوست دارد.

آرايش ساده

استفاده از ماسك صورت راه ديگري براي محافظت از پوست است، از ماسك هاي خانگي كه شامل ماسك تخم مرغ ، ماسك جاي جوش ، ماسك پوست چرب و ... مي باشد، مي توانيد استفاده كنيد. براي استفاده از ماسك هاي صورت بايد آشنايي كامل با انواع پوست صورت داشته باشيد سپس ماسك صورت مناسب با پوست خود را انتخاب كنيد.

آرايش ساده

مرطوب كننده پوست

گام بعدي در آرايش ساده استفاده از مرطوب كننده سازگار با پوست صورت است. كرم مرطوب كننده را روي صورت خود بصورت ضربه اي و دوراني ماساژ دهيد تا جذب پوست شود، پشت چشم ها، لب و بيني را فراموش نكنيد. چند دقيقه صبر كنيد تا كاملا جذب پوست شود.

آرايش ساده

كرم زير ساز

از يك فونداسيون متناسب با رنگ و نوع پوست خود استفاده كنيد. فونداسيون مايع انتخاب خوبي براي بيشتر پوست ها است، همچنين مي توانيد از مرطوب كننده رنگي استفاده كنيد. اگر پوست چربي داريد ازفونداسيون فشرده استفاده كنيد. در فروشگاه، رنگ كرم را با پوست فك خود تست كنيد و از هماهنگ كردن رنگ ان با پشت دست خودداري كنيد زيرا با رنگ صورت متفاوت است. با استفاده از براش، پد و يا انگشتان كرم را روي پوست بزنيد و به خوبي پخش كنيد.

آرايش ساده

از زدن بيش از حد كرم براي پوشاندن نواقص پرهيز كنيد، زيرا اين كار فقط صورت شمارا مصنوعي مي كند. از كانسيلر متناسب بار رنگ و نوع پوست استفاده كنيد يا اگر زير چشمهايتان سياه است از كانسيلر روشن استفاده كنيد. با استفاده از براش يا انگشتان خود كانسيلر را زير چشمها بزنيد اين كار باعث مي شود تا چشمهايي روشن تر و گيراتر داشته باشيد.

اگر مي خواهيد آرايشتان خيلي طبيعي جلوه كند مي توانيد از كانسيلر چشم پوشي كنيد همه اين ها بستگي به نوع آرايش و هدف آرايش شما دارد.

كرم پودر

از يك كرم پودر متناسب با رنگ پوست خود استفاده كنيد. با استفاده از يك براش با حركات دوراني كرم را روي پوست پخش كنيد اين كار به دوام آرايش شما كمك مي كند و زمان بيشتري آرايش ساده را روي پوست شما نگه مي دارد. از كرم پودر تيره مي توانيد براي سايه انداختن روي پوست استفاده كنيد.

آرايش ساده

از كرم پودر با تن صورتي مي توانيد براي بهتر شدن تركيب رنگ صورت استفاده كنيد و روي خط لبخند و چانه بزنيد.

آرايش چشم

سايه چشم را متناسب با رنگ چشم خود بزنيد، قهوه اي، طلايي، طوسي و تن هاي آبي انتخاب هاي خوبي هستند. از رنگ هاي روشن پرهيز كنيد. از يك رنگ سايه به عنوان رنگ پايه استفاده كنيد اين سايه بهتر است متناسب با رنگ كرم پودرتان باشد، با استفاده از شوت سايه يا انگشت خود تا زير ابرو ها اين سايه را بزنيد و از يك رنگ متوسط براي پشت پلك استفاده كنيد.

آرايش ساده

از يك خط چشم سياه، قهوه اي يا سورمه اي استفاده كنيد و يك خط صاف و تميز فقط روي پلك بالايي بكشيد. از ريمل براي هردو پلك استفاده كنيد. هم ريمل سياه و هم قهوه اي مناسب اين نوع آرايش ساده است، اگر نمي خواهيد از ريمل استفاده كنيد از فرمژه براي زيباتر كردن چشم مي توانيد استفاده كنيد.

آرايش ساده

آرايش لب

از يك رژ لب كمرنگ يا حتي برق لب مي توانيد براي اتمام اين آرايش استفاده كنيد، از زدن رژهاي خيلي تيره پرهيز كنيد از خط لب هاي خيلي روشن تر يا خيلي تير از رنگ رژ لب پرهيز كنيد، اگر مي خواهيد از رژ هاي روشن استفاده كنيد مي توانيد روي لب پاييني كمي بزنيد و لب ها را بهم بماليد و در آخر با گذاشتن يك دستمال روي لب چربي اضافي را براي دوام بيشتر رژ بگيريد.

آرايش ساده

به همين راحتي مي توانيد آرايش ساده اي براي صورت خود داشته باشيد.

آرايش ساده

بازدید : 261
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

ميكروبليدينگ ابرو چيست؟

ميكروبليدينگ يكي ديگر از روش هاي پيشرفته تاتو و آرايش دائم است.ها نقش مهمي در زيبايي چهره دارند. استفاده از تاتو براي حجيم سازي و تغيير شكل ابروها، يكي از بهترين گزينه هاي زيبايي دائمي است. با پيشرفت روش سنتي تاتو، تكنيك هاي ميكروپيگمنتيشن و ميكروبليدينگ ابداع شده است. در روش ميكروبليدينگ به وسيله تيغه نازك و فشار دست تاتو كار، رنگ دانه هاي تاتو، به پوست تزريق مي شوند. عوارض، درد و آسيب پوستي روش ميكروبليدينگ، نسبت به تكنيك هاي ديگر تاتو كمتر است.

ميكروبليدينگ

در اين تكنيك، خطوط ايجاد شده بسيار طبيعي، هنرمندانه و ظريف تر از تكنيك هاي مشابه است. در اين روش رنگ تاتو در عمق پوست تزريق نمي شود و بر عكس روش هاي قديمي و ميكروپيگمنتشن، پوست آسيب نمي بيند و سلامتي فرد به خطر نمي افتد. رنگ مورد استفاده در اين روش كيفيت بسيار عالي دارد.

فهرست مطالبي كه در اين مقاله به آن خواهيم پرداخت :

  1. معرفي دستگاه ميكروبليدينگ
  2. مراحل انجام ميكروبليدينگ ابرو
  3. نكاتي مهم درباره رنگ هاي ابرو در ميكروبليدينگ
  4. مراقبت هاي ضروري قبل از انجام تكنيك ميكروبليدينگ
  5. مراقبت هاي بعد از انجام تاتو ابرو با روش ميكروبليدينگ
  6. عوارض ميكروبليدينگ
  7. معايب تكنيك ميكروبليدينگ
  8. منع استفاده از ميكروبليدينگ

همچنين اگر مايل هستيد كه در كلاس هاي آموزش ميكروبليدينگ شركت كنيد ميتوانيد در دوره هايآموزش آرايشگري هنرآموزان ثبت نام كنيد تا در كوتاه ترين زمان با پايين ترين زمينه در اين حرفه مهارت پيدا كنيد و كسب درآمد كنيد.

معرفي دستگاه ميكروبليدينگ

ميكروبليدينگ دستگاه

روش ميكروبليدينگ، براي انجام تاتو ابرو مناسب است. تكنيك تاتو ابرو با روش ميكروبليدينگ، با دستگاه مخصوص خود انجام مي شود. دستگاه ميكروبليدينگ، از يك قلم تشكيل شده است. قلم ميكروبليدينگ از سوزن هايي كه كنار هم چيده شده اند تشكيل شده است. سوزن هاي كنار هم چيده شده شبيه به تيغه هستند. رنگ دانه هاي تاتو با فشار دست تاتوكار، از طريق خراش هاي روي پوست كه با تيغه قلم ايجاد شده است، به پوست تزريق مي شوند. به علت خراش هاي سطحي روي پوست ابرو، ماندگاري اين روش از روش هاي ديگر تاتو ابرو، كمتر است. در روش ميكروبليدينگ تاتو، خطوط ابرو بسيار طبيعي تر، هنرمندانه و ظريف تر از تكنيك هاي ديگر تاتو ابرو است. به علت تزريق رنگ دانه ها در بافت سطحي پوست، آسيب ديدگي پوست از روش هاي ديگر تاتو، كمتر است. كيفيت رنگ مورد استفاده اين روش بايد عالي باشد.

مراحل انجام ميكروبليدينگ ابرو

در اين بخش از مقاله، مراحل انجام تكنيك ميكروبليدينگ را براي شما گرداوري كرده ايم. قبل از انجام ميكروبليدينگ ابرو، ابتدا لوازم مورد نياز انجام تاتو را تهيه كنيد. لوازم مورد نياز انجام تاتو ابرو با روش ميكروبليدينگ عبارت است از:

  • قلم دستي نقره اي سنگين
  • سوزن يك بار مصرف سركج
  • بي حس كننده
  • مواد استريليزه سوزن تاتو
  • خط كش و كوليس

ميكروبليدينگ مراحل

مراحل انجام كار به شرح زير مي باشد :

  • طراحي ابرو: ابتدا قبل از شروع كار با حوصله و دقت ابرو ي مشتري را طراحي كنيد. ابرو را طبق سليقه، فرم صورت، حالت چشم ها و اندازه پيشاني مشتري طراحي كنيد.
  • قرينه سازي ابرو: پس از كشيدن هاشور ابرو، به وسيله خط كش، نخ و كوليس ابروها را با هم قرينه سازي كنيد. ابروهاي ناهماهنگ، زيبايي ابرو و چهره را كم مي كند.
  • انجام تاتو: پس از طراحي و قرينه سازي، به وسيله قلم و فشار دست، روي ابروها را هاشور بزنيد. هاشور به خط هاي ريز و ظريفي كه شبيه موهاي ابرو هستند گفته مي شوند.
  • تزريق رنگ دانه ها: در ميكروبليدينگ ابرو، با ايجاد خراش روي ابرو رنگ دانه هاي تاتو، به پوست تزريق مي شوند. بعد از پايان هاشور زدن ابرو، كل ابرو را با رنگ تاتو پوشش دهيد. با پاك كردن رنگ از روي ابروها و بررسي تثبيت رنگ ابرو، دوباره اين مرحله انجام دهيد. اين مرحله را تا جايي كه رنگ تاتو ابرو، ثابت بماند تكرار كنيد.

نكاتي مهم درباره رنگ هاي ابرو در ميكروبليدينگ

  • رنگ هاي مورد استفاده در تاتو ابرو با روش ميكروبليدينگ، مي بايست مرغوب و كيفيت عالي داشته باشند.
  • رنگ تاتو را در يخچال نگه داري كنيد.
  • براي رقيق كردن رنگ ها، مي توانيد از روغن جوانه گندم استفاده كنيد.
  • رنگ هايي كه پس از انجام تاتو اضافه مي مانند را مي توانيد دوباره بپزيد و استفاده كنيد.
  • براي صرفه جويي در وقت، رنگ ها را بپزيد و نگه داري كنيد.
  • اگر رنگ تيره بر روي ابرو بگذاريد در جلسات تمديد امكان روشن كردن آن وجود ندارد، اما رنگ هاي روشن قابل تغيير هستند.

ميكروبليدينگ رنگ


مراقبت هاي ضروري قبل از انجام تكنيك ميكروبليدينگ

قبل از انجام تاتو ابرو با روش ميكروبليدينگ، براي بهتر رنگ گرفتن ابرو، نكات زير را رعايت كنيد.

  • قبل از انجام ميكرو بليدينگ كارهاي سخت و ورزش هاي حرفه اي انجام ندهيد.
  • دو روز قبل از انجام ميكرو بليدينگ از قرص هاي آسپرين، ويتامين ها، ايبوپروفن و داروهايي كه خون را رقيق مي كنند استفاده نكنيد.
  • قبل از انجام ميكرو بليدينگ پوست صورت خود را برنزه نكنيد، از آفتاب سوختگي پوست صورت جلوگيري كنيد.
  • ابرو ها را 36 ساعت قبل از انجام ميكرو بليدينگ با موچين، وكس و نخ تميز نكنيد.
  • روزي كه ميكرو بليدينگ را انجام مي دهيد، از خوردن مشروبات الكي خودداري كنيد.
  • در دوران قاعدگي از اين تكنيك استفاده نكنيد.

ميكروبليدينگ


مراقبت هاي بعد از انجام تتو با روش ميكروبليدينگ

مراقبت هاي لازم براي ماندگاري بيشتر اثر تاتوي ابرو عبارتند از:

  • پس از تاتو ابرو با روش ميكروبليدينگ ابرو ها را به مدت 3 روز نشوييد.
  • پماد ويتامين آ چشمي را يك هفته، روزي 3 مرتبه به وسيله گوش پاك كن تميز به ابروهاي تاتو شده بماليد.
  • پماد هيدروكورتيزون را يك هفته، روزي 1 مرتبه به وسيله گوش پاك كن به ابروهاي تاتو شده بماليد.
  • ابرو ها پس از تاتو، پوسته مي دهند. هرگز پوسته هاي ابروي تاتو شده را نكنيد و ابروها را نخارانيد.
  • 7 روز براي جلوگيري از ضرب ديدن ابروها، روي صورت خود نخوابيد.
  • از انجام ورزش شنا و رفتن به سونا و جكوزي 1 هفته اجتناب كنيد.
  • از ايستادن زير نور مستقيم آفتاب دوري كنيد.

ميكروبليدينگ مراقبت


عوارض ميكروبليدينگ


بعد از انجام تكنيك ميكروبليدينگ پوست بر اثر خراش هايي كه به خاطر تزريق رنگ دانه ها ايجاد مي شود، دچار آسيب شده و به اصطلاح پوست دچار بافت فيبروزه مي شود. امكان انتقال بيماري هاي واگير دار و باكتري ها در اين روش ها زياد است. روش ميكرو بليدينگ روش تهاجمي به سيستم ايمني بدن است. اگر سيستم ايمني بدن بر اثر بيماري ضعيف شده باشد از اين تكنيك استفاده نكنيد. اين روش براي اشخاصي كه سيستم ايمني ضعيفي دارند مضر است. اين افراد بهتر است با مشورت با پزشك، از روش هاي ديگر تاتو استفاده كنند.


معايب تكنيك ميكروبليدينگ

تاتو ابرو با روش ميكروبليدينگ بسيار طبيعي و ظريف انجام مي شود. در كنار زيبايي اين روش از تاتو، معايبي نيز وجود دارد. معايب تاتو ابرو با روش ميكروبليدينگ عبارتند از:

ميكروبليدينگ

  • خونريزي روش تاتو ميكروبليدينگ ابرو، نسبت به روش هاي ديگر بيشتر است.
  • تخريب پوست بر اثر فشار دست تاتو كار غير حرفه اي، در اين روش بيشتر است.
  • به علت خراش هاي سطحي (براي تزريق رنگ) روي پوست، ماندگاري رنگ تاتو، در اين روش نسبت به ساير روش ها كمتر است.
  • هنگام انجام ميكروبليدينگ هماهنگ نبودن فشار دست در ابتدا و انتهاي كار، تاتو ابرو يكنواخت نمي شود.


منع استفاده از ميكروبليدينگ

  • در دوره بارداري و شيردهي به هيچ وجه از روش ميكروبليدينگ استفاده نكنيد.
  • انجام تكنيك ميكروبليدينگ براي بيماران دييابتي و كساني كه داروي رقيق كننده خون مصرف مي كنند، خطرناك است.
  • كساني كه بيماري اختلال سيستم ايمني بدن از جمله صرع، ايدز و ... دارند، نبايد از اين تكنيك ها استفاده كنند.
  • اگر بيماري پوستي داريد و از داروهاي بي حسي استفاده مي كنيد از انجام ميكرو بليدينگ خودداري كنيد.
  • اگر در ناحيه ابرو دچار شكستي شده ايد و پوست صورتتان دچار آفتاب سوختگي شده است، استفاده از اين روش برايتان مناسب نيست.
  • تا 72 ساعت پس از گذشت اپلاسيون از اين روش پيشرفته تاتو استفاده نكنيد.


با تشكر از اينكه مطالب ما را دنبال كرده ايد اميدوارم مطالعه اين مقاله براي شما مفيد واقع شده باشد. همچنين اگر علاقه مند به يادگيري اين روش و گرفتن مدرك و كسب درآمد در اين حرفه هستيد مي توانيد در كلاسهاي آموزش ميكروبليدينگ هنرآموزان شركت كنيد. دوره هاي آموزش ميكروپيگمنتيشن ، آموزش تاتو و ديگر دوره هاي تخصصي نيز در آموزشگاه هنر آموزان برگزار مي شود.

بازدید : 270
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

سايه چشم


يكي از ابزارهاي آرايش چشم در اصول و دوره هاي آموزش آرايشگري، سايه چشم است كه بر روي پلك، زير ابرو و پلك پائين بكار مي رود، همچنين باعث درشت و كشيده تر شدن فرم چشم ها مي شود. سايه در تناژ هاي رنگي مختلف موجود است كه با توجه به رنگ پوست و سليقه افراد انتخاب مي شود. آشنايي با انواع سايه و اصول سايه زدن از هميت بالايي برخوردار است.

سايه چشم

ما در اين مقاله انواع سايه چشم و نكات مختلف در خصوص آرايش چشم با سايه را به صورت تئوري آموزش خواهيم داد. اما در صورت يادگيري به صورت عملي ميتوانبد با مراجعه به آموزشگاه آرايشگري زنانه هنر آموزان ثبت نام كنيد و از دورهاي آن بهره مند شويد. لازم به ذكر است كه اين دوره آموزشي جزو دوره آموزش آرايش و پيرايش بوده و همچنين در سرفصل هاي دوره آموزش آرايش صورت مورد بحث قرار مي گيرد.


سايه چشم
در اين مقاله مطالب زير را مي خوانيد:

  1. سايه چشم چيست
  2. انواع سايه
  3. اصول سايه زدن
  4. انتخاب رنگ سايه متناسب با رنگ پوست
  5. آموزش آرايش سايه چشم ساده
  6. نكات مهم درباره استفاده از سايه چشم
  7. نكات مهم براي خريد سايه چشم


سايه چشم چيست؟

سايه چشم يكي از لوازم آرايشي مورد استفاده براي روي پلك ها و زير است. چروك اطراف چشم ها در پيري چهره تأثير زيادي دارند. با استفاده از سايه چروك ها و پيري چشم پوشش داده مي شوند. سايه در جذابيت و زيبايي چشم ها تأثير فوق العاده اي دارد. اگر طرز استفاده از سايه را بدانيد، مي توانيد به چشم ها عمق و بعد خاصي بدهيد. با رعايت اصول سايه زدن، چشم ها درشت تر و جذاب تر شده و عيوب چشم ها پوشش داده مي شود.

سايه چشم

مواد تشكيل دهنده سايه هاي چشم

سايه يكي از لوازم آرايشي شيميايي چشم است. مواد تشكيل دهنده سايه، براي چشم بي خطر است. بهتر است در صورت وجود بيماري هاي چشمي و حساسيت به مواد آرايشي قبل از استفاده از سايه با پزشك خود مشورت كنيد. سايه هاي چشم، از سيليكات منيزيم (talc)، خرده هاي سنگ طلق ، mica، sericite، magnesium stearate، رنگ‌دانه ها و مواد نگه‌دارنده تشكيل شده است.

انواع سايه چشم

سايه باتوجه به كاربري هاي مختلف بصورت پودري، كرمي و مايع، مات و شاين در بازار موجود مي باشد. براي داشتن آرايش چشم حرفه اي، توجه به نوع سايه اي كه استفاده مي كنيد حائز اهميت است.

سايه مات

پايه و اساس يك آرايش زيبا و جذاب با انتخاب يك سايه مات شروع مي شود. سايه مات درخششي ندارند و نور را منعكس نمي كنند و براي كانتورينگ مناسب هستند. سايه مات به دليل اينكه بر روي رنگ سايه هايي كه بعد از آن استفاده مي .كنيم تاثير نمي گذارد، به عنوان سايه پايه بسيار مناسب هستند.

سايه چشم


سايه شاين

در بين چين و چروك هاي پوست چشم جمع نشده و ظاهري زيبا و جذاب تري به چشم مي دهد. همچنين از سايه هاي شاين براي برجسته كردن پلك چشم استفاده مي شود و رنگ هاي تيره تر سايه شاين براي آرايش تيره بسيار مناسب هستند.

سايه چشم شاين


سايه نيمه مات

بين سايه مات و شاين قرار دارد. اين سايه مناسب افرادي است كه نمي خواهند سايه اي خيلي براق داشته باشند و از طرفي تمايلي به استفاده از سايه مات هم ندارند. سايه نيمه مات از نوع سايه كلاسيك بوده و نور را كمتر از سايه شاين منعكس مي كند و مناسب تمام سنين و پوست هاي مختلف مي باشد.


سايه چشم نيمه مات


سايه متاليك

براي داشتن ظاهري طبيعي، آرايشي موثر و داراي عمق استفاده از سايه متاليك پيشنهاد مي شود. سايه هاي متاليك رنگ هاي نزديك به فلز دارند و داراي رنگ هايي همچون نقره اي، مسي، طلايي و... مي باشد.


سايه چشم متاليك


سايه پودري

اين نوع سايه براي اشخاصي كه تجربه كافي آرايشي ندارند، مناسب است. سايه هاي پودري يكي از رايج ترين انواع سايه هاي چشم است. اين نوع سايه ها به شكل پالت هاي فشرده 2 يا 4 تايي و به شكل تك پيگمنت ساخته مي شوند. سايه هاي پودر داراي انواع مات، اكليلي و براق هستند. سايه هاي پودري مات براي آرايش روز، سايه ي اكليلي براي آرايش هاي نمايشي، مهماني و جشن ها مناسب است. سايه براق براي آرايش هاي شبانه مناسب است.

سايه چشم پودري





سايه كرمي

اين نوع سايه ي چشم براي پوست هاي چرب مناسب نيست. اين نوع سايه ها نسبت به سايه هاي ديگر براق تر مي باشند. سايه هاي كرمي در ظرف هاي كاسه اي كوچك بسته بندي مي شوند. مي توانيد چند رنگ سايه كرمي را باهم تركيب كرده و يك رنگ سايه جذاب به وجود آوريد. براي جلوگيري از ريخته شدن سايه هنگام آرايش، از قلمواي كه سر بزرگ دارد استفاده كنيد.

سايه چشم كرمي


سايه مايع

بسته بندي اين نوع سايه هاي چشم، مانند بسته بندي برق لب و رژهاي مايع است. اين نوع سايه ها براي اشخاصي كه تجربه ي كافي در آرايش چشم ندارند، مناسب است. سايه هاي چشم مايع به صورت تكي و در رنگ هاي متنوع عرضه مي شوند. براي آرايش چشم با اين نوع سايه ها بايد از براش مخصوص استفاده كرد. به علت سريع خشك شدن اين نوع سايه ها، براي كنترل بيشتر آرايش چشم بهتر است سرعت عمل داشته باشيد.

سايه چشم مايع


سايه شل

اين نوع سايه براي آرايش گران و اشخاص حرفه اي مناسب است. به علت از هم جدا بودن پودر سايه شل، استفاده از اين نوع سايه سخت است. اين نوع سايه براي پوست هاي خشك مناسب نيست. سايه شل چين و چروك بر روي پوست چشم ايجاد مي كند. قبل از استفاده از سايه شل، ابتدا روي پلك چشم پرايمر بزنيد. سپس سايه شل را با براش مخصوص به صورت ضربه اي روي پلك چشم بماليد. ابتدا مي بايست براش را با آب يا اسپري آرايشي، قطره چشم يا ميكسينگ مديوم مرطوب كنيد.

سايه چشم شل


سايه ي چشم مدادي

اين نوع سايه براي آرايش هاي ساده مناسب است. سايه مدادي تنوع رنگي زيادي دارد. مدت ماندگاري سايه مدادي زياد است.

سايه چشم مدادييي


سايه پخته شده

سايه ي چشم پخته شده، يكي از پرطرفدارترين سايه هاي چشم است. به علت تركيب شدن راحت سايه هاي چشمي پخته شده، اين نوع سايه ها براي آرايش هاي تركيبي چشم مناسب مي باشند. براي سايه هاي پررنگ مي بايست قلمو را مرطوب و براي سايه هاي كم رنگ مي بايست قلمو را خشك استفاده كنيد.

سايه چشم پخته


اصول سايه زدن

سايه زدن اصولي از اهميت بالايي برخوردار است؛ چرا كه در فرم چشمه ( بزرگتر، كوچكتر و فاصله چشم ها) تاثير به سزايي دارد.

سايه چشم نكات

اصول سايه زدن به صورت زير مي باشد:

  1. ابتدا از كرم بر روي پلك ها استفاده مي شود تا روي پلك كاملا صاف و مرتب شود، از سايه تيره براي گوشه هاي خارجي پلك و از سايه هاي روشن براي گوشه هاي داخلي پلك استفاده مي شود.
  2. اگر سايه را از گوشه خارجي چشم به سمت بالا و بيرون امتداد دهيم، چشم ها درشت و كشيده تر مي شوند.
  3. پائين ابرو مي توان از سايه سفيد براي خوش فرم شدن ابرو و چشم استفاده نمود.
  4. همچنين در پلك پائيني مي توان براي جذابيت بيشتر چشم ها از سايه استفاده نمود.
  5. رنگ هاي تيره مانند مشكي، سورمه اي و قهوه اي باعث بزرگ شدن عنبيه مي شوند.
  6. رنگ هاي سبز، آبي، خاكستري و بنفش تيره براي چشم هاي قهوه اي بسيار جذاب هستند.
  7. رنگ هاي روشن مانند گلبهي، قهوه اي روشن و صورتي بهترين گزينه برايآموزش آرايش چشم لايت روزانه هستند.
  8. بهترين انتخاب براي چشم هاي سبز، سايه هاي قهوه اي، سبز تيره و ياسي هستند.
  9. براي چشم هاي آبي نيز رنگ مشتقات سايه نارنجي بسيار زيبا خواهند بود.

انتخاب رنگ سايه متناسب با رنگ پوست

رنگ سايه بهتر است متناسب با رنگ پوست افراد انتخاب شود تا به چشم ها جذابيت و جلوه خاصي بدهد. در اين بخش رنگ هايي كه متناسب با رنگ پوست افراد مي باشد، پيشنهاد مي شود.

انتخاب سايه چشم

پوست تيره

افرادي كه پوست تيره اي دارند از سايه با تناژ روشن تري نسبت به رنگ پوست خود استفاده كنند، همچنين استفاده از سايه طلايي و نقره اي نيز به اين افراد پيشنهاد مي شود.

پوست گندمي

براي افرادي كه رنگ پوست گندمي دارند هيچ گونه محدوديتي در استفاده از رنگ ها ندارند و مي توانند با توجه رنگ مو و يا سليقه خود از تناژ هاي رنگي مختلف استفاده كنند.

پوست روشن

براي افرادي كه رنگ پوست روشني دارند پيشنهاد مي شود كه از رنگ هاي تيره در گوشه خارجي پلك و از رنگ هاي روشن روي پلك و گوشه داخلي پلك استفاده نمايند.




آموزش آرايش سايه چشم ساده

براي داشتن چشم هاي زيبا و جذاب مي بايست آرايش چشم تان را اصولي انجام دهيد . در ادامه نكات ضروري از ابتدا تا انتهاي آرايش چشم با سايه چشم را شرح خواهيم داد :

  1. ابتدا صورت خود را با شوينده مناسب و سازگار با پوست خود خوب بشوييد. پوست بايد عاري از چربي و آرايش هاي قبلي باشد. براي داشتن آرايش زيبا بهتر است ابروهاي خود را اصلاح كنيد.
  2. با استفاده از براش تخت روي پلك پرايمر بزنيد. استفاده از پرايمر ماندگاري سايه را بيشتر و آرايش را جذاب تر مي كند.
  3. كل پلك را ابتدا يك سايه ساده و هم رنگ پوست خود بزنيد. اين مرحله زيرسازي نام دارد.
  4. سايه را از گوشه خارجي چشم شروع و تا قسمت داخلي چشم ادامه دهيد.
  5. گوشه خارجي چشم ها را سايه تيره بزنيد. گوشه داخلي چشم ها بهتر است از سايه روشن استفاده كنيد.
  6. سايه گوشه خارجي چشم مي بايست از رنگ تيره شروع و تا رسيدن به گوشه داخلي چشم سايه روشن استفاده شود.
  7. پس از اتمام كار، سايه را فيد كنيد. فيد كردن سايه ي چشم به معني از بين بردن مرز دو رنگ سايه است. براي فيد كردن سايه ها بهتر است از براش سر گرد استفاده كنيد. فيد سايه را به صورت رفت و برگشت انجام دهيد. با فيد كردن سايه يكنواخت و يكدست مي شود.
  8. براي زير چشم ها از سايه ي هم رنگ گوشه ي چشم استفاده كرده و با براش سر گرد فيد كنيد.
  9. براي داخل چشم هاي درشت، از مداد مشكي و براي چشم هاي ريز از مداد سفيد استفاده كنيد.
  10. پس از اتمام سايه زدن چشم ها، از خط چشم و ريمل استفاده كنيد.

حالا كه اصول زدن سايه به چشم را ياد گرفتين ميتوانيد آموزش آرايش صورت هم به راحتي فرابگيريد.

نكات مهم درباره استفاده از سايه چشم

براي داشتن آرايش چشم به وسيله سايه، زيبا به نكات زير توجه داشته باشيد.

براي استفاده از سايه نكات آرايشي بي شماري وجود دارد.در مورد انتخاب رنگ دقت بيشتري كنيد شايد اغلب خانم ها تصور كنند كهسايه آبي باعث مي شود كه چشمانشانرنگ آبيخود را بيشتر نشان دهد، اما بعضي از تم هاي آبي دقيقا نتيجه عكسي بر روي چشم ها مي گذارند. به خاطر داشته باشيد كه رنگ هاي درهم نيز حالت پريشاني به چشمان شما مي دهند و باعث مي شوند تاچهرهشما انقدرها هم كه فكر مي كرديد زيبا به نظر نرسد.

سايه چشم

سايه هاي كمرنگ بهترين انتخاب در تمام مدت سال هستند. آنها به طور طبيعي با رنگ پوست واقعي شما مخلوط مي شوند و به راحتي چهره شما را آنطور كه انتظار داريد زيبا مي كنند.رنگ هاي ملايمي كه در پوست پيدا مي شود مثل قهوه اي، وانيلي، و ارغواني كمرنگ از جمله رنگ هايي هستند كه حالت طبيعي بسيار جذابي را به چشمان شما هديه مي دهند.براي اينكه چهره شما اندكي جذاب تر و محرك تر شود مي توانيد از رنگهايي با پيش زمينه تند تر استفاده كنيد مثل: طلايي، زيتوني، بنفش كمرنگ، آبي وخاكستري.كار كردن با انواع رنگ هاي طبيعي سايه كار ساده اي است

سايه چشم


نكات مهم براي خريد سايه چشم

آرايش چشم ها در زيبايي و جذابيت چهره تأثير فوق العاده اي دارند. براي داشتن يك آرايش چشم زيبا و متناسب با چهره ي خود، بهتر است از سايه هاي چشمي كه متناسب با جنس پوست، رنگ چشم و رنگ پوست تان هستند استفاده كنيد. اكثر فروشگاه هاي لوازم آرايشي با ارائه مشاوره خريد محصولات آرايشي، مشتري ها را براي خريد مناسب راهنمايي مي كنند. در غير اينصورت نكات مطلب زير را رعايت كنيد:

سايه چشم

سايه را مي بايست متناسب با رنگ لباس و پوست، رنگ چشم و حالت چشم ها انتخاب كنيد. رنگ سايه بهتر است با رنگ چشم ها تضاد ملايمي داشته باشد.
هميشه سايه هاي گران قيمت با كيفيت تر نيستند اما در اغلب موارد چنين فكري درست نيست زيرا در سايه هاي گران قيمت تر كه عموما پودر مانند هستند رنگدانه هايي با كيفيت بهتر وجود دارند و اصولا اين سايه ها بادوام تر و ماندگارتر مي باشند.
قبل از خريد از تستر هاي سايه هاي چشمي استفاده كنيد.

بازدید : 274
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

شناخت ارگونومي صورت

در اين مقاله موضوع بسيار مهم ارگونومي صورت را مورد برسي قرار ميدهيم. به صورت كلي نياز ميباشد هر كسي با ارگونومي صورت خود آشنايي كامل داشته باشد تا بتواند آرايشي زيبا را براي خود رقم بزند. و اين شناخت اولين قدم براي آموزش خود آرايي و آموزش آرايشگري مي باشد.

تمامي انسان‌ها از يكسري اجزا يكسان آفريده شد‌ه‌اند. اجزا صورت همگي ما يكسان است . همه داراي بيني، لب، چشم، چانه، فك، گونه و … هستيم ولي با اين وجود در شكل ظاهري اين اجزا تفاوت‌هاي زيادي ميبينيم. مثلا بعضي افراد داراي قدي بلند و برخي قدكوتاه هستند.

بعضي داراي استخوان بندي ريزتر و برخي درشت استخوان‌ترند. و همين تفاوت‌ها باعث مي‌شود كه بعضي انسان‌ها زيباتر به نظر بيايند. ريشه تمامي اين تفاوت‌ها ژنتيك است. فرم ظاهري و چهره از جمله مواردي‌ست كه با توجه به ژنتيك خانوادگي و موقعيت جغرافيايي تغيير مي‌كند.

آيا تا به حال برايتان پيش آمده كه وقتي وارد جمعي مي‌شويد، بگويند: “امروز زيباتر شده‌اي” ، “اين لباس خيلي بهت مياد” يا اينكه ” با اين مدل مو جوان‌تر به نظر مي‌رسي” علت تمامي اين صحبت‌ها چيزي نيست جز همنشيني مناسب اجزا با ارگونومي چهره.


گريم صورت

فهرست مطالبي كه در اين مقاله به شرح آن خواهيم پرداخت :

  1. ارگونومي صورت چيست و چه كمكي به ما مي‌كند
  2. ارگونومي صورت بيضي شكل
  3. ارگونومي صورت صورت دايره اي
  4. ارگونومي چهره مستطيل (كشيده)
  5. رگونومي چهره مربع
  6. ارگونومي صورت چهره قلبي شكل (مثلث)
  7. ارگونومي صورت الماس شكل (لوزي)
  8. روش پيدا كردن نوع فرم ارگونومي صورت خود

ارگونومي صورت چيست و چه كمكي به ما مي‌كند؟

ارگونومي دانش به كار بردن اطلاعات علمي موجود درباره انسان است.ارگونومي اين علم را به شما مي‌دهد كه محدوديت‌ها و ظرفيت‌هاي جسم خود را بشناسيد و محيط و شرايط خود را با توجه به اين شرايط به نحو احسن تغيير دهيد.

ارگونومي صورت هم علمي‌ست كه باعث مي‌شود شما فرم چهره خود را بشناسيد، تك‌تك اجزا را بررسي كنيد و با استفاده از هنر گريم، نواقص را به كمترين حد برسانيد. آرايش و گريم اين نيست كه چهره خود را نقاشي كنيد و تغيير رنگ بدهيد بلكه اين است كه با استفاده از حقه‌هاي اين هنر، ظاهر خود را بي نقص‌تر و جذاب‌تر به نظر آوريد. در اين مجموعه مقاله، تيم موتن‌رو تلاش در شناساندن انواع فرم صورت به مخاطبان خود دارد. براي شناخت ارگونومي صورت خود احتياج است كه با انواع فرم صورت آشنا شويد. با شناختن اين فرم، مي‌توانيد با استفاده از گريم‌هاي ساده كه در قسمت‌هاي آتي به شما مي‌گوييم، به سادگي در مجالس بدرخشيد.

ارگونومي صورت


ارگونومي صورت بيضي شكل

خوش فرم‌ترين نوع صورت براي گريم و .. فرم صورت بيضي شكل است. در صورت‌هاي بيضي شكل، طول صورت، يك و نيم برابر عرض آن است. در اين حالت عرض پيشاني و استخوان فك با هم برابر هستند. در اين وضعيت چشم‌ها در 1/3 بالايي صورت قرار دارند. بيني در ميانه صورت و لب در ناحيه سوم صورت قرار دارد. گيجگاه، گونه و فك فاقد زاويه اند و چهره همچون چهرۀ گرد از لطافت برخوردار است صورت‌هاي بيضي به نسبت صورت‌هاي گرد كمي كشيده‌تر است و فاصله بين بيني و لب و چشم كمي بيشتر است.
اين نوع صورت‌ها به صورت‌هاي كلاسك هم معروفند. چهرۀ اكثر افراد نژاد سفيد پوست به اين فرم است. با توجه به اين فرم صورت، گريم چهره راحت‌تر از باقي فرم‌ها است و همين سهولت در گريم باعث مي‌شود كه گريم در اين فرم چهره‌ها داراي تنوع بيشتري باشد.

ارگونامي صورت بيضي


ارگونومي صورت صورت دايره اي

اين نوع چهره زاويه ندارد، طول و عرض چهره گرد تقريباً با هم برابرند و گونه ها از نرمي و انحناء برخوردارند. صورت در اين نوع هيچ نوع شكستگي و زاويه‌اي ندارد و براي زاويه‌سازي و فرم‌دهي به صورت بايد از گريم استفاده‌ كرد.

فرم صورت افراد گندمگون معمولا به اين شكل است. در اين فرم صورت، تمامي اجزا در فاصله‌هاي متناسب در وسط صورت متمركز است و فرو رفتگي استخوان گونه ، استخوان فك، زاويه‌ شقيقه‌ها بسيار نامحسوس است.

ارگونامي صورت دايره


ارگونومي چهره مستطيل (كشيده)

اين فرم چهره ، به صورتي است كه داراي چند زاويه است، شكستگي دارد . و استخوان‌هاي فك از كناره صورت مشخص است. در اين فرم صورت، كشيدگي صورت كاملا محسوس است و فاصله عرض پيشاني، عرض استخوان فك و همچنين عرض استخوان گونه‌ها باهم برابر است.

ارگونامي صورت كشيده


ارگونومي چهره مربع

اين افراد داراي پيشاني پهن و فك‌هاي زاويه‌دار دارند (در اين فرم صورت‌ هم فاصله عرض استخوان فك و گونه‌ها با عرض پيشاني برابر است.

در صورت‌هاي مربع شكل تمامي گوشه‌هاي صورت داراي فرم يك شكل و يك اندازه است و همين تقارن و برابري در تمامي اجزا باعث مي‌شود تا فرم صورت به شكل مربه نمايش داده شود.

صورت‌هاي مربع شكل، در قسمت‌ استخوان‌هاي فك، داراي تيزي و زاويه محسوسي هستند.

ارگونامي صورت مربع

ارگونومي صورت چهره قلبي شكل (مثلث)

افرادي كه داراي فرم صورت قلبي هستند، داراي پيشاني پهن، گونه‌هايي پهن و چانه‌اي لاغر هستند. به صورتي كه اگر شما اين شكل هندسي را در كنار صورت اين افراد تصور كنيد متوجه نسبت‌بندي آن مي‌شويد. كشيدگي چونه و عرض آن به صورتي است كه مي‌توان آن را شبيه يك مثلث وارونه در نظر گرفت.

ارگونامي صورت مثلث


ارگونومي صورت الماس شكل (لوزي)

اين فرم صورت داراي عرض پيشاني متناسب، استخوان گونه پهن و زاويه‌دار و همچنين چانه و فكي باريك دارند. ترند محبوب اين روزها در ميان مردم، صورت‌هايي با فرم الماسي است . به صورتي كه خانم‌ها تمايل دارند استخوان‌هاي گونه آن‌ها برجستگي بيشتري داشته باشد.

ارگونامي صورت لوزي


روش پيدا كردن نوع فرم ارگونومي صورت خود

حالا با تمامي فرم‌ها آشنا شديد ولي آيا مي‌دانيد فرم صورت شما به شكل است؟

براي شناخت بهتر فرم چهره خودتون مي‌تونيد از روش زير استفاده كنيد: جلوي آيينه بايستيد و كاملا به چهره‌ خودتون، زاويه‌هاي فك و صورت خودتون نگاه كنيد. به شكستگي‌هاي صورت، انحناي صورت، فرم چانه، اندازه پيشاني و …

شما مي‌توانيد با استفاده از يك خط‌كش طول صورت خود را اندازه‌گيري كنيد، عدد را بر 3 تقسيم كنيد، سپس باز هم با استفاده از خط كش از چانه تا زير سوراخ‌هاي بيني خود را اندازه بگيريد.

اگر عدد دومي از عدد اول كه اندازه گرفتيد، بيشتر بود، به اين معناست كه صورت شما كشيده است.

اگر عدد آخر از عدد اول كمتر باشد به اين معناست كه صورت شما گرد است.

اگر هم اين دو عدد با هم مساوي شوند، صورت شما بيضي است.

بازدید : 244
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

انواع مدل چشم

در اين مقاله انواع مدل چشم به منظور انجام آرايش معرفي خواهد شد. شناخت نوع چشم براي انتخاب نوع آرايش و سايه به كار رفته از اهميت بسيار زيادي برخوردار است.

انواع مدل چشم

چشم بادامي (Almoned Eyes)

يكي از انواع حالت چشم ، مدل چشمان بادامي مي باشد. اين نوع چشم حالت كاملي و خوبي براي انجام آرايش است چرا كه اگر خطي افقي و عمودي از مركز چشم ترسيم كنيد ميبينيد كه از هر طرف خطوط رسم شده موازي هستند. نكته اي كه درباره اين چشم ها وجود داره اين هست كه معمولا بايد به اون عمق داده بشه و از طريق آرايش كمي اون رو درشت تر كنيم. هنر پيشگاني همچون آنجلينا جولي چشماني بادامي دارند.

انواع مدل چشم

چشم گرد (Round Eyes)

يكي از انواع شكل چشم ، چشم گرد مي باشد. در چشمان گرد اگر كه خطي قائم و افقي از مركز چشم ترسيم بشه مشاهده ميشه كه زير خط افقي قسمت اعظمي از سفيدي چشم وجود دارد. اين نوع چشم ها از نظر پهنا بيشتر هستن و كمتر كشيده هستن به همين خاطر بايد در آرايش سعي بشه كه اين چشم ها كشيده تر بشن و پهناي اونهارو كم كنيم.

انواع مدل چشم

چشم با پلك افتاده (Hooded Eyes)

يكي از انواع فرم چشم ، چشم با پلك چشم مي باشد. در اين نوع فرم حالت افتادگي در چشمان و پلك وجود دارد كه مانع از اين مي شود كه پلك هاي چشم ديده شود. اين نوع پلك يكي از زيباترين انواع پلك هست كه به خاطر افتادگي ، صورت و چشم ها حالتي خمار دارند.

انواع مدل چشم

چشم رو به پايين (Downturned Eyes)

يكي ديگر از انواع چشم ، چشم رو به پايين است. در اين نوع چشم ها اگر شما خط افقي رو در نظر بگيريد مشاهده مي كنيد كه گوشه خارجي چشم از اون خط پايين تر اومده. در اين نوع چشم ها حتما بايد آرايش به گونه اي باشه كه چشم هارو به سمت بالا ليفت كنه. در غير اين صورت يعني در حالتي كه چشم هاي شما به سمت پايين ليفت داده بشه شما رو انساني غمگين و ناراحت نشون خواهد داد.

انواع مدل چشم

چشم فرو رفته (Deep-set Eyes)

اين چشم ها پلك هاي بزرگي دارند كه به سمت داخل چشم فرو رفته و گود هستش. در آرايش اين چشم ها دست شما براي سايه زدن خيلي بازتر هست چراكه مقدار زيادي پلك در اختيار داريد. نكته مهم در آرايش اين چشم ها اين است كه بايد آرايش رو به گونه اي انجام بديد كه چشم شما گودتر نشون داده نشه.

انواع مدل چشم

چشم به هم نزديك (Close-set Eyes)

در اين نوع چشم ها در حدفاصل بين دو چشم ، به اندازه اي كمتر از يك چشم تك ، فاصله وجود دارد. در حالت عادي بين دو چشم به اندازه يك چشم تك فاصله هست.

انواع مدل چشم

چشم هاي از هم فاصله دار (Wide-set Eyes)

در اين چشم ها فاصله بين دو چشم از يك چشم تك بيشتر است.انواع مدل چشم

چشم هاي رو به بالا

در اين چشم ها اگر كه يك خط افتي از ميان چشم ها ترسيم كنيم گوشه هاي بيروني چشم در بالاي اين خط قرار ميگيره. آرايش اين چشم ها بايد به صورتي باشه كه گوشه بيروني رو كمي به سمت پايين تر نشون بده. انواع مدل چشم

دوره هاي آموزش آرايش صورت ، آموزش خودآرايي و ديگر دوره هاي تخصصي در آموزشگاه آرايشگري زنانه هنر آموزان برگزار مي شود.

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 6
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 15
  • بازدید ماه : 67
  • بازدید سال : 1318
  • بازدید کلی : 35453
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه