loading...

آموزشگاه آرايشگري هنر آموزان

آموزشگاه آرايشگري هنر آموزان

بازدید : 115
سه شنبه 25 شهريور 1399 زمان : 10:43

بهترین روش های جوانسازی پوست

پوست صورت یکی از دلایل زیبایی، شادابی و طراوت چهره است. پوست صورت به علت های مختلف از جمله آب و هوا، نور خورشید، رژیم غذایی و بیماری ها آسیب پذیر است. برای جلوگیری از آسیب دیدگی و جوانسازی پوست، با ما همراه باشید.
جوانسازی پوست

اقدامات لازم برای جوانسازی پوست

برای جلوگیری از چین و چروک، پیری پوست و برای جوانسازی پوست خود، موارد زیر را روزانه انجام دهید.

پشت دست خود را مرطوب کنید

حتی کسانی که دستان خود را به صورت منظم مرطوب می‌کنند از پوست ظریف پشت دست غافل می‌شوند. پشت دست‌هایتان می‌تواند زودتر از سایر مشخصه‌های فیزیکی نشان دهنده سن شما باشد. در تابستان از کرم ضد آفتاب و در زمستان از لوسیون استفاده کنید تا پوست خود را نرم و عاری از چروک نگاه دارید.

جوانسازی پوست

بیشتر اوقات لبخند بزنید

هیچ چیز سریع‌تر از اخم و ابرو در هم کشیدن بدخلقی را نشان نمی‌دهد. از طرف دیگر لبخند این پیام را به همراه دارد که من شخصی با طراوت و عاشق تفریح هستم. کسانی که به راحتی لبخند نمی‌زنند، این حقیقت ساده را فراموش کرده‌اند که خنده ما یکی از روش های جوانسازی پوست می باشد.

جوانسازی پوست

شب‌ها خوب بخوابید

سپری‌کردن ساعت‌های گرانبهای خواب برای انجام کار بیشتر ( یا تماشای تلویزیون) راهی برای پس‌رفت شماست. خطوط زیر چشم و تنبلی چشم سن شما را به سرعت بالا می‌برد- نیازی نیست که به این حقیقت اشاره شود که خواب ناکافی توانایی بدن شما برای رفع درست خستگی و جوان‌شدن سلول‌ها را صلب می‌کند و بنابراین نمی‌توانید در بهترین وضعیت خود بمانید.

جوانسازی پوست

بچه‌های خود را همیشه با خود همراه نکنید

ما عاشق آنها هستیم، اما حقیقت این است که وقتی کودکان ما دور‌و‌برمان هستند،‌ مسن‌تر به نظر می‌رسیم. بنابراین آنها را در خانه پیش همسر خود گذاشته و یک شب را با دوستان خود سپری کنید. این اقدام باعث می‌شود دوباره احساس جوانی کنید.

موهای زائد صورت خود را پاک کنید

ممکن است شخص پیری را بشناسید که به موهای زائد چانه خود اهمیتی نمی‌دهد. موچین تهیه کنید و با کمک آن این موها را از خود دور کنید تا جوان و پاکیزه به نظر برسید.

جوانسازی پوست

کمتر آرایش کنید

اگر خطوط ظریف و لک‌های ایجاد شده در اثر افزایش سن، شما را مجبور کرد که به سراغ کیف لوازم آرایشی خود بروید، یک گام به عقب برگردید. کمی مرطوب‌کننده و کانسیلر مضر نیست، اما از مصرف زیاد لوازم آرایشی برحذر باشید. اجازه دهید پوستتان نفس بکشد، از اینکه چطور صورت شاداب زمان را به عقب بازمی‌گرداند حیرت‌زده خواهید شد.

جوانسازی پوست

رژیم غذایی مناسب و سالمی را برای خود در نظر بگیرید

پوشیده نیست که سلامتی درونی ظاهر بیرونی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مصرف مداوم فست‌فود، کافئین و الکل نه تنها جسم شما را از بین برده و باعث افزایش وزنتان می‌شود، بلکه باعث می‌شود ظاهری با چشم‌های فرورفته داشته باشید. غذاهای تازه بخورید و مقدار زیادی آب بنوشید تا جوان بمانید.

جوانسازی پوست

از پله‌ها استفاده کنید

پله‌ برقی و آسانسور ممکن است راحت‌تر باشد، اما باعث می‌شود فرصت پمپاژ و جریان یافتن خون که به چهره شما درخشش جوانی می‌دهد را از قلب خود بگیرید. این قضیه در مورد تصمیم برای پیاد‌ه‌روی یا رانندگی نیز مشابه است. کمی فعالیت ورزشی هر روزه به سوزاندن کالری، مدیریت استرس و سالم و جوان ماندن شما کمک می‌کند.

جوانسازی پوست

ماساژ پوست

پس از شستن و لایه برداری پوست، مقداری روغن گیاهی در دست خود بمالید. با قسمت صاف دست، وسط گونه ها را رو به بالا ماساژ دهید. این حرکت را برای پیشانی و زیر چانه نیز انجام دهید.

اجتناب از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی

کشیدن سیگار، قلیان و مواد مخدر پوست را شل می کند؛ و باعث پیری زودرس پوست می شود.

شستشوی پوست با شوینده های سازگار

برای محافظت از پوست در برابر چین و چروک، ابتدا جنس پوست خود را بشناسید و مراقبت های لازم را برای پوست خود انجام دهید. پوست را با شوینده های متناسب با جنس پوست خود بشویید. قبل از خواب آرایش صورت خود را بشویید.

استفاده از ضد آفتاب مناسب

نور خورشید یکی از دلایل پیری زودرس پوست است. برای جلوگیری از آسیب های پوستی از ضد آفتاب متناسب با جنس پوست خود استفاده کنید.

درمان گیاهی جوان سازی پوست

ماسک های گیاهی، یکی از روش های مؤثر و راحت برای جوان سازی پوست است. برای استفاده از ماسک های گیاهی و دارویی، ابتدا پوست خود را با شوینده های متناسب با جنس پوست تان بشویید.

ماسک گیاهی دارچین، جوزهندی و لیمو

نصف قاشق چای خوری دارچین، نصف قاشق چای خوری جوز هندی و 1 قاشق چای خوری آب لیمو تازه را با هم مخلوط کنید. برای تأثیر بیشتر، می توانید به مواد عسل نیز اضافه کنید. مواد مخلوط شده باید خمیری شکل شود. خمیر به دست آمده را 30 دقیقه روی پوست خود قرار دهید. اگر پوست حساسی دارید 10 دقیقه کافی است. ماسک را با آب ملایم بشویید و روی پوست کرم مرطوب کننده مناسب بزنید.

ماسک گیاهی گل ختمی

برگ گل ختمی را با آب به مدت نیم ساعت بجوشانید. آب جوشیده شده را از صافی رد کنید. پس از خنک شدن، روی پوست خود بمالید. این لوسیون بهتر است مدتی روی صورت تان بماند.

ماسک گیاهی گوجه فرنگی و لیمو

گوجه فرنگی را رنده کنید تا کاملاً له شود. ا قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه را به گوجه فرنگی له شده اضافه کنید. مواد را به مدت 10 دقیقه روی پوست خود قرار دهید. این ماسک برای رفع چروک پوست مفید است.

ماسک خیار و گلیسیرین

خیار را پوست بگیرید و رنده کنید. ا قاشق گلیسیرین را به خیار رنده شده اضافه کرده و پس از 20 دقیقه صورت خود را بشورید. می توانید خیار رنده شده و ماست را مخلوط کرده و 15 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید.

ماسک گیاهی رازیانه

3 قاشق رازیانه را با 2 لیوان آب بجوشانید و دم بگذارید. پس از رد کردن از صافی و خنک شدن، پارچه سفید نخی تمیز را در آب رازیانه قرار دهید. به مدت 20 دقیقه پارچه را روی صورت خود قرار دهید. با خشک شدن پارچه، دوباره پارچه را درون آب رازیانه قرار دهید.

عکس 6

ماسک گیاهی موم عسل

موم عسل برای رفع چین و چروک و جوان سازی پوست مفید است. یک لایه ی نازک، از موم عسل را 15 دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید. پس از 15 دقیقه پوست خود را با آب ولرم بشویید.

عکس 7

ماسک گیاهی روغن زیتون و نارگیل

برای رفع چین چروک و جوان سازی پوست، هر روز پوست صورت خود را با این روغن ها ماساژ داده و اجازه دهید روغن جذب پوست شود.

عکس 8

ماسک گیاهی کشک ترش و بلغور جو

2/1 فنجان بلغور جو خیس شده را له کرده و با کشک ترش مخلوط کنید تا شکل خمیری شود. این ماسک برای مرطوب شدن و جوان سازی پوست مفید است. مدت زمان استفاده از این ماسک 10 الی 15 دقیقه است.

عکس 9

ماسک گیاهی آلوئه ورا

آلوئه ورا برای پوست بسیار مفید است. می توانید ژل آلوئه ورا را مستقیم روی پوست خود قرار دهید. ژل آلوئه ورا با زردچوبه مخلوط کنید و 15 دقیقه روی پوست خود قرار دهید.

عکس 10

ماسک جوان سازی چای سبز

چای سبز کیسه ای را با مقداری عسل مخلوط کنید. خمیر به دست آمده را روی پوست خود بمالید و پس از 20 دقیقه بشویید. این ماسک برای خطوط سطحی و لکه های تیره پوست نیز مفید است.

درمان پزشکی جوان سازی پوست

برای درمان سریع و بدون بازگشت، از داروها و روش های شیمایی استفاده کنید. توجه داشته باشید روش های نام برده در مطلب زیر، می بایست زیر نظر پزشک متخصص انجام شود.

جوان سازی پوست با بوتاکس

امروزه استفاده از بوتاکس بین خانم ها رواج پیدا کرده است. بوتاکس یک روش فوق العاده برای از بین بردن چین و چروک صورت است. رفع چین و چروک پیشانی، زیر چشم و خط لبخند با این روش فوق العاده است. توجه داشته باشید ماندگاری بوتاکس محدود است و می بایست دوباره انجام دهید.

عکس 11

جوان سازی پوست با تزریق فیلر بافت نرم

تزریق فیلر نرم زیر پوست، یکی دیگر از روش های پیشرفته جوان سازی پوست است. با انجام این تزریق چروک های پوست صورت از بین می رود.

عکس 12

جوان سازی پوست با لایه بردار شیمیایی

در این روش با مالیدن محلول اسیدی گلیکولیک یا اسید کلرواسیتیک روی پوست، سلول های پوست شل کرده و لایه ی بالایی اپیدرمیس را بر می دارند. رفع لک های پیری، بدرنگی پوست، رفع رشد بافت های مستعد سرطانی و برطرف کردن جای زخم با این روش امکان پذیر است.

عکس 13

جوان سازی پوست با میکرونیدلینگ

این روش با دستگاهی که حاوی سوزن های بسیار ریز و تیز است انجام می شود. سوزن ها با وارد کردن آسیب های سطحی به بافت پوست، کلاژن سازی پوست را تحریک می کنند. با کلاژن سازی و تولید الاستین، پوست جوان سازی می شود. این روش بی خطر است.

عکس 14

جوان سازی پوست با لیزر

استفاده از لیزر برای رفع چروک عمیق و تیرگی پوست مفید است. لیزر درمانی برای برطرف کردن لک های ماه گرفتگی، جای زخم و رگ های عنکبوتی نیز مفید است.

عکس 15

جوان سازی پوست با لیفت نخ

استفاده از لیفت به وسیله نخ، برای جوانسازی پوست بسیار پر طرفدار است. انجام این روش 1 ساعت زمان می برد. این روش برای لیفت ابرو، لیفت دور چشم و لیفت بینی بدون خطر است.

عکس 16

استفاده از کرم های جوان سازی پوست

کرم ضد چروک و جوان سازی پوست، می بایست حاوی مواد فعال باشد. مواد فعال مؤثر برای جوان سازی پوست عبارتند از:

بتا هیدروکسی اسید ها AHA و BHA

بتا هیدروکسی برای حذف سلول های مرده پوست، کلاژن سازی و تحریک رشد رنگ دانه های مفید است.

رتینول Retinol

آنتی اکسیدان رتینول برای سلامت سلول های پوستی مفید است.

ویتامین C

آنتی اکسیدان ویتامین C برای تقویت و محافظت پوست در برابر نور خورشید مفید است.

کوآنزیم Q10

این ماده برای رفع چین و چروک و خطوط اطراف چشم مفید است. از پوست در برابر آسیب های نور خورشید محافظت می کند.

اسید هیالورونیک

اسیدهیالورونیک برای رطوبت پوست مفید است. با وجود رطوبت کافی، پوست چروک نمی شود.

نیاسینامید

آنتی اکسیدان نیاسینامید، برای جلوگیری از کاهش آب پوست و افزایش الاستیسیته مفید است.

پپتیدها

وجود پپتید برای بهبود زخم و رفع چین و چروک مفید است.

عصاره دانه انگور

آنتی اکسیدان عصاره دانه انگور خاصیت ضد التهابی دارد. برای تقویت و جوان سازی پوست بسیار مفید است.

دوره های آموزش پاکسازی پوست ، آموزش آرایش صورت و دیگر دوره های تخصصی در آموزشگاه هنر آموزان برگزار می شود.

بازدید : 284
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

چگونه آرايش ساده و روزانه داشته باشيم؟

آرايش ساده روزانه بايد به گونه اي باشد كه نواقص صورت را بپوشاند و ساختار صورت را به درستي نشان دهد و چشمان شما را زيباتر كند. زدن يك كرم پودر معمولي، آرايش چشم ملايم و يك رژ كم رنگ ظاهر شما را زيبا و معمولي جلوه مي دهد. دوره هاي آموزش آرايش صورت ، آموزش خودآرايي و ديگر دوره هاي تخصصي در آموزشگاه آرايشگري هنر آموزان برگزار مي شود.

آرايش ساده

آماده كردن صورت

براي داشتن آرايش ساده رعايت اين نكات ضروري و مهم است. صورت خود را بشوييد، قبل از آرايش كردن در صبح صورت خود را با آب ولرم بشوييد و با يك حوله نرم پوست خود را خشك كنيد. از شستن صورت با آب داغ خودداري كنيد زيرا به مرور زمان باعث شكسته شدن و پيري پوست مي شود.

آرايش ساده

پاكسازي پوست

با يك براش كوچك پوست صورت را پاكسازي كنيد، سعي كنيد هفته اي يكبار اين كار را انجام دهيد. پوست صورت براي افراد زير 30 سال هفته اي يكبار و براي افراد بالاي 30 سال هفته اي دو بار نياز به پاكسازي پوست دارد.

آرايش ساده

استفاده از ماسك صورت راه ديگري براي محافظت از پوست است، از ماسك هاي خانگي كه شامل ماسك تخم مرغ ، ماسك جاي جوش ، ماسك پوست چرب و ... مي باشد، مي توانيد استفاده كنيد. براي استفاده از ماسك هاي صورت بايد آشنايي كامل با انواع پوست صورت داشته باشيد سپس ماسك صورت مناسب با پوست خود را انتخاب كنيد.

آرايش ساده

مرطوب كننده پوست

گام بعدي در آرايش ساده استفاده از مرطوب كننده سازگار با پوست صورت است. كرم مرطوب كننده را روي صورت خود بصورت ضربه اي و دوراني ماساژ دهيد تا جذب پوست شود، پشت چشم ها، لب و بيني را فراموش نكنيد. چند دقيقه صبر كنيد تا كاملا جذب پوست شود.

آرايش ساده

كرم زير ساز

از يك فونداسيون متناسب با رنگ و نوع پوست خود استفاده كنيد. فونداسيون مايع انتخاب خوبي براي بيشتر پوست ها است، همچنين مي توانيد از مرطوب كننده رنگي استفاده كنيد. اگر پوست چربي داريد ازفونداسيون فشرده استفاده كنيد. در فروشگاه، رنگ كرم را با پوست فك خود تست كنيد و از هماهنگ كردن رنگ ان با پشت دست خودداري كنيد زيرا با رنگ صورت متفاوت است. با استفاده از براش، پد و يا انگشتان كرم را روي پوست بزنيد و به خوبي پخش كنيد.

آرايش ساده

از زدن بيش از حد كرم براي پوشاندن نواقص پرهيز كنيد، زيرا اين كار فقط صورت شمارا مصنوعي مي كند. از كانسيلر متناسب بار رنگ و نوع پوست استفاده كنيد يا اگر زير چشمهايتان سياه است از كانسيلر روشن استفاده كنيد. با استفاده از براش يا انگشتان خود كانسيلر را زير چشمها بزنيد اين كار باعث مي شود تا چشمهايي روشن تر و گيراتر داشته باشيد.

اگر مي خواهيد آرايشتان خيلي طبيعي جلوه كند مي توانيد از كانسيلر چشم پوشي كنيد همه اين ها بستگي به نوع آرايش و هدف آرايش شما دارد.

كرم پودر

از يك كرم پودر متناسب با رنگ پوست خود استفاده كنيد. با استفاده از يك براش با حركات دوراني كرم را روي پوست پخش كنيد اين كار به دوام آرايش شما كمك مي كند و زمان بيشتري آرايش ساده را روي پوست شما نگه مي دارد. از كرم پودر تيره مي توانيد براي سايه انداختن روي پوست استفاده كنيد.

آرايش ساده

از كرم پودر با تن صورتي مي توانيد براي بهتر شدن تركيب رنگ صورت استفاده كنيد و روي خط لبخند و چانه بزنيد.

آرايش چشم

سايه چشم را متناسب با رنگ چشم خود بزنيد، قهوه اي، طلايي، طوسي و تن هاي آبي انتخاب هاي خوبي هستند. از رنگ هاي روشن پرهيز كنيد. از يك رنگ سايه به عنوان رنگ پايه استفاده كنيد اين سايه بهتر است متناسب با رنگ كرم پودرتان باشد، با استفاده از شوت سايه يا انگشت خود تا زير ابرو ها اين سايه را بزنيد و از يك رنگ متوسط براي پشت پلك استفاده كنيد.

آرايش ساده

از يك خط چشم سياه، قهوه اي يا سورمه اي استفاده كنيد و يك خط صاف و تميز فقط روي پلك بالايي بكشيد. از ريمل براي هردو پلك استفاده كنيد. هم ريمل سياه و هم قهوه اي مناسب اين نوع آرايش ساده است، اگر نمي خواهيد از ريمل استفاده كنيد از فرمژه براي زيباتر كردن چشم مي توانيد استفاده كنيد.

آرايش ساده

آرايش لب

از يك رژ لب كمرنگ يا حتي برق لب مي توانيد براي اتمام اين آرايش استفاده كنيد، از زدن رژهاي خيلي تيره پرهيز كنيد از خط لب هاي خيلي روشن تر يا خيلي تير از رنگ رژ لب پرهيز كنيد، اگر مي خواهيد از رژ هاي روشن استفاده كنيد مي توانيد روي لب پاييني كمي بزنيد و لب ها را بهم بماليد و در آخر با گذاشتن يك دستمال روي لب چربي اضافي را براي دوام بيشتر رژ بگيريد.

آرايش ساده

به همين راحتي مي توانيد آرايش ساده اي براي صورت خود داشته باشيد.

آرايش ساده

بازدید : 261
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

ميكروبليدينگ ابرو چيست؟

ميكروبليدينگ يكي ديگر از روش هاي پيشرفته تاتو و آرايش دائم است.ها نقش مهمي در زيبايي چهره دارند. استفاده از تاتو براي حجيم سازي و تغيير شكل ابروها، يكي از بهترين گزينه هاي زيبايي دائمي است. با پيشرفت روش سنتي تاتو، تكنيك هاي ميكروپيگمنتيشن و ميكروبليدينگ ابداع شده است. در روش ميكروبليدينگ به وسيله تيغه نازك و فشار دست تاتو كار، رنگ دانه هاي تاتو، به پوست تزريق مي شوند. عوارض، درد و آسيب پوستي روش ميكروبليدينگ، نسبت به تكنيك هاي ديگر تاتو كمتر است.

ميكروبليدينگ

در اين تكنيك، خطوط ايجاد شده بسيار طبيعي، هنرمندانه و ظريف تر از تكنيك هاي مشابه است. در اين روش رنگ تاتو در عمق پوست تزريق نمي شود و بر عكس روش هاي قديمي و ميكروپيگمنتشن، پوست آسيب نمي بيند و سلامتي فرد به خطر نمي افتد. رنگ مورد استفاده در اين روش كيفيت بسيار عالي دارد.

فهرست مطالبي كه در اين مقاله به آن خواهيم پرداخت :

  1. معرفي دستگاه ميكروبليدينگ
  2. مراحل انجام ميكروبليدينگ ابرو
  3. نكاتي مهم درباره رنگ هاي ابرو در ميكروبليدينگ
  4. مراقبت هاي ضروري قبل از انجام تكنيك ميكروبليدينگ
  5. مراقبت هاي بعد از انجام تاتو ابرو با روش ميكروبليدينگ
  6. عوارض ميكروبليدينگ
  7. معايب تكنيك ميكروبليدينگ
  8. منع استفاده از ميكروبليدينگ

همچنين اگر مايل هستيد كه در كلاس هاي آموزش ميكروبليدينگ شركت كنيد ميتوانيد در دوره هايآموزش آرايشگري هنرآموزان ثبت نام كنيد تا در كوتاه ترين زمان با پايين ترين زمينه در اين حرفه مهارت پيدا كنيد و كسب درآمد كنيد.

معرفي دستگاه ميكروبليدينگ

ميكروبليدينگ دستگاه

روش ميكروبليدينگ، براي انجام تاتو ابرو مناسب است. تكنيك تاتو ابرو با روش ميكروبليدينگ، با دستگاه مخصوص خود انجام مي شود. دستگاه ميكروبليدينگ، از يك قلم تشكيل شده است. قلم ميكروبليدينگ از سوزن هايي كه كنار هم چيده شده اند تشكيل شده است. سوزن هاي كنار هم چيده شده شبيه به تيغه هستند. رنگ دانه هاي تاتو با فشار دست تاتوكار، از طريق خراش هاي روي پوست كه با تيغه قلم ايجاد شده است، به پوست تزريق مي شوند. به علت خراش هاي سطحي روي پوست ابرو، ماندگاري اين روش از روش هاي ديگر تاتو ابرو، كمتر است. در روش ميكروبليدينگ تاتو، خطوط ابرو بسيار طبيعي تر، هنرمندانه و ظريف تر از تكنيك هاي ديگر تاتو ابرو است. به علت تزريق رنگ دانه ها در بافت سطحي پوست، آسيب ديدگي پوست از روش هاي ديگر تاتو، كمتر است. كيفيت رنگ مورد استفاده اين روش بايد عالي باشد.

مراحل انجام ميكروبليدينگ ابرو

در اين بخش از مقاله، مراحل انجام تكنيك ميكروبليدينگ را براي شما گرداوري كرده ايم. قبل از انجام ميكروبليدينگ ابرو، ابتدا لوازم مورد نياز انجام تاتو را تهيه كنيد. لوازم مورد نياز انجام تاتو ابرو با روش ميكروبليدينگ عبارت است از:

  • قلم دستي نقره اي سنگين
  • سوزن يك بار مصرف سركج
  • بي حس كننده
  • مواد استريليزه سوزن تاتو
  • خط كش و كوليس

ميكروبليدينگ مراحل

مراحل انجام كار به شرح زير مي باشد :

  • طراحي ابرو: ابتدا قبل از شروع كار با حوصله و دقت ابرو ي مشتري را طراحي كنيد. ابرو را طبق سليقه، فرم صورت، حالت چشم ها و اندازه پيشاني مشتري طراحي كنيد.
  • قرينه سازي ابرو: پس از كشيدن هاشور ابرو، به وسيله خط كش، نخ و كوليس ابروها را با هم قرينه سازي كنيد. ابروهاي ناهماهنگ، زيبايي ابرو و چهره را كم مي كند.
  • انجام تاتو: پس از طراحي و قرينه سازي، به وسيله قلم و فشار دست، روي ابروها را هاشور بزنيد. هاشور به خط هاي ريز و ظريفي كه شبيه موهاي ابرو هستند گفته مي شوند.
  • تزريق رنگ دانه ها: در ميكروبليدينگ ابرو، با ايجاد خراش روي ابرو رنگ دانه هاي تاتو، به پوست تزريق مي شوند. بعد از پايان هاشور زدن ابرو، كل ابرو را با رنگ تاتو پوشش دهيد. با پاك كردن رنگ از روي ابروها و بررسي تثبيت رنگ ابرو، دوباره اين مرحله انجام دهيد. اين مرحله را تا جايي كه رنگ تاتو ابرو، ثابت بماند تكرار كنيد.

نكاتي مهم درباره رنگ هاي ابرو در ميكروبليدينگ

  • رنگ هاي مورد استفاده در تاتو ابرو با روش ميكروبليدينگ، مي بايست مرغوب و كيفيت عالي داشته باشند.
  • رنگ تاتو را در يخچال نگه داري كنيد.
  • براي رقيق كردن رنگ ها، مي توانيد از روغن جوانه گندم استفاده كنيد.
  • رنگ هايي كه پس از انجام تاتو اضافه مي مانند را مي توانيد دوباره بپزيد و استفاده كنيد.
  • براي صرفه جويي در وقت، رنگ ها را بپزيد و نگه داري كنيد.
  • اگر رنگ تيره بر روي ابرو بگذاريد در جلسات تمديد امكان روشن كردن آن وجود ندارد، اما رنگ هاي روشن قابل تغيير هستند.

ميكروبليدينگ رنگ


مراقبت هاي ضروري قبل از انجام تكنيك ميكروبليدينگ

قبل از انجام تاتو ابرو با روش ميكروبليدينگ، براي بهتر رنگ گرفتن ابرو، نكات زير را رعايت كنيد.

  • قبل از انجام ميكرو بليدينگ كارهاي سخت و ورزش هاي حرفه اي انجام ندهيد.
  • دو روز قبل از انجام ميكرو بليدينگ از قرص هاي آسپرين، ويتامين ها، ايبوپروفن و داروهايي كه خون را رقيق مي كنند استفاده نكنيد.
  • قبل از انجام ميكرو بليدينگ پوست صورت خود را برنزه نكنيد، از آفتاب سوختگي پوست صورت جلوگيري كنيد.
  • ابرو ها را 36 ساعت قبل از انجام ميكرو بليدينگ با موچين، وكس و نخ تميز نكنيد.
  • روزي كه ميكرو بليدينگ را انجام مي دهيد، از خوردن مشروبات الكي خودداري كنيد.
  • در دوران قاعدگي از اين تكنيك استفاده نكنيد.

ميكروبليدينگ


مراقبت هاي بعد از انجام تتو با روش ميكروبليدينگ

مراقبت هاي لازم براي ماندگاري بيشتر اثر تاتوي ابرو عبارتند از:

  • پس از تاتو ابرو با روش ميكروبليدينگ ابرو ها را به مدت 3 روز نشوييد.
  • پماد ويتامين آ چشمي را يك هفته، روزي 3 مرتبه به وسيله گوش پاك كن تميز به ابروهاي تاتو شده بماليد.
  • پماد هيدروكورتيزون را يك هفته، روزي 1 مرتبه به وسيله گوش پاك كن به ابروهاي تاتو شده بماليد.
  • ابرو ها پس از تاتو، پوسته مي دهند. هرگز پوسته هاي ابروي تاتو شده را نكنيد و ابروها را نخارانيد.
  • 7 روز براي جلوگيري از ضرب ديدن ابروها، روي صورت خود نخوابيد.
  • از انجام ورزش شنا و رفتن به سونا و جكوزي 1 هفته اجتناب كنيد.
  • از ايستادن زير نور مستقيم آفتاب دوري كنيد.

ميكروبليدينگ مراقبت


عوارض ميكروبليدينگ


بعد از انجام تكنيك ميكروبليدينگ پوست بر اثر خراش هايي كه به خاطر تزريق رنگ دانه ها ايجاد مي شود، دچار آسيب شده و به اصطلاح پوست دچار بافت فيبروزه مي شود. امكان انتقال بيماري هاي واگير دار و باكتري ها در اين روش ها زياد است. روش ميكرو بليدينگ روش تهاجمي به سيستم ايمني بدن است. اگر سيستم ايمني بدن بر اثر بيماري ضعيف شده باشد از اين تكنيك استفاده نكنيد. اين روش براي اشخاصي كه سيستم ايمني ضعيفي دارند مضر است. اين افراد بهتر است با مشورت با پزشك، از روش هاي ديگر تاتو استفاده كنند.


معايب تكنيك ميكروبليدينگ

تاتو ابرو با روش ميكروبليدينگ بسيار طبيعي و ظريف انجام مي شود. در كنار زيبايي اين روش از تاتو، معايبي نيز وجود دارد. معايب تاتو ابرو با روش ميكروبليدينگ عبارتند از:

ميكروبليدينگ

  • خونريزي روش تاتو ميكروبليدينگ ابرو، نسبت به روش هاي ديگر بيشتر است.
  • تخريب پوست بر اثر فشار دست تاتو كار غير حرفه اي، در اين روش بيشتر است.
  • به علت خراش هاي سطحي (براي تزريق رنگ) روي پوست، ماندگاري رنگ تاتو، در اين روش نسبت به ساير روش ها كمتر است.
  • هنگام انجام ميكروبليدينگ هماهنگ نبودن فشار دست در ابتدا و انتهاي كار، تاتو ابرو يكنواخت نمي شود.


منع استفاده از ميكروبليدينگ

  • در دوره بارداري و شيردهي به هيچ وجه از روش ميكروبليدينگ استفاده نكنيد.
  • انجام تكنيك ميكروبليدينگ براي بيماران دييابتي و كساني كه داروي رقيق كننده خون مصرف مي كنند، خطرناك است.
  • كساني كه بيماري اختلال سيستم ايمني بدن از جمله صرع، ايدز و ... دارند، نبايد از اين تكنيك ها استفاده كنند.
  • اگر بيماري پوستي داريد و از داروهاي بي حسي استفاده مي كنيد از انجام ميكرو بليدينگ خودداري كنيد.
  • اگر در ناحيه ابرو دچار شكستي شده ايد و پوست صورتتان دچار آفتاب سوختگي شده است، استفاده از اين روش برايتان مناسب نيست.
  • تا 72 ساعت پس از گذشت اپلاسيون از اين روش پيشرفته تاتو استفاده نكنيد.


با تشكر از اينكه مطالب ما را دنبال كرده ايد اميدوارم مطالعه اين مقاله براي شما مفيد واقع شده باشد. همچنين اگر علاقه مند به يادگيري اين روش و گرفتن مدرك و كسب درآمد در اين حرفه هستيد مي توانيد در كلاسهاي آموزش ميكروبليدينگ هنرآموزان شركت كنيد. دوره هاي آموزش ميكروپيگمنتيشن ، آموزش تاتو و ديگر دوره هاي تخصصي نيز در آموزشگاه هنر آموزان برگزار مي شود.

بازدید : 246
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

اپيلاسيون چيست؟

اپيلاسيون در يك كلام حذف موهاي زائد بدن است. در اپيلاسيون به دليل حذف موهاي زائد بدن از ريشه، رشد موي اپيلاسيون شده به تاخير مي افتد. استفاده از موم، ليزر، نخ، الكتروليز و ... از متداول ترين روش هاي اپيلاسيون است. اپيلاسيون يكي از شاخه هاي اصلي در آموزش آرايشگري است. در اين مقاله به معرفي انواع روش هاي اپيلاسيون پرداخته شده است. هنرجوياني كه به دنبال آموزش اپيلاسيون بدن و يا دوره هايي همچون آموزش مراقبت و پاكسازي از پوست به صورت صحيح و اصولي همراه با مدرك رسمي از سازمان فني و حرفه اي هستند مي توانند به مراجعه به آموزشگاه آرايشگري هنرآموزان از كلاسهاي اين آموزشگاه بهره مند گردند.

اپيلاسيون

موچين

اين روش اپيلاسيون براي موهاي زائد ابرو و موهاي زبر و كوتاه استفاده مي شود. براي اينكه درد كندن مو به حداقل برسد، موها را موازي با جهت رشد آنها بكنيد (در ابروي سمت راست، به سمت راست و در ابروي سمت چپ، به سمت چپ بكشيد).

اپيلاسيون

نخ

استفاده از نخ براي رفع موهاي زائد، بند انداختن گفته مي شود. بند انداختن يكي از روش هاي مطمئن و قديمي مي باشد. امروزه بند اندازهاي برقي اين روش اپيلاسيون را راحت تر كرده است.

اپيلاسيون

موم

اندام فوقاني، زيربغل، كشاله ران، اندام تحتاني و... را با استفاده از موم مي توانيد به راحتي در منزل موهاي زائد را از بين ببريد. اپيلاسيون موم به دو روش گرم و سرد استفاده مي شود.

  • موم گرم: اين روش براي از بين بردن موهاي ظريف و بلند مناسب است. ابتدا موم را با دماي مناسب گرم كنيد و روي منطقه مورد نظر از بدن موم قرار داده، سپس بر روي آن پارچه قرار دهيد و سريع به وسيله پارچه موم را از بدن جدا كنيد.
  • موم سرد: در اين روش موم را بر روي نوارهاي مخصوص كه از قبل آماده كرده ايد، قرار دهيد سپس نوار را روي منطقه مورد نظر گذاشته و موهاي زائد را از بدن جدا كنيد. قبل از استفاده از اين روش از پودر بچه استفاده كنيد تا موم به بدن نچسبد و پوست بدن آسيب نبيند.

اپيلاسيون

اپيلاسيون با ليزر

يكي از بهترين روش هاي رفع موهاي زائد استفاده ليزر مي باشد كه براي صورت، زير بغل، پاهاي خانم ها، ريش و نواحي كمر آقايان كاربرد دارد. در اين روش با ضعيف شدن فوليكول مو رشد موي زائد به تاخير مي افتد. ليزر به جلسات 4 تا 8 بار در ماه نياز دارد. البته اين امر به ناحيه‌ي تحت درمان بستگي دارد. در هر جلسه ي ليزر 10 تا 30 درصد موي زائد از بين مي رود.

اپيلاسيون

اپيلاسيون الكتروليز

با روش الكتروليز مي‌توان موهاي زائد را بصورت دائمي از بين ببرد و يا حداقل تعداد آنها را براي هميشه كم كرد. در اين روش يك سوزن بسيار نازك را در سطح پوست از سوراخ مو وارد بدن مي كنند و سپس با استفاده از انرژي الكتريكي و توليد حرارت، فوليكول مو را مي‌سوزانند. اين روش مي بايست توسط افراد متخصص انجام شود. الكتروليز بر عكس ليزر وقت گير و پرهزينه مي باشد و دوره درمان زياد است.

اپيلاسيون

اپيلاسيون با كرم هاي موبر

كرم موبر درمان سطحي براي موهاي زائد است. بر خلاف روش هاي گفته شده مو سريع رشد مي كند. البته به خاطر قليايي بودن كرم هاي موبر و صدمه ديدن كراتين مو رشد مو نسبت به اپيلاسيون با تيغ و ژيلت كمتر است. چون اين روش به ريشه صدمه نمي‌رساند. تقريبا هر هفته بايد از كرم‌هاي موبر استفاده شود.

اپيلاسيون

بازدید : 248
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

بن مژه

انجام تاتوي بن مژه براي كساني كه در محيط هاي خاصي مانند اداره، مراكز علمي و ... كار مي كنند و زمان برايشان اهميت زيادي دارد، يكي از بهترين روش هاي زيبايي دائم صورت است. در تاتوي بن مژه رنگ دانه ها بين ريشه مژه ها به صورت منظم تزريق مي شود. بن مژه براي كساني كه چشم هاي درشت و مژه هاي كم پشت دارند نيز مناسب است. همچنين بهتر است قبل از انجام تاتو با عوارض بن مژه آشنايي داشته باشيد.

بن مژه

تاثير بن مژه در زيبايي چشم

چشم ها در زيبايي تاثير فوق العاده اي دارند، در تاتوي بن مژه رنگ دانه ها بين مژه ها بر روي خط مژه تزريق شده و باعث مي شود مژه‌ها پرتر، سياه تر و ضخيم تر ديده شود. تاتوي بن مژه چشم ها را خوش حالت مي كند و از بي رنگي در مي آورد.

بن مژه

مزاياي تاتوي بن مژه

صرف زمان كمتري براي خودآرايي

امروزه استفاده بهينه از وقت و زمان اهميت زيادي دارد، با انجام اين تاتو مي‌ توانيد وقت كمتري براي آراسته شدن خود صرف كنيد.

بن مژه

تميز بودن آرايش چشم

وقتي براي رفتن به مكاني وقت كمي داريد، اگر با عجله چشم هاي خود را آرايش كنيد، استرس و لرزش دست باعث مي شود آرايش چشم تان به هم بريزد و برايتان دوباره كاري شود. اگر از اين تاتو استفاده كنيد آرايش تميز و هميشگي براي چشم هاي خود خواهيد داشت.

بن مژه

جلوگيري از حساسيت چشم ها

اكثر خانم ها چشم هايشان به مواد آرايشي مانند خط چشم و مدادهاي مخصوص چشم حساسيت دارند. بر اثر استفاده مداوم از خط چشم و مدادهاي چشم و تماس قسمت داخلي چشم با اين مواد، چشم ها تحريك شده و بيماري هاي غير قابل جبران به وجود مي آيد.

بن مژه

زيباتر شدن چهره

تاتوي بن مژه با زيبا و جذاب كردن چشم ها زيبايي چهره يتان را افزايش مي دهد.

بن مژه

جلوگيري از چروك شدن پوست چشم و پلك

براي آرايش چشم ها مي ‌بايست پوست پلك تا حدي كشيده شود تا خط چشم صاف و زيبايي داشته باشيد. پوست اطراف چشم ها نسبت به ساير پوست بدن نازك‌ تر است. با كشيده شدن پوست پلك و پاك كردن آرايش چشم، به مرور در پوست اطراف چشم چين و چروك ايجاد مي شود. با تاتو چشم از چروك شدن پوست اطراف چشم هايتان جلوگيري كنيد.

بن مژه

مناسب براي افراد سن بالا

با گذشت زمان و بالا رفتن سن چشم ها بي رنگ شده و جذابيت شان را از دست مي دهند و خانم ها به مرور زمان دچار لرزش دست شده و كشيدن خط چشم برايشان سخت مي شود. با انجام تاتوي چشم مي توانيد اين مشكل را به راحتي حل كنيد.

بن مژه

مراقبت هاي پس از انجام تاتوي بن مژه

  • پس از انجام تاتوي چشم از تابش مستقيم نور آفتاب به صورت خود جلوگيري كنيد.
  • چشم هاي خود را 3 روز با آب نشوييد.
  • پس از انجام تاتوي چشم از كمپرس يخ به مدت 24 ساعت استفاده كنيد.

بن مژه

نكات مهم موقع انجام تاتوي بن مژه

  • براي جلوگيري از ورم چشم ها كنترل فشار دست تاتو كار اهميت زيادي دارد.
  • تزريق رنگ دانه ها بين مژه ها مي ‌بايست منظم انجام شود.
  • قبل از انجام تاتوي چشم مي ‌بايست از قطره استريل چشمي استفاده كنيد.
  • داروي بي حسي را كمي بالاتر از بين مژه استفاده كنيد.
  • اگر مي خواهيد از تاتوي بن مژه براي قسمت پايين چشم استفاده كنيد، به دليل رفتن داروي بي حسي به داخل چشم و ايجاد سوزش و حساسيت، از داروي بي حسي براي پايين چشم استفاده نكنيد.

بن مژه

"از بهداشت محلي كه تاتو ميكنيد و مهارت تاتو كار مطمئن باشيد."

دوره هاي آموزش ميكروپيگمنتيشن ، آموزش طراحي با حنا و ديگر دوره هاي تخصصي در آموزشگاه آرايشگري زنانه هنر آموزان برگزار مي شود.

بازدید : 242
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

انتقال طرح با حنا به پوست بدن

امروزه انتقال طرح با حنا بر روي پوست، يكي از زيباترين و بي خطرترين تاتوي موقت محسوب مي شود. حنا گياه سنتي با خواص دارويي بي نظيري است كه به راحتي پاك مي شود. برعكس تاتو هاي دائمي كه پاك كردن شان هزينه بر و خطرناك است.

اگر يك طرح خاصي را دوست داريد كه با استفاده از حنا به پوست بدنتان منتقل كنيد، ميتوانيد با خواندن اين مقاله به راحتي با صرف زمان كمي در منزل تاتوي موقت با حنا را انجام دهيد. و زيبايي بدنتان را بدون آسيب ديدگي بيشتر كنيد.

مراحل انتقال طرح مورد نظر با حنا روي پوست بدن

  • ابتدا حنا را الك كنيد و با آب مخلوط كنيد. بهتر است از آب جوش استفاده كرده و پس از آماده شدن مخلوط حنا و آب اجازه دهيد 30 دقيقه خمير مورد نظر در دماي اتاق استراحت كند. براي ماندگاري بيشتر تاتو حنا بر روي پوست مي توانيد در مخلوط حنا و آب از چند قطره اكسيدان استفاده كنيد.
  • طرح مورد نظر خود را انتخاب كرده و ابعاد طرح را متناسب با قسمتي از بدن كه مي خواهيد تاتو را انجام دهيد، تنظيم كنيد.

انتقال طرح با حنا

  • طرح مورد نظر كه بر روي كاغذ سفيد رسم شده را با حنا پر رنگ كنيد.

انتقال طرح با حنا

  • اجازه دهيد تا حنا بر روي طرح كاملا خشك شود.

انتقال طرح با حنا

  • اطراف طرح مورد نظر را با قيچي برش بزنيد، فقط طرح اصلي باقي بماند. محل تاتو را با آب و صابون بشوييد و خشك كنيد.

انتقال طرح با حنا

  • طرح مورد نظر را پس از خشك شدن حنا و دوربري كردن بر روي پوست خود قرار داده و با چسب محكم كنيد كه طرح تكان نخورد. توجه داشته باشيد ابعاد طرح و محل تاتو بر روي پوست هماهنگ باشد.

انتقال طرح با حنا

  • روي طرح كاغذي كه با چسب به پوست خود چسبانده ايد، يك لايه دستمال كاغذي قرار دهيد، سپس با نايلون پلاستيكي مخصوص بسته بندي مواد غذايي، دستمال را دور طرح كاغذي محكم بپيچيد.

انتقال طرح با حنا

  • 6 الي 12 ساعت اجازه بدهيد طرح كاغذي روي پوست بدنتان بماند و طرح مورد نظرتان بدون هيچ آسيب ديدگي به راحتي و زيبايي به روي پوست بدنتان منتقل شود. ماندگاري اين تاتو 10 الي 15 روز مي باشد.

انتقال طرح با حنا

پس از اتمام كار مي توانيد براي زيبايي بيشتر كار، طرحتان را با لاك هاي مخصوص نگين كاري كرده وزيباتر كنيد.

دوره هاي آموزش طراحي با حنا و ديگر دوره هاي تخصصي در آموزشگاه هنر آموزان برگزار مي شود.

بازدید : 499
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

عوارض بن مژه

تاتو بن مژه ، تزريق رنگ دانه ها بين مژه هاي چشم براي پر نشان دادن مژه‌ ها و زيبايي چشم است. براي انجام تاتوي بن مژه از سوزن هاي مخصوصي استفاده مي شود، سوزن 1 ميلي متر با سرعت زياد داخل پوست محل مورد نظر مي شود كه منجر به خونريزي و درد پلك چشم مي شود. با سوراخ شدن پوست رنگ دانه ها وارد پوست شده و طرح مورد نظر به صورت دائمي بر روي پوست مي ماند. در اين مقاله به عوارض بن مژه پرداخته شده است.

" انجام تاتوي بن مژه يكي ديگر از حساس ترين تاتوهاي زيبايي است. براي انجام تاتوي بن مژه به افرادي كه مجوز و تخصص كافي براي اين كار را دارند مراجعه كنيد."

عوارض بن مژه

خطرات تاتو بن مژه

  • تاتوي بن مژه با توجه به اينكه نزديك چشم انجام مي شود، اگر تاتو كار حرفه اي نباشد به چشم آسيب جدي مي‌ رسد. استفاده از مواد رنگي و سوزن زدن با سرعت بالا، خطر جدي براي چشم ها خواهد داشت.
  • پوست اطراف چشم كه جزء پوست هاي حساس است با انجام تاتوي بن مژه ضعيف و چروك مي شود.
  • در صورت آسيب ديدن پلك، چشم نيز آسيب مي بيند.
  • ريزش مژه ها، عفونت چشم، انتقال بيماري هاي چشمي و بروز حساسيت يكي از خطرات انجام بن مژه است.
  • رنگ دانه هاي تزريق شده تاتوي بن مژه، يك ماده شيميايي حاوي مس و روي است كه براي چشم و سلامت بدن خطرات غير قابل جبراني دارد.
  • اگر ابزارهايي كه براي تاتو استفاده مي شود استريل نباشد، احتمال انتقال بيماري هاي ايدز، هپاتيت و ... را دارد.
  • يكي ديگر از خطرات تاتوي بن مژه خطر ايجاد گوشت اضافي و تغيير رنگ پوست قسمت تاتو شده پلك چشم است.
  • پاك نشدن رنگ دانه هاي تزريق شده به لايه هاي زيرين پوست پلك چشم، يكي ديگر از عوارض تاتوي بن مژه است. اگر بخواهيد رنگ تاتو يا خود تاتو را پاك كنيد غير ممكن است.
  • اگر زمان تزريق رنگ دانه هاي تاتو سوزن خيلي عميق وارد پلك چشم شود بافت چشم آسيب مي بيند.

عوارض بن مژه

تاتوي بن مژه در دوران حاملگي

در دوران بارداري انجام تاتو خطرناك است. در دوران حاملگي تاتو بن مژه به علت استفاده از رنگ دانه هاي شيميايي خطرات جدي براي جنين به همراه دارد. همچنين احتمال عفونت چشم زياد است. به علت متورم شدن چشم ها در دوران حاملگي تاتو بن مژه توصيه نمي شود بدليل اينكه بعد از زايمان چشم ها به حالت اوليه خود برگشته و تاتو فرم ديگري كه دلخواه مشتري نيست خواهد داشت.

اگر قبل از دوران بارداري تاتو انجام داده ايد به علت كشيدگي پوست و تغييرات ظاهري بدن تاتو كم رنگ شده و شكل اصلي خود را از دست مي دهد. شما مي توانيد پس از سپري كردن دوران حاملگي و شير دهي تاتو مورد نظر خود را بازسازي كنيد.

دوره هاي آموزش ميكروپيگمنتيشن ، آموزش طراحي با حنا و ديگر دوره هاي تخصصي در آموزشگاه هنر آموزان برگزار مي شود.

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 59
  • بازدید سال : 1310
  • بازدید کلی : 35445
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه