loading...

آموزشگاه آرايشگري هنر آموزان

آموزشگاه آرايشگري هنر آموزان

بازدید : 143
دوشنبه 5 آبان 1399 زمان : 11:09

رنگ موی مناسب موهای خود را چگونه انتخاب کنیم؟

رنگ کردن مو چه به منظور پوشاندن موهای سفید باشد چه به دلیل خستگی از رنگ موی قبلی باشد، تغییر خوبی برای ظاهر و روحیه شما است. وقتی که تصمیم به رنگ کردن مو می گیرید، بیش از صد رنگ وجود دارد کهن می توانید از بین آن ها انتخاب کنید که این گستره وسیع رنگ ها انتخاب را برای شما سخت می کند. به طور کل باید زمان بگذارید و همه جنبه ها را در نظر بگیرید و رنگی را انتخاب کنید که علاوه بر علاقه داشتن به آن مناسب برای رنگ پوست و چهره شما باشد. در این مقاله ترفندهایی برای انتخاب رنگ موی مناسب بیان شده است.

انتخاب رنگ موی مناسب

تصمیم بگیرید چه مدل ظاهری می خواهید: اگر رنگ موهایتان خیلی با رنگ موهایتان تفاوت کند ظاهر شما عجیب غریب می شود. اگر می خواهید در مجامع عمومی مرکز توجه واقع شوید این مدل رنگ کردن روش مناسبی برای شما خواهد بود. اگر رنگی را انتخاب کنید که بارنگ پوست و چشمان شما متناسب باشد ظاهر طبیعی تری خواهید داشت. هدف خود از رنگ کردن را مشخص کنید و متناسب با هدفتان رنگ موی مناسب را انتخاب کنید.

  • اگر رنگی را می خواهید که در مهمانی های دوستانه جذاب و مورد توجه واقع شوید،رنگ های فانتزی و جیغ مناسب شما می باشد.
  • هرچه رنگ موی شما تندتر باشد ظاهر شما را پرجنب وجوش و با انرژی نشان می دهد.
  • رنگ های غیر طبیعی مثل صورتی، آبی، سبزیابنفش ظاهرتان را جالب و جذاب می کند.

برای رنگ مو چقدر زمان و پول می خواهید صرف کنید

بدیهی است که رنگ کردن موهای خاص هزینه بالاتری را می طلبد. برای مثال افرادی که موهای تیره تری دارند و قصد بلوند کردن موهایشان را دارند،مایل اند تا هرماه ریشه موهایشان را رنگ کنند و از شامپوها و نرم کننده های با کیفیت و بدون سولفات استفاده کنند تاد موهای سالم تری داشته باشند. اما پرداخت هزینه این عمل کمی سنگین است. می توانید از یک سالن ماهر برای رنگ کردن مو کمک بگیرید یا رنگ مو را بخرید و درخانه خودتان این کار را انجام دهید.

  • رنگ کردن ریشه مو بسته به سالنی که می روید یا محلی که زندگی می کنید از 50 تا 150 هزارتومان هزینه برمی دارد.
  • با سالن های محل خود تماس بگیرید و با اطلاع از قیمت مناسب، سالن مورد نظر را انتخاب کنید.
  • اگر هزینه برایتان مهم است و نمی خواهید هزینه های گزافی صرف این کار کنید می توانید با قیمت خیلی کم تر رنگ مو را بخرید و درخانه ریشه موهارا رنگ کنید.
  • اگر از پس هزینه رنگ کردن کل موهایتان برنمی آیید، هایلایت کردن مو پیشنهاد مناسبی است.
  • می توانید رنگ های نیمه دائم راامتحان کنید احتمالا ارزان تر خواهد بود.

تصمیم بگیرید که می خواهید موهایتان را هایلایت، آمبره یا ساده رنگ کنید

هایلایت به مدلی گویند که موها را به طور پراکنده روشن می کنند، آمبره به روشن کردن نوک موها می گویند یا وقتی آرایشگر قسمتی از مو را تیره تر می کند. هایلایت و آمبره نسبت به رنگ کردن کل مو مطلوب و معقول تر است و هزینه کم تری را می طلبد. همچنین این مدل رنگ مو آسیب کم تری به مو می زند، زیرا فقط قسمتی از مو رنگ یا دکلره می شود. هزینه آمبره نسبت به هایلایت کمترو هایلایت نسبت به رنگ کردن کل مو هزینه کمتری می برد.

تصمیم بگیرید که رنگ دائمی می خواهید یا موقت

رنگ های نیمه موقت به دلیل اینکه نیازی به دکلره ندارند نسبت به رنگ های دائم سالم تراست. قرار گرفتن در معرض هوای آزاد و شامپوزدن بیش از حد طول عمر رنگ مو را کاهش می دهد. رنگ موها معمولا برای6 ماه روی مو ماندگاری دارند. رنگ های دائمی ماندگاری بیشتری دارند و ازاین رو صدمه بیشتری به مو وارد می کنند. اگر از رنگ مویی که انتخاب کرده اید مطمئن نیستید ابتدا رنگ موی موقت را استفاده کنید،اگر پسندیدید از رنگ موی دائمی استفاده کنید.

از یک متخصص مو مشورت بگیرید

از یک آرایشگر مشورت بگیرید و از او بخواهید برای انتخاب رنگ موی مناسب راهنمایی کند و رنگ هایی را که برای شما مناسب است معرفی کند. اگر به سالن خاصی می روید از او بخواهید که بر اساس نوع موهایتان و توان مالی شما رنگ موی مناسب را به شما پیشنهاد دهد. اگر موهای آسیب دیده دارید حتما از یک مشاور مو برای رنگ کردن موهایتاهن کمک بگیرید.

رنگ موهایتان را با سلبریتی مورد علاقه تان ست کنید

ست کردن رنگ مو با شخصیت مورد علاقه یکی از راه هایی است که انتخاب رنگ مو را آسان می کند. اگر رنگ پوست و چشم مشابه وی دارید می توانید از رنگ موی او استفاده کنید زیرا رنگ مو برای هر پوست و رنگ چشم ظاهر و جلوه ای متفاوت خواهد داشت.

اگر می ببینید که سلبریتی رنگ پوست و چشم مشابه شما دارد اما رنگ موی طبیعی او متفاوت است می توانید رنگ موی طبیعی او را برای رنگ کردن موهایتان استفاده کنید.

برای مثال شخصیت مادر اژدها ها در سریال بازی تاج وتخت که با داشتن پوستی سفید و چشمان آبی موهای خود را بلوند یخی کرده است.

رنگ موی مناسب

از پوستیژ مشابه رنگ موی مورد علاقه تان استفاده کنید

امتحان کردن پوستیژ می تواند به شما در انتخاب رنگ مو کمک کند و حتی می توانید از آن در جمع های دوستانه استفاده کنید و نظر دوستانتان را هم برای تغییر رنگ موی خود به رنگ آن بخواهید.

  • نزدیک ترین رنگ پوستیژ به رنگ هدف را امتحان کنید تا انتخاب را برای شما راحت تر کند.
  • پوستیژها قابل خریداری در فروشگاه های آرایشی هستند.
  • رنگ مو را متناسب با رنگ پوستتان تهیه کنید

به رنگ زیر چانه خود نگاه کنید

زیر نور طبیعی بایستید و لباس سفید بپوشید و رنگ پوستتان را مشخص کنید، لباس های رنگی ممکن است روی پوست سایه ایجاد کنند و شما را به اشتباه بیندازند. مقابل آینه بایستید و ببینید رنگ پوستتان تیره، روشن یا گندمی است.

  • پوست های روشن به جای برنزه شدن زیر نور آفتاب می سوزند.
  • پوست های گندمی تناژ زرد دارندو پوست های تیره تناژ سبز دارند و معمولا چشم های سبز، قهوه ای یا فندقی دارند.
  • افرادی که پوست های تیره دارند نسبت به افراد سبزه هم تیره تر هستند و چشم های قهوه ای تیره دارند.
  • پوست شما با عوض شدن فصل و قرار گرفتن زیر آفتاب تغییر رنگ می دهد.

تناژ پوست خود را بشناسید

به جز رنگ سطح پوست، پوست دارای ته رنگ خاصی است که با نگاه به رگ مچ دست می توان آن را تشخیص داد. اگر رنگ رگ ها بنفش یا آبی بود شما دارای ته رنگ سرد هستید، و اگر رنگ رگ ها متمایل به سبز بود دارای ته رنگ گرم هستید. افراد دارای ته رنگ خنثی رگ های آبی و سبز را باهم دارند.

  • بیشتر مردم هند و آفریقا دارای پوست های برنزه و ته رنگ گرم هستند.
  • اگر هنگام قرار گرفتن زیر نور آفتاب پوستتان قرمز شد و سوخت دارای ته رنگ سرد هستید.

رنگ موی مناسب

رنگ چشم هایتان را در نظر بگیرید

رنگ چشم ها در رنگ تناژ و ته رنگ پوست تاثیر دارد. کسانی که چشم های عسلی، قهوه ای، سبز یاآبی دارند معمولا دارای ته رنگ گرم هستند. این در حالی است که افراد با چشم های سیاه، سرمه ای یا فندقی دارای ته رنگ سرد هستند. هنگام انتخاب رنگ موی مناسب ، رنگ چشم هایتان را در نظر داشته باشید.

  • به کسانی که چشم های آبی یا طوسی دارند رنگ موی بلوند روشن پیشنهاد می شود.
  • افرادی که رنگ چشم تیره دارند بهتر است از رنگ موی قهوه ای تیره استفاده کنند.

رنگ مویی را انتخاب کنید که با رنگ پوستتان متناسب باشد

اگر از آن دسته افراد نیستید که به دنبال جلب توجه باشید بهتراست از رنگی استفاده کنید که متناسب با رنگ پوست و چشمانتان باشد، این کار علاوه بر طبیعی بودن جلوه ی طبیعی تری خواهد داشت.

  • کسانی که تناژ رنگ پوستشان سرد است رنگ هایی مثل بلوند، قهوه ای گردویی، بلوند گندمی، کاراملی و مسی برایشان مناسب است.
  • کسانی که تناژ متوسط دارند بهتراست از رنگ های طلایی، عسلی، خرمایی، دارچینی و موکایی استفاده کنند.
  • افراد تیره هم با رنگ های شکلاتی، ماهگونی و رنگ های گرم تیره ظاهر جذاب تری خواهند داشت.

بازدید : 317
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

پيتاژ مو چيست

پيتاژ مو يا خورد كردن موي سر سك تكنيك كوتاهي مو است براي كساني كه موي پر پشت سنگين دارند مناسب است. اين شيوه كوتاهي براي كساني كه مو فر يا مجعد دارند مناسب نيست. در اين روش مو به صورت طبقه به طبقه از بالا رو به پايين با قيچي مخصوص كوتاه مي شود. تكه هاي زيرين مو و پشت مو از تكه هاي جلوي مو بلندتر مي باشد.

اين روش كوتاهي باعث مي شود مو پرپشت و زيبا ديده شود، به خاطر كم حجم شدن مو و سبك شدن سر، در فصل گرما پيتاژ مو بيشتر استقبال مي شود. براي كساني كه خواهان موي بلند هستند، ولي به خاطر موخوره مجبور به كوتاهي مو مي شوند، پيشنهاد مي شود كه از اين روش استفاده كنند.

در اين روش قسمت هاي از مو كه بر اثر دكلره، رنگ هاي پي در پي، استفاده نامناسب از سشوار، اتوي مو و حمام آب داغ آسيب ديده اند، به وسيله قيچي مخصوص كوتاه مي شوند. و البته براي افراد با تركيب رنگ مو فانتزي يا بالياژ و مش و يا آمبره جلوه چند برابري به موها خواهد داد. همچنين به مو، شكل و فرم داده مي شود. پيتاژ مو براي صورت هاي گرد و توپر توصيه نمي شود، براي صورت هاي كشيده و لاغر بهتر مي شود. دوره هاي آموزش كوتاهي مو و آموزش رنگ مو در آموزشگاه هنر آموزان برگزار مي شود.

پيتاژ مو

قيچي اسكراب

براي پيتاژ كردن موها از ابزارهاي مخصوصي استفاده مي كنند، بگونه اي كه جاي قيچي روي موها نمي ماند و از اين ابزارها براي خرد كردن انتهاي مو و همچنين كم حجم كردن موهاي پرپشت و يا پرحجم نشان دادن موهاي كم پشت استفاده مي كنند. با استفاده از شونه هاي تيغ دار و قيچي هاي اسكراب موها به هر اندازه كه تمايل داشته باشيد كوتاه و خرد ميشه و در نهايت شكل و ظاهر خيلي خوبي براي موها به وجود مياد.

قيچي مخصوص پيتاژ، اسكراب يا قيچي اره دار ناميده مي شود. كه نوع پيشرفته ي آن قيچي پيتاژ حرارتي است، كه آرايشگران حرفه اي از آن استفاده مي كنند.قيچي هاي مخصوص پيتاژ با توجه به شكل شان حجم مخصوصي از مو را كم مي كنند. به طور مثال قيچي دو طرف اره اي 25 درصد و قيچي با يك طرف ساده و طرف ديگر اره اي 50 درصد از حجم مو را كم مي كنند.

پيتاژ مو

طريقه پيتاژ مو به زبان ساده

  • در اولين مرحله ابتدا موها را تقسيم بندي كرده و موها را بپيچانيد و دور تا دور مو را از پايين رو به بالا قيچي كنيد.

پيتاژ مو

  • در مرحله دوم پس از پيچاندن مو نوك مو را باز كنيد و داخل مو را با قيچي خالي كنيد.

پيتاژ مو

  • در مرحله سوم تكه هايي كه تقسيم بندي كرده ايد را به ترتيب از بالا به پايين قيچي كنيد.
  • در مرحله چهارم مو را در دست گرفته به صورت عمودي نوك مو را تيز كنيد.

پيتاژ مو

  • در آخرين مرحله مو را به صورت افقي جدا كرده و بار ديگر به صورت عمودي پيتاژ كنيد.

پيتاژ مو

نكته مهم در پيتاژ كردن مو اين است كه بعد از مدتي به علت رشد مو، فرم كوتاهي از بين رفته براي خوش فرم شدن مجدد مو مي بايست دوباره مو پيرايش شود.

پيتاژ كردن براي چه نوع موهايي مناسب است

  1. استفاد از اين روش براي افرادي كه موهاي زير و ضخيمي دارند توصيه مي شود. در اين حالت موها سبك تر از قبل شده و اين مدل براي افرادي كه موهاي خيلي پرپشت و سنگين دارند مناسب است و بهترين گزينه براي ماه هاي گرم سال مي باشد.
  2. افرادي كه موهاي صاف و لختي دارند مي توانند از اين روش استفاده كنند. با استفاده از اين روش موها مدل خرد و زيبايي به خود گرفته و از يكدست بودن خارج شده و حجم موها بيشتر از قبل به نظر مي رسد.

بازدید : 293
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

آموزش كوتاهي مو

كوتاهي مو و نمايش وسايل مختلف براي كوتاهي موي بانوان

كوتاهي مو يكي از روش هاي آراستگي مو است به همين دليل است كه عموم آرايشگران آموزش كوتاهي مو را يكي از آموزش هاي پايه اي در آموزش آرايشگري مي دانند. البته برخي سطح انتظار را بالاتر برده تا جاييكه آموزش كوتاهي ژورنالي را نيز جزو ملزومات يك آرايشگر توانمند مي دانند. يكي از دغدغه هاي اصلي خانم ها داشتن موهاي مرتب و آرايش مو مي باشد. رسيدگي و مرتب كردن موهاي بلند بصورت روزانه براي بعضي از خانم ها كاري طاقت فرسا بوده، به همين دليل كوتاهي مو از توجه بالايي برخوردار است. مدل كوتاهي بهتر است متناسب با جنس و حالت موي افراد انتخاب شود.

موهاي بلند نياز به مراقبت و توجه ويژه اي دارند. يكي از راه هاي نگهداري از آنها بافت مو است كه با شناخت انواع بافت مو مي توان از بهترين آنها بنا به سليقه استفاده نمود. اگر چنانچه به داشتن موهاي صاف، باز و آزاد علاقه داريد مي توانيد با استفاده از كراتينه مو به اين هدف برسيد و موهايي صاف داشته باشيد.

آشنايي با انواع مو

كوتاهي مو - انواع مو

قبل از آموزش كوتاهي بهتر است با جنس انواع موها آشنا شويد.چرا كه يك آرايشگر حرفه ايي با توجه نوع موي مشتري مدل كوتاهي را انتخاب مي كند.

  • موهاي كم پشت و نازك: در اين حالت بايد موها را پر حجم نشان داد، براي اينكار قد مو از جلوي سر نبايد كم شود، همچنين بهتر است موها بصورت يكدست كوتاه شود. بهتر است موهاي جلوي سر بصورت يك طرفه روي صورت ريخته شود.
  • موهاي فر درشت: اين مدل موها بايد بصورت كوتاه و بلند خرد شود. باز كردن فرق سر مناسب افرادي است كه موهايي با فر درشت دارند.
  • موهاي مجعد: افرادي كه موهاي مجعدي دارند بهتر است موهاي خود را تا چانه كوتاه كنند، اينكار باعث جذابيت صورت آن ها مي شود.
  • موهاي لخت و پرپشت: موهاي اين افراد بايد بصورت كوتاه و بلند خرد شود و چتري ها خيلي كوتاه شوند. كوتاه كردن چتري باعث باز شدن چهره افراد مي شود.

موخوره

موخوره و كوتاهي مو

موخوره يكي از دلايل مهم براي كوتاهي است. در اين حالت قسمت انتهاي ساقه مو به چند قسمت تقسيم مي شود و اين شكافتگي به سمت ريشه موها پيش مي رود و باعث آسيب و از بين رفتن موها مي شود. در اين موارد به خانم ها پيشنهاد مي شود كه پايين موهاي خود را تا جايي كه موخره افتاده كوتاه كنند.


مزاياي كوتاهي مو

كوتاهي مو

كوتاهي علاوه بر اين كه به ظاهر و چهره شما تنوع و زيبايي مي دهد ، مزاياي ديگري هم دارد كه در ادامه عنوان شده است .

  • جذابيت و تنوع: كوتاهي جذابيت خاصي به فرم صورت افراد مي دهد. موهاي كوتاه مزايايي دارد كه در اين بخش به آن ها مي پردازيم.
  • نگهداري راحت: خانم هايي كه بيرون از خانه فعاليت دارند بدليل اينكه فرصت كافي براي رسيدگي و نگهداري از موهاي خود را ندارند ترجيح مي دهند موهاي كوتاهي داشته باشند.
  • برس كشيدن راحت: خانم هايي كه داراي موهاي كوتاهي هستند ديگر لزومي ندارد كه مدت زمان زيادي را صرف برس كشيدن و مرتب كردن موهاي خود كنند.
  • دوش گرفتن سريع: يكي از دغدغه هاي اصلي خانم ها هنگام دوش گرفتن مدت زماني است كه صرف شستن موهاي خود مي كنند. با كوتاه كردن موها مدت زماني شستن موها كاهش مي يابد.
  • صرفه جويي در مصرف شوينده و حالت دهنده مو: با داشتن موهاي كوتاه مصرف شامپو، نرم كننده و ديگر شوينده هاي سر به شدت كاهش مي يابد. خانم ها با مصرف مقدار خيلي كم از ماسك مو، كريستال و … موهاي خود را تقويت كرده و به آن ها حالت مي دهند.
  • جلوگيري از موخوره و آسيب به نوك مو: در اثر استفاده از مواد حالت دهنده حرارتي مثل اتوي مو و سشوار و ... نوك موها هميشه در حال آسيب خوردن و شكسته شدن و موخوره گرفتن هستند . كوتاهي هر 3 ماه يك بار باعث از بين رفتن اين قسمت هاي مرده و آسيب رسيده به مو مي شود و جلوه زيباتري به موهاي شما مي دهد.
  • افزايش رشد مو: هر چه در فواصل زماني نزديك از دم موهاي خود كوتاه كنيد حتي اگر يك سانتي متر باشد ، سرعت رشد موهاي شما افزايش خواهد يافت و باعث زنده شدن سلول هاي موهاي شما گردد. به همين دليل است كه آقايان هر ماه يك تا دو بار به آرايشگاه مراجعه مي كنند.

ابزارهاي مورد نياز كوتاهي مو

براي يك كوتاهي خوب و حرفه اي، مي بايست ابزارهاي كوتاهي مناسب داشته باشد. پركاربردترين ابزارهاي مورد نياز كوتاهي تخصصي در ادامه عنوان شده است :

كوتاهي مو ابزار

شانه هاي مخصوص كوتاهي مو

شانه هاي مخصوص كوتاهي از ابزار هاي مهم و كارآمد در پيرايش مو هستند كه انواع بسيار متنوعي دارند. از رايج ترين و پر استفاده ترين مي توان به شانه هاي تقسيم اشاره كرد كه دندانه هاي بسيار نازك دارند و دسته هاي نازك از جنس استيل بدون زنگ يا پلاستيك فشرده هستند و براي تقسيم بندي مو استفاده مي شوند. همچنين شانه هاي دندانه ريز كه از جنس پلاستيك فشرده يا استيل بدون زنگ هستند و در حين كوتاهي براي يك اندازه برش زدن قيچي در هر دسته استفاده مي شوند.برخي شانه ها هم داراي تيغ هستند كه براي پيتاژ و خورد كردن نوك مو كاربرد دارند.

شانه تقسيم ابزار كوتاهي مو

قيچي هاي مخصوص كوتاهي مو

قيچي هاي كوتاهي بسيار تخصصي و متنوع هستند. اكثرا از جنس استيل ضد زنگ هستند. طول نوك قيچي و عرض تيغه در قيچي هاي مختلف متفاوت است و كاربرد هاي متنوع دارد. همچنين برخي قيچي ها داراي يك تيغه دندانه دار هستند كه مانند شانه عمل مي كند و براي يك دست خرد كردن مو و پيتاژ استفاده مي شوند.

قيچي كوتاهي مو

تيغ هاي مخصوص كوتاهي مو

تيغ هاي كوتاهي نيز ابزار بسيار تخصصي در مدل هاي كوتاهي خصوصا براي مدل هاي ژورنالي و مدل هاي كوتاه مو در آقايان و خانم ها هستند. انواع مختلفي دارند. برخي مشابه شانه هاي ظريفي هستند كه تيغ در داخل آن ها جاي مي گيرد و براي پيتاژ و خرد كردن مو بيشتر استفاده مي شوند. برخي هم مانند تيغ هاي اصلاح هستند كه براي موهاي ريز و سطحي مو در پشت گردن يا پيشاني و پشت گوش و خط ريش كاربرد دارند.

تيغ اصلاح كوتاهي مو

ماشين اصلاح مخصوص كوتاهي مو

ماشين هاي اصلاح مو در كوتاهي بسيار كاربردي و تخصصي هستند و بيشتر در مدل هاي موي بسيار كوتاه كوتاه و مدل هاي پسرانه و مردانه كاربرد دارند. اين ماشين هاي اصلاح داراي چند سر قابل تعويض دندانه دار شانه مانند هستند كه طول شانه هاي اين سري ها در هنگام كوتاهي طول موي كوتاهي تا پوست سر را تعيين مي كنند.

ماشين اصلاح موزر كوتاهي مو

اسپري هاي آبپاش در كوتاهي مو

با توجه انواع مختلف مو و حالت دار بودن اكثر موها، همواره بايد تارهاي مو در حال كوتاهي و برش ، نم دار باشند. براي اين كار از اسپر هاي آبپاش مخصوص استفاده مي شود كه سري اين اسپري ها حجم و نوع پخش آب را در حال اسپر كردن مشخص مي كنند.

اسپري آبپاش كوتاهي مو

گيره هاي تقسيم كوتاهي مو

قبل از هر مدل كوتاهي نياز هست مو ها تقسيم بندي شوند و لايه لايه از گردن به بالا كوتاهي انجام شود. پيرايشگر مدام در حال جدا كردن دسته هاي مو از يكديگر است براي سهولت در انجام اين تقسيم بندي و دسته كردن ، از گيره هاي تقسيم استفاده مي شود. گيره هاي تقسيم از جنس استيل ضد زنگ و پلاستيك فشرده هستند و در عين حال كه بسيار محكم هستند به راحتي قابل استفاده و جا به جايي هستند.

گيره تقسيم كوتاهي

پيشبند هاي مخصوص كوتاهي مشتري و پيشبند استاد كار

پيشبند هاي كوتاهي هم براي مشتري هم براي پيرايشگر بسيار كاربردي هستند . پيشبند كوتاهي براي مشتري كه جنس ضد آب دارد كاملا روي بدن مشتري را مانند شنل از جلو و پشت مي پوشاند و با كش دور گردن وي محكم مي شود تا از خيس شدن لباس فرد يا ريخته شدن خرده هاي مو در بدن وي جلو گيري كند. همچنين پيشبند هاي استادكار پيرايشگر علاوه بر اينكه جنس ضد آب دارد و كثيف شدن لباس وي جلوگيري مي كند ، داراي جيب هاي متنوع در جلوي پيش بند است كه ابزار پيرايشگر در آن ها قرار بگيرد . چرا كه پيرايشگر دائما در حال استفاده از ابزار خود است و اين پيشبند به وي سرعت عمل مي دهد.

پيشبند مخصوص كوتاهي مو

صندلي هاي مخصوص كوتاهي مو

از آنجا كه پيرايشگر مدام در حال گردش بر دور سر مشتري مي باشد و نقاط مختلف بالا و پايين سر را كوتاه مي كند ، صندلي هاي مخصوصي براي مشتري هاي كوتاهي وجود دارد كه علاوه بر اين كه داراي نشيمنگاه بسيار راحتي هستند تا مشتري خسته نشود، قابل گردش و متحرك مي باشند و همچنين داراي يك پدال براي تنظيم ارتفاع هستند. در مدل هاي پيشرفته تر صندلي مشتري ثابت است به عوض صندلي پيرايشگر به اين صندلي متخصل است و قابليت چرخش 360 درجه به دور صندلي را دارا است.

صندلي مخصوص كوتاهي مو

انواع كوتاهي مو

در اين بخش از مقاله شما را با مدل هاي متنوع كوتاهي مو آشنا مي كنيم. با توجه به فرم صورت و موقعيت اجتماعي خود، مي توانيد يكي از اين مدل هاي متنوع را براي كوتاهي موهاي خود انتخاب كنيد.

مدل ساده كوتاهي مو

در اين مدل كوتاهي، قسمت جلو و پشت موها اندازه ي يكساني كوتاه مي شوند. اين مدل كوتاهي براي تمامي فرم هاي صورت مناسب است.

مدل كوتاهي مو ساده

مدل كوتاهي مو چتري

اين مدل براي خانم هاي جوان مناسب است. اين مدل براي خانم هايي كه پيشاني بزرگي دارند مناسب است.

مدل كوتاهي مو چتري


مدل كوتاهي موي قارچي

اين مدل براي اشخاصي كه صورت كشيده و گردن بلند دارند، مناسب است. اين مدل براي صورت هاي چاق مناسب نمي باشد.

مدل كوتاهي مو قارچي

مدل كوتاهي مو آلماني

مدل موي آلماني يكي از پرطرفدارترين مدل هاي كوتاهي، بين خانم ها است. در اين مدل كوتاهي، دور موها با ماشين كوتاه مي شود.

مدل كوتاهي مو آلماني

مدل كوتاهي مو آناناسي

اين مدل كوتاهي جزء كوتاهي هاي خرد است. در اين مدل قسمت جلوي مو بسيار خرد و كوتاه مي شود.

كوتاهي مو آناناسي

مدل كوتاهي مو پيكسي

در اين مدل كوتاهي، قسمت جلوي موها از قسمت پشت سر، بلندتر است.

مدل كوتاهي مو پيكسي

مدل كوتاهي مو آبشاري

اين مدل، جزء مدل هاي كوتاهي بلند است. قد اين مدل مو تا شانه ها مي باشد. در اين مدل، موها حالت دار كوتاه مي شوند.

مدل كوتاهي مو آبشاري

مدل كوتاهي لير

اين مدل براي خانم هايي كه تمايلي به كوتاه كردن موي خود ندارند مناسب است. در اين مدل موها به صورت لايه اي كوتاه مي شود. اين مدل براي خانم هايي كه موخوره دارند و تمايلي به كوتاهي مو ندارند، مناسب است.

مدل كوتاهي مو لير

مدل كوتاهي مو باب

در اين مدل پشت مو تا بالاي گردن است و به صورت خطي صاف به جلو مو كه 10 سانتي متري از پشت مو بلند تر است كوتاه مي شود.

مدل كوتاهي مو باب

مدل كوتاهي مو تخم مرغي

در مدل موي تخم مرغي پشت سر به اندازه 1 تا 3 سامنتي متر كوتاه است و بالاي سر تا بالاي خط گوش ها به صورت يك دست كوتاه مي شود.

مدل كوتاهي مو تخم مرغي

مدل كوتاهي فارا

اين مدل كوتاهي كاملا در تمام نقاط خورد است و براي موهاي فر مجعد يا حات تار توصيه مي شود. همچنين براي انواع صورت كشيده و گرد قابل استفاده است و با يك براشينگ ساده جلوه ايي دو برابر پيدا ميكند .

مدل كوتاهي فارا

مدل كوتاهي مو كرنلي

مدل كرنلي يك مدل خورد مو مناسب براي موهاي از سر شانه تا كوتاه است.

مدل كوتاهي مو كرنلي

مدل كوتاهي مو مدل فاكس

مدل كوتاهي فاكس يك مدل خورد كوتاه است مناسب براي افرادي هست كه صورت لاغر و لپ هاي فرو رفته دارند

مدل كوتاهي مو مدل فاكس

مدل كوتاهي مو عاشيه

مدل موي عايشه يكي ديگر از انواع مدل هاي خورد و شلوغ و كوتاه است كه براي صورت هاي پر مناسب است

مدل كوتاهي مو عايشه

مدل كوتاهي مو مصري

مدل كوتاهي مصري از مدل هاي قديمي ، ساده و زيبا و شيك است كه قد مو ساده و يك دست از سرشانه تا زير چانه است. مي تواند با چتري و بدون چتري استفاده شود.

مدل كوتاهي مو مصري

مدل كوتاهي مو ويولت

مدل كوتاهي ويولت از ديگر مدل هاي كوتاهي خورد و كوتاه است كه براي همه نوع فرم صورتي استفاده مي شود.

مدل كوتاهي مو ويولت


عوامل مؤثر در انتخاب مدل كوتاهي مو

كوتاهي مو در جذابيت چهره تأثير زيادي دارد. در ادامه برخي از برجسته ترين عوامل تأثير گذار در انتخاب مدل كوتاهي نام برده ايم :

سن و جنسيت: مسلما در هر سني سليقه ي ما انواع خاصي از مدل هاي مو را مي طلبد . مدل هاي كوتاهي مو كودك بيشتر بابت مرتب نه داشتن موهايشان است چرا كه از افراد بزرگتر بسيار فعاليت و رفت و آمد بيشتر دارند و بدليل نداشتن دانش كافي براي مراقبت از موهايشان مستعد آلودگي و بيماري هستند. در سنين نوجواني و جواني هم سليقه در كوتاهي مو مي تواند خيلي متفاوت تر از افراد مسن و ميان سال باشد.

فرم صورت: ارگونومي و فرم صورت مي تواند در انتخاب مدل كوتاهي موثر باشد. معمولا صورت هاي گرد و توپر از مدل هاي كوتاه مو استفاده بيشتر مي كنند تا صورتشان لاغرتر به نظر بيايند. يا افرادي با گردن كوتاه معمولا موهاي كوتاه را خيلي كوتاه نمي كنند.

كوتاهي مو در سنين مختلف

فصل و آب و هوا: قطعا آب و هواي محل سكونت و يا تفاوت پوشش در سنين مختلف مي تواند باعث تمايل افراد در تغيير پوشش و استايل ظاهريشان شود و قطعا اين تغييرات شامل مدل كوتاهي موهايشان نيز خواهد شد.

حجم و حالت مو: حجم مو جنس تارهاي مو در افراد مختلف متفاوت است و خيلي از مدل هاي كوتاهي فقط مناسب يك گروه خاص از انواع مدل موي مجعد ، كم پشت ، پر پشت ، صاف و فر است كه شايد مناسب گروه ديگري نباشد.

استايل ظاهري و سبك زندگي: سبك پوشش و زندگي يك فرد مي تواند رابطه مستقيمي با مدل كوتاهي موهايش داشته باشد. به طور مسال يك ورزشگار عموما پوشش مخصوص خود را دارد و براي سهولت خود اكثرا موهاي خود را كوتاه نگه مي دارد. درنتيجه سبك زندگي در افراد مختلف كارمند ، بازيگر ، كارگر و .... ميتواند باعث تغيير در استايل ظاهري گردد.

تركيب رنگ مو: يكي از عوامل موثر در انتخاب مدل كوتاهي ، تركيب رنگ مو فرد است . به طور مثال موهاي داراي هاي لايت و روشن و تيره بيشتر مدل هاي خورد و لير را براي موهاي خود انتخاب مي كنند. يا افراد با رنگ موي فانتزي اكثرا موهاي خود را كوتاه مي كنند.


گالري تصاوير كوتاهي مو

نمونه هايي از تصاوير مدل هاي كوتاهي در ادامه مشاهده مي شود. همچنين مي توانيد براي مشاهده عكس هاي بيشتر به لينك زير مراجعه كنيد.

گالري تصاوير كوتاهي مو

چگونه يك پيرايشگر موي حرفه ايي شويم ؟

براي اينكه بتوانيد به يك پيرايشگر موي حرفه ايي تبديل شويد و در اين حرفه كسب درآمد كنيد بايد نكات زير را رعايت كنيد.

آموزش تخصصي كوتاهي مو و دريافت مدرك معتبر

براي اينكه بتوانيد به صورت تخصصي و حرفه ايي كوتاهي و پيرايش مو را بياموزيد بايستي در آموزشگاه آرايشگري معتبر ثبت نام كنيد و دوره هاي تخصصي كوتاهي و پيرايش مو را بياموزيد. همچنين مي توانيد خود را از طريق جديدترين مقالات آموزشي كوتاهي و پيرايش مو آپديت كنيد. در نهايت زير نظر سازمان فني حرفه ايي مدرك تخصصي كوتاهي مو را دريافت كنيد.

پيرايشگر مو حرفه ايي

تاسيس سالن تخصصي كوتاهي و تهيه تجهيزات حرفه ايي

در قدم بعدي بايستي محلي براي تاسيس آرايشگاه خود پيدا كنيم و بعد از آن تجهيزات تخصصي مخصوص پيرايش مو را تهيه كنيم. محيط آرايشگاه را براي مشتريان خود راحت و زيبا فراهم كنيم و نهايتا شروع به تبليغات براي معرفي سالن خود پيدا كنيم.

سالن آرايشگاه مخصوص كوتاهي مو

به روز بودن در مدل هاي كوتاهي با توجه به مد جهاني

هميشه سعي كنيم در دوران كاري و حرفه ايي خود به روز باشيم و به آموخته هاي دوران ابتداي شروع كار و آموزش اكتفا نكنيم . خوشبختانه هر ساله مجلات زيادي در خصوص آموزش آموزش رنگ مو ، كوتاهي و شنيون مو در حال انتشار است كه مي توانيد با مطالعه آن ها دانسته هاي خود را به روز كنيد و هميشه به مشتريان خود با جديدترين سبك هاي كوتاهي مو خدمات ارائه دهيد.

مجلات روز كوتاهي مو

آموزش كوتاهي مو در منزل

در اين بخش از مقاله براي شما چندين روش كوتاهي را آموزش مي دهيم. پس از خواندن اين مقاله مي توانيد به راحتي در منزل كوتاهي را انجام دهيد.

آموزش كوتاهي مو در منزل

كوتاهي با دم اسبي در بالاي سر: ابتدا موهاي خود را در بالاي سر خود دم اسبي ببنديد. دم اسبي مو مي بايست صاف و محكم بسته شود. روبروي آيينه موهاي دم اسبي شده را رو به بالا راست نگه داريد و كوتاه كنيد. مي توانيد كوتاهي را صاف يا اريب انجام دهيد. پس از تمام شدن كوتاهي موها را باز كرده و ناصافي ها را اصلاح كنيد.

كوتاهي با دم اسبي در وسط پشت سر: موهاي خود را در وسط پشت سر خود دم اسبي ببنديد و كوتاه كنيد. اين مدل كوتاهي تكه هاي خرد در قسمت پشت سر دارد.

كوتاهي با دم اسبي در جلوي سر: ابتدا موها را به سمت جلو شانه كرده و جلوي پيشاني دم اسبي ببنديد. دم اسبي بايد صاف و يكدست باشد. سپس موهاي خود را كوتاه كنيد. در اين روش قسمت جلوي موي سر كوتاه تر از قسمت پشت سر مي شود.

كوتاهي دم اسبي در كنار سر: موهاي خود را در يك سمت سر دم اسبي ببنديد. اين روش يك كوتاهي جسورانه است. پس از كوتاه كردن، موي يك سمت سر از سمت ديگر، كوتاهتر مي شود.

كوتاهي دم اسبي در پايين پشت سر: پس از بستن موها به شكل دم اسبي در قسمت بالاي گردن، موها را صاف يا اريب كوتاه كنيد.

كوتاهي چتري موها درمنزل

  • بهتر است موهاي جلوي سر را به وسيله قيچي هاي دندانه دار كوتاه شود.
  • هنگام كوتاهي چتري، چانه خود را رو به پايين نگيريد.
  • با قيچي ريز چتري هاي خود را كوتاه كنيد.
  • كوتاه كردن موي كودك در منزل
  • ابتدا سطح ديد موازي با موهاي كودك را با تنظيم نشستن، ايجاد كنيد.
  • موهاي كودك را شانه و به 3 قسمت تقسيم كنيد. پس از تقسيم بندي مو، بايد تكه وسط موهاي تقسيم بندي شده، پشت سر قرار گيرد.
  • از كودك بخواهيد قسمت شكم خود را نگاه كند.
  • قسمت مياني موي كودك را كوتاه كنيد.
  • از كودك بخواهيد روبرو را نگاه كند.
  • 2 طرف موي كودك را متناسب با قسمت مياني كوتاه كنيد.

كوتاهي چتري در منزل

منبع: در اين ليست مي توانيد مدل هاي بي شماري از كوتاهي را مشاهده نماييد: marieclaire ، womansday

بازدید : 292
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

آموزش براشينگ مو

به طور كلي حالت دادن مو به وسيله سشوار و برس را براشينگ مو مي گويند. همانطور كه براشينگ مي تواند موهايي با مدل هاي زيبا و جذاب را به شما هديه دهد، به همان اندازه مي تواند در صورت استفاده ناصحيح به تارهاي موي شما آسيب برساند. بسيار اهميت دارد كه در هنگام براشينگ از روش هاي اصولي آن استفاده كنيد.
براشينگ يك آرايش براي موهاي شماست. همانطور كه مواد و ابزارهاي آرايشي نقش كليدي در نوع آرايش و زيبايي آن را ايفا مي كنند، ابزارهاي براشينگ هم بايد درست و حرفه اي انتخاب شوند تا يك براشينگ حرفه اي انجام شود.
اگر قرار است كاري درست پيش برود اول بايد ابزار درستي را براي انجام آن كار انتخاب كرد. براي انجام براشينگ هم بايد ابزاري مناسب در اختيار داشته باشيد. فراموش نكنيد كه صدماتي كه ممكن است در اثر براشينگ نا درست به موهاي شما وارد شود، گاهي بسيار جدي بوده و جبران آن مشكل خواهد بود. پس مهم است از ابزارهاي استاندارد در براشينگ استفاده كنيد. براشينگ مو از مباحث آموزش آرايشگري هست كه در رشته هاي آرايشگري آموزش رنگ مو، آموزش شينيون مو ، آموزش كوتاهي مو ، آموزش بافت مو و دوره آموزش آرايش و پيرايش تدريس مي گردد.

  1. براشينگ مو چيست
  2. انواع براشينگ مو
  3. آموزش انجام براشينگ مو
  4. سشوار حرفه اي براي براشينگ حرفه اي
  5. برس مو براي براشينگ مو
  6. نكات مهم براشينگ مو

براشينگ مو چيست

حالت دادن موها به وسيله سشوار و لوازم حرارتي گفته مي شود. با براشينگ، موها خوش حالت، صاف و پرحجم مي شود. هنگام استفاده از سشوار، براي جلوگيري از آسيب ديدگي موها، مي بايست با فاصله 30 سانتي موها را سشوار كنيد.

براشينگ مو

انواع براشينگ مو

براشينگ را مي شود براي مدل هاي مختلف مو انجام داد. استفاده از سشوار براي مدل هاي مختلف مو متفاوت است. در اين بخش شما را براشينگ انواع مدل هاي مو آشنا مي كنيم.

موهاي كوتاه

براي حجم دادن موهاي كم پشت و كوتاه از سشوار، اتوي مو و.. استفاده مي شود. براشينگ مي بايست متناسب با مدل صورت انجام شود. هنگام براشينگ موهاي كوتاه از برس هاي فلزي استفاده كنيد.

موهاي بلند و متوسط

اين مدل موها را مي شود به دو حالت براشينگ كرد. پس از تقسيم بندي، موهاي بلند را مي شود از داخل به بيرون و بيرون به داخل براشينگ كرد. هنگام براشينگ براي راحت تر شدن كار مي توانيد از برس هاي گرد و تخت استفاده كنيد.

موهاي فر

قبل از براشينگ از اسپري دو فاز استفاده كنيد. سر پخش كننده سشوار را براي موهاي فر، مستقيم روي موها بگيريد. بهتر است براي براشينگ اين مدل موها از سشوارهاي كم قدرت استفاده كنيد.

آموزش انجام براشينگ مو

قبل از شينيون مو ابتدا بايد موهاي خود را براشينگ كنيد. در اين بخش از مقاله، شما را با روش انجام براشينگ مو آشنا مي كنيم.

  • ابتدا موهاي خود را تميز بشوييد و خشك كنيد. البته موها نيمه خشك باشند بهتر است. موهاي خيس با كيفيت براشينگ، نمي شوند.
  • موهاي خود را به 4 قسمت تقسيم بندي كنيد. روش تقسيم بندي موها قبل از براشينگ عبارتند از:
  • قسمت اول، از فرق وسط مو تا انتهاي گردن را دو قسمت كنيد.
  • قسمت دوم، وسط فرق هر طرف سر را تا نوك گوش ها را تقسيم كرده و با گيره مخصوص محكم كنيد.
  • پس از تقسيم بندي موها، ابتدا قسمت پشت مو را سشوار بكشيد. موهايي را كه سشوار مي‌كشيد نه ضخيم باشند نه خيلي نازك.
  • سيم برق سشوار و برس هنگام براشينگ، مي بايست با زاويه 90 درجه اي زير موها قرار بگيرند.
  • هنگام براشينگ جلوي سر ابتدا موها را به سمت صورت و سپس به سمت بالا سشوار كنيد.
  • براشينگ را از ابتدا تا انتهاي مو، انجام دهيد.
  • پس از اتمام كار براشينگ، براي ثابت نگه داشتن حالت موها از تثبيت كننده حالت مو مانند تافت استفاده كنيد.

سشوار حرفه اي براي براشينگ حرفه اي

براي براشينگ اولين موردي كه بايد در نظر بگيريد يك سشوار خوب و حرفه اي است. ممكن است فكر كنيد اگر يك سشوار كوچك معمولي با قدرتي پايين داشته باشيد، آسيب كمتري در براشينگ متوجه موهاي شما خواهد بود، اما به ياد داشته باشيد زمان يك معيار طلايي براي يك براشينگ سريع و كامل است. هر چقدر خشك شدن و حالت پذيري موهاي شما در زمان كمتري انجام شود احتمال آسيب رسيدن به آنها كمتر خواهد بود.

پس داشتن يه سشوار حرفه اي و پر قدرت مي تواند براشينگ سريع و كاملي را تحويل شما دهد. در سشوار هاي حرفه اي امكانات بيشتري نيز بكار رفته است كه در بالا بردن كيفيت براشينك بسيار موثر هستند.

البته در اينجا منظور اين نيست كه يك سشوار كوچك با قدرت پايين، سشوار خوبي نيست. سشوارهايي با قدرت پايين و متوسط هم مي توانند كيفيت عالي و استانداردي داشته باشند كه اصطلاحا به آنها سشوارهاي خانگي هم گفته مي شود، كه معمولا براي خشك كردن مو و آرايش هاي معمولي استفاده مي شوند. اما براي يك براشينك حرفه اي بايد از يك سشوار حرفه اي استفاده شود.

فناوري توليد يون در سشوار، يك كليد طلايي براي براشينگ بي نقص

امروزه استفاده از ژنراتور توليد يون هاي منفي در سشوارهاي حرفه اي يك مزيت بسيار بزرگ و با اهميت است. اين نوع سشوارها با توليد يون منفي و انتقال آن روي ساقه موها از بروز الكتريسيته ساكن جلوگيري مي كنند. وجود الكتريسيته ساكن روي موها يك دشمن درجه يك براي آرايش مو و براشينگ است. با استفاده از سشوارهاي حرفه اي كه از فناوري توليد يون منفي در آنها استفاده شده، مي توان بروز الكتريسيته ساكن روي ساقه موها را به حداقل ممكن رساند.

سشوار حرفه اي پرومكس مدل 7230R مجهز به موتور پرقدرت 2300 وات AC و فناوري پيشرفته توليد يون منفي است كه سرعت براشينگ را به حداكثر رسانده و حالت دهي به موها را به بهترين نحو انجام مي دهد. اين سشوار داراي سه عدد متمركز كننده هوا در سايز و حالت هاي مختلف است كه در سر سشوار قرار مي گيرند كه باعث مي شوند براشينگ بسيار حرفه اي تر انجام شود.

نكته ديگري كه در سشوارهاي حرفه مورد توجه قرار مي گيرد طول كابل برق سشوار است. معمولا در ساخت سشوارهاي حرفه اي طول كابل برق، بلند در نظر گرفته مي شود تا در هنگام استفاده مخصوصا در سالن ها، مشكلي وجود نداشته باشد. سشوار حرفه اي پرومكس مدل 7230R با كابلي در حدود 3 متر اين مورد را رعايت كرده است.

قوي ترين سشوار براي براشينگ مو

اما براشينگ حرفه‌اي نياز به يك سشوار با توان توليد باد بسيار بالا دارد. اين توان از سشوار هاي خانگي ساخته نيست و شما با استفاده از يك سشوار حرفه‌اي مي توانيد به براشينگ حرفه‌اي موي خود بپردازيد. قيمت اين سشوار ها گاه تا 3 برابر سشوار هاي خانگي مي رسد اما دوام عمري بسيار بيشتر از ديگر سشوار هاي دارند يك نمونه از اين دوستان هميشگي شما سشوار حرفه اي پرومكس مدل 7878K پرومكس است اين محصول ساخت ايتالياست و توان توليد يون منفي را با فشوردن دكمه تورمالين خود دارد. متور بسيار پر قدرت 2400 واتي اين سشوار حرفه اي پرومكس مدل 7878K مي تواند مدت ها براي شما انجام وظيفه كند و ياري براي ساليان طولاتي در كنار شما باشد.

براشينگ مو

برس مو براي براشينگ مو

دومين موردي كه در براشينگ اهميت بسيار زيادي دارد انتخاب يك برس مناسب است. در براشينگ معمولا از برس هاي گرد كه مخصوص حالت دادن به موهاي بلند است استفاده مي شود. مگر اينكه نوع آرايش مو در نقاطي از آن نياز به نوع ديگري از برس يا شانه داشته باشد.

مشخصه يك برس گرد خوب براي براشينگ، در وحله اول متمركز كردن حرارت در بدنه خود و انتقال يكسان آن به تارهاي مو است. اين وظيفه توسط يك استوانه آلومينيومي كه در بدنه برس گرد تعبيه شده انجام مي شود. اما در نوع پيشرفته و حرفه اي اين نوع برس ها از يك پوشش سراميكي در بدنه برس نيز استفاده شده است. استفاده از سراميك در بدنه اين برس ها باعث انتقال يكنواخت و بهتر حرارت به مو مي شود. مزيت ديگر سراميك به حد اقل رساندن آسيب هاي احتمالي به ساقه مو است.

نكته اي كه در برس هاي براشينك از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و معمولا هم زياد به آن توجه نمي شود، دسته برس است. ممكن است فرايند براشينگ زمان زيادي دست هاي شما را درگير كند. در چنين شرايطي دسته برس بايد حتما يك طراحي ارگونوميك داشته باشد كه با استفاده طولاني از آن، دست شما خسته نشده و كارايي لازم از آن گرفته نشود.
بهتر است برسي را انتخاب كنيد كه در طراحي دسته آن از لاستيك هاي ضد سر خوردن دست هم استفاده شده باشد تا تسلط شما را روي براشينگ حفظ كند.
برس گرد سراميكي Professional تريزا با دسته ارگونوميك خود، احساس خستگي در مچ دست را به حداقل مي رساند. اين برس با استفاده از روكش سراميكي خود به حالت پذيري بهتر مو كمك كرده و سرعت بيشتري به فرايند خشك كردن مو مي بخشد.

در براشينگ معمولاً از برس هاي گرد كه مخصوص حالت دادن به موهاي بلند است استفاده مي شود. مگر اينكه نوع آرايش مو در نقاطي از آن نياز به نوع ديگري از برس يا شانه داشته باشد.

مشخصه يك برس گرد خوب براي براشينگ، در مرحله اول متمركز كردن حرارت در بدنه خود و انتقال يكسان آن به تارهاي مو است. اين وظيفه توسط يك استوانه آلومينيومي كه در بدنه برس گرد تعبيه شده انجام مي شود؛ اما در نوع پيشرفته و حرفه اي اين نوع برس ها از يك پوشش سراميكي در بدنه برس نيز استفاده شده است. استفاده از سراميك در بدنه اين برس ها باعث انتقال يكنواخت و بهتر حرارت به مو مي شود. مزيت ديگر سراميك به حداقل رساندن آسيب هاي احتمالي به ساقه مو است.

نكته اي كه در برس هاي براشينگ از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و معمولاً هم زياد به آن توجه نمي شود، دسته برس است. ممكن است فرايند براشينگ زمان زيادي دست هاي شما را درگير كند. در چنين شرايطي دسته برس بايد حتماً يك طراحي ارگونوميك داشته باشد كه با استفاده طولاني از آن، دست شما خسته نشده و كارايي لازم از آن گرفته نشود.

بهتر است برسي را انتخاب كنيد كه در طراحي دسته آن از لاستيك هاي ضد سر خوردن دست هم استفاده شده باشد تا تسلط شما را روي براشينگ حفظ كند.

برس گرد سراميكي Professional تريزا با دسته ارگونوميك خود، احساس خستگي در مچ دست را به حداقل مي رساند. اين برس با استفاده از روكش سراميكي خود به حالت پذيري بهتر مو كمك كرده و سرعت بيشتري به فرايند خشك كردن مو مي بخشد.

براشينگ مو

نكات مهم براشينگ مو

براشينگ در از بين بردن وزي مو، لخت و مرتب كردن موها تأثير زيادي دارد. براي مهماني هاي ساده و غير رسمي مناسب است. در زمان كمتري نسبت به شينيون مو انجام مي شود. براي داشتن يك موي مرتب و شيك نكات زير را هنگام براشينگ رعايت كنيد.

  • قبل از استفاده از سشوار، براي جلوگيري از آسيب ديدگي موها از سرم مو استفاده كنيد.
  • پس از رنگ كردن مو، موها را براشينگ نكنيد. براشينگ پس از رنگ كردن، به موها آسيب مي رساند
  • هنگام براشينگ سشوار را با فاصله 10 سانتي از ساقه موها نگه داشته و از درجه پايين سشوار استفاده كنيد.
  • بررسي كه دسته اش سور نمي خورد براي براشينگ مناسب است. برس هاي سراميكي نسبت به برس هاي فلزي آسيب كمتري به موها مي رساند. براي موهاي فر بهترين نوع برس، برس هاي چوبي هستند.
  • برس هاي فلزي را هر 15 روز براي ضدعفوني كردن 2 ساعت در مخلوط آب و سركه قرار دهيد.

براي براشينگ اولين موردي كه بايد در نظر بگيريد، داشتن يك سشوار خوب و حرفه اي است. زمان درانجام براشينگ مهم است. هر چقدر خشك شدن و حالت پذيري موها در زمان كمتري انجام شود، احتمال آسيب رسيدن به موها كمتر خواهد بود. پس داشتن سشوار حرفه اي و پر قدرت، براشينگ سريع و كاملي را تحويل شما مي دهد. در سشوار هاي حرفه اي امكانات بيشتري نيز بكار رفته است. البته سشوارهايي با قدرت پايين و متوسط هم مي توانند كيفيت عالي و استانداردي داشته باشند. مانند سشوارهاي خانگي كه معمولاً براي خشك كردن مو و آرايش هاي موي معمولي استفاده مي شوند؛ اما براي يك براشينگ حرفه اي بايد از يك سشوار حرفه اي استفاده شود.

قبل از مرحله اصلي براشينگ، موهاي خود را با حرارت متوسط سشوار كمي خشك كنيد. اين كار باعث مي شود تارهاي مو آماده براشينگ و پذيرش حرارت شوند.
بلا فاصله بعد از مش، دكلره و رنگ كردن مو، براشينگ نكنيد. مو در اين حالت بسيار آسيب پذير است يا حداقل از درجه بالاي سشوار استفاده نكنيد.
براي سرعت بخشيدن به براشينگ، هرگز سر سشوار را به موها خود نچسبانيد. سر سشوار را كمي با فاصله و زاويه دار روي موها بگيريد.
اگر زياد از براشينگ استفاده مي كنيد، استفاده از ماسك هاي مو و سرم مو را فراموش نكنيد. استفاده از اين محصولات در كنار تغذيه و محافظت از مو، موها را بازسازي كرده و آماده براشينگ بعدي مي كنند.

بازدید : 245
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

صاف كردن مو

موي صاف يكي ديگر از عوامل تأثير گذار بر زيبايي است. موهاي صاف براي كشيده نشان دادن صورت هاي گرد و چاق و جلوه بيشتر چهره مفيد است. علت هاي وزي ناخوشايند مو عبارتند از: نداشتن رطوبت كافي مو، كم‌آب شدن بدن، فر كردن دائمي مو، شامپوهاي شيميايي قوي، دوش آب گرم، شانه نكردن موها قبل از دوش گرفتن، رنگ كردن مداوم موها، استفاده بيش از حد از سشوار و اتوي مو، آلودگي، آب و هوا و استرس .

صاف كردن مو

روش هاي صاف كردن مو

روش هاي متعددي براي صاف كردن مو وجود دارد. متداول ترين روش ها عبارتند از:

روش غير دائمي صاف كردن مو با حرارت ملايم

  • در اين روش با استفاده از حرارت ملايم سشوار و اتو، پيوندهاي هيدروژني مو از بين مي رود. زنجيره هاي كراتيني مو تغيير مي كند و مو موقت صاف مي شود. پس از شستشو، مو صافي و زيبايي خود را از دست داده و به حالت اول خود برمي گردد.

صاف كردن مو

روش هاي شيميايي براي صاف كردن مو

  • صاف كردن مو با روش هاي شيميايي، پيوندهاي قوي دي سولفيدي مو را شكسته و حالت مو را تغيير مي دهد. روش شيميايي صاف كردن مو به شكل دائمي و نيمه دائمي انجام مي شود. كراتينه از جمله روش هاي صاف كردن دائم مو هست كه در سرفصل هاي دوره تخصصي آموزش رنگ مو آموزشگاه آرايشگري هنرآموزان تدريس ميگردد

صاف كردن مو

روشهاي خانگي براي صاف كردن مو

  • براي صاف كردن مو با روش هاي خانگي و بدون ضرر، اين مقاله را مطالعه كنيد. در مقالات بعدي شما را با روش هاي شيميايي، صاف كردن دائمي مو آشنا مي كنيم.

صاف كردن مو

معرفي برخي روش هاي خانگي صاف كردن مو

صافي با عسل طبيعي

  • عسل يكي از آب رسان هاي طبيعي مو است. براي درخشندگي، آب رساني و نرم شدن موها از مخلوط عسل و آب استفاده كنيد. پس از رقيق كردن عسل با آب، مواد را روي موها بماليد و پس از 30 دقيقه موهاي خود را با شامپو شسته و از نرم كننده استفاده كنيد. مي توانيد عسل را با ماست، موز، ليمو و شير رقيق كرده و استفاده كنيد.

صاف كردن با عسل

روغن نارگيل و ويتامين E

  • ويتامين E و روغن نارگيل براي رفع وزي و خشكي مو از زمان هاي قديم مورد استفاده قرار مي گيرد. در تركيب مواد، مقدار ويتامين E مي بايست از روغن نارگيل بيشتر باشد. اين دو روغن طبيعي را پس از مخلوط كردن در ظرف در داري نگه داري كنيد. هفته اي 2 بار، كف سر خود را با تركيب اين دو روغن ماساژ داده و پس از 45 دقيقه موهاي خود را بشوييد.

صاف كردن مو با روغن نارگيل و ويتامينe

ماساژ شير نارگيل

  • استفاده از تركيب اين 2 پروتئين مفيد، براي رفع وزي و خشكي مو مفيد است. تركيب شير و نارگيل را روي حرارت ملايم و غير مستقيم بگذاريد تا گرم شوند. مخلوط شير نارگيل را روي موهاي خود بماليد. پس از 30 دقيقه موهاي خود را با شامپو و نرم كننده بشوييد.

صاف كردن مو با شير نارگيل

تخم مرغ و روغن بادام

  • مخلوط تخم مرغ و روغن بادام علاوه بر صاف كردن مو، ريزش مو را كاهش مي دهد. به علت وجود پروتئين هاي تخم مرغ، فوليكول هاي آسيب ديده ي مو ترميم مي شوند. روغن بادام، خاصيت نرم كنندگي دارد. تخم مرغ و روغن بادام را خوب هم بزنيد و از صافي رد كنيد. ريشه موي خود را به مواد آغشته كنيد. پس از گذشت 45 دقيقه موهاي خود را بشوييد. مخلوط تخم مرغ و روغن بادام براي صاف كردن مو بسيار مفيد است.

صاف كردن مو با تخم مرغ و روغن بادام

ماسك آلوئه ورا

  • آلوئه ورا، مرطوب كننده طبيعي مو است. با مخلوط آلوئه ورا با يكي از روغن هاي گياهي، ريزش مو نيز متوقف مي شود. ژل آلوئه ورا را روي پوست سر خود بماليد و ماساژ دهيد. پس از 30 دقيقه موها را بشوييد. اين روش را 2 بار در هفته انجام دهيد.

صاف كردن مو با آلوئه ورا

شستشو با ماءالشعير

  • يكي از راه هاي صاف كردن مو، استفاده از ماءالشعير است. وجود پروتئين و ويتامين B براي تغذيه موها مفيد است. ماءالشعير موها را در برابر آلودگي ها و ناخالصي ها محافظت مي كند. ماءالشعير را در ظرفي بريزيد و بگذاريد شب تا صبح بماند. پس از شستشوي موها، كف سر خود را با ماءالشعير مالش دهيد. پس از 20 دقيقه موهاي خود را با آب سرد بشوييد. اين درمان را يك هفته در ميان انجام دهيد.

صاف كردن مو با ماء الشعير

ماساژ با سركه سيب

  • سركه سيب براي صاف و حفظ رطوبت مو بسيار مفيد است. سركه سيب PH كف سر را متعادل نگه مي دارد و كوتيكول هاي باز مو را مي بندد. با بسته شدن كوتيكول ها باز، رطوبت موها از بين نمي رود. سركه سيب و آب سرد را مخلوط كنيد. پس از شستشوي مو، با مخلوط رقيق سركه و آب، موهاي خود را آب كشي كنيد. پس از چند دقيقه موهاي خود را با نرم كننده بشوييد. براي رفع وزي مو، هفته اي 1 بار از اين روش استفاده كنيد.

صاف كردن مو با سركه سيب

ماساژ با سس مايونز

  • سس مايونز براي تغذيه مو بسيار مفيد است. سس مايونز را مي توانيد با روغن بادام و تخم مرغ نيز مخلوط كرده و استفاده كنيد. براي رفع ريزش مو، درخشندگي و صاف شدن موها 2 بار در هفته از سس مايونز براي تغذيه موي خود استفاده كنيد. سس مايونز را روي كف سر خود بماليد. موها را با كلاه پلاستيكي مخصوص رنگ يا پلاستيك بپوشانيد. پس از گذشت 15 دقيقه موهاي خود را بشوييد.

صاف كردن مو با سس مايونز

صاف كردن مو حنا

  • حنا براي تقويت و صاف كردن مو مفيد است. پودر حنا را با چاي يا قهوه مخلوط كنيد. حناي مخلوط شده را شب به موهاي خود بماليد. صبح موهاي خود را با شامپو بشوييد. براي داشتم موي صاف هفته اي 1 بار از اين ماسك گياهي استفاده كنيد.

صاف كردن مو با حنا

ماساژ كف سر با روغن هاي داغ

  • ماساژ كف سر با روغن هاي داغ، يكي از درمان هاي مفيد براي ريزش و وزي مو است. روغن داغ به ريشه و فوليكول هاي مو نفوذ كرده و مو را تقويت مي كند. روغن هاي آرگان، نارگيل، جوجوبا زيتون براي ماساژ كف سر مفيد هستند. ماساژ كف سر با روغن داغ براي رفع استرس نيز مفيد است. روغن سازگار با موي خود را در ظرفي بريزيد. سپس ظرف حاوي روغن را داخل ظرف بزرگ ‌تر كه حاوي آب داغ است، بگذاريد. كف سر خود را به آرامي با روغن داغ، 15 دقيقه ماساژ دهيد. موهاي خود را با حوله پوشش دهيد. پس از 30 دقيقه موها را با شامپو و نرم كننده بشوييد. اين درمان را براي صاف شدن موها، 2 بار در هفته انجام دهيد.

ماساژ كف سر با روغن هاي داغ

بازدید : 323
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

چگونه موهاي خود را آمبره كنيم

رنگ مو آمبره يكي از سبك هاي جديد رنگ مو است كه در آن قسمت پاييني موهاي شما از قسمت بالايي روشن تر به نظر مي رسد يا با حالت سايه روشني تغيير رنگ دارد. براي رسيدن به اين حالت ، لازم است قسمت پاييني موهاي خود را با دكلره روشن كنيد. سپس مي توانيد آن قسمت را به رنگ دلخواه خود رنگساژ كنيد. اين مرحله اضافي لازم نيست ، اما به شما كمك مي كند تا حالت سايه روشن و حركت از رنگي به رنگ ديگر بدون مرز باشد و جلوه زيبايي آن بيشتر شود. آموزش رنگ موي آمبره از سرفصل هاي دوره آموزش رنگ مو در آموزشگاه آرايشگري هنرآموزان مي باشد. اما در ادامه اين مقاله قصد داريم براي اشخاصي كه قصد رنگ كردن موي خود در منزل را دارند مراحل گام گام آمبره كردن مو را آموزش دهيم .

آموزش رنگ مو آمبره

مرحله اول آموزش رنگ مو آمبره : شروع كار

انتخاب رنگ دلخواه براي رنگ موي آمبره :

  • رنگ موي مورد نظر خود را انتخاب كنيد. ترجيحا ، شما بايد رنگي را انتخاب كنيد كه با رنگ طبيعي شما مطابقت داشته باشد
  • .در غير صورت اگر مايليد موي خود را رنگي متضاد با رنگ موي طبيعي خود بكنيد قبل از انجام كار موهاي خود را به رنگ پايه يك دست كنيد سپس كار را شروع كنيد.
  • دو نوع آمبره وجود دارد: سنتي و معكوس. آمبره سنتي نوك مو نسبت به ريشه ها از رنگ روشن تري برخوردار است ، در حالي كه در آمبره معكوس نوك موها داراي رنگ تيره تر و ريشه هاي روشن تر است.
  • سعي كنيد رنگي را انتخاب كنيد كه بيش از دو شماره از رنگ موهاي تيره شما روشن تر نباشد.
  • هرچه تغيير رنگ و سايه روشن ظريف تر باشد ، موهاي شما طبيعي تر و زيباتر ظاهر مي شود.
  • ترجيحا از رنگ هاي زياد روشن استفاده نكنيد و از شماره هاي سري رنگ هاي طبيعي استفاده كنيد كه كمتر به موهاي شما آسيب برساند.

رنگ مو آمبره

تعيين مرز رنگ موي آمبره :

  • تصميم بگيريد كه در كجا مي خواهيد مرز محو شدن و تغيير رنگ ايجاد شود. به همان اندازه كه انتخاب رنگ مهم است ، انتخاب مكان رسيدن موهاي تيره و روشن به يكديگر نيز مهم مي باشد.
  • هرچه اين مرز به نوك موهايتان نزديكتر باشد تاثير رنگ روشن روي چهره شما كمتر خواهد بود . اگر اين مرز نزديك به ريشه هاي مو ايجاد شود نتيجه كار مي تواند ريسك شده باشد و به جايي كه ظاهري زيبا به چهره و موهاي شما بدهد به عكس ظاهر شما را مسن تر و نا مرتب نمايان كند .
  • رنگ موي آمبره براي افرادي كه موهاي بلندتري دارند مناسب تر است و جلوه زيباتري به موهاي شما خواهد و مانور بيشتري براي ايجاد سايه روشن و كنتراست رنگي وجود خواهد داشت.
  • به طور كلي ، سر شانه مكان مناسبي براي ايجاد مرز اين دو تناژ رنگي است.

رنگ مو آمبره

مرتب كردن و صاف كردن مو :

  • موهاي خود را خوب بشوييد و شانه و صاف كنيد . اطمينان حاصل كنيد كه هيچ گره مويي در موهاي شما باقي نمانده است. اين مرحله استفاده از دكلره را راحت تر مي كند ، اما همچنين به شما كمك مي كند تا مطمئن شويد موهاي شما به طور يكدست رنگ خواهد شد.

رنگ مو آمبره

استفاده از پيراهن يا كاور مخصوص رنگ :

  • يك پيراهن بلند قديمي استفاده كنيد و از پيش بند و كاور پلاستيكي مخصوص رنگ مو استفاده كنيد تا موهاي شما آسيب نبيند.

رنگ مو آمبره

پوشيدن دستكش:

  • دستكش مخصوص رنگ مو در اكثر قوطي هاي رنگ مو يا فروشسگاه هاي لوازم و آرايش وجود دارد .در غير اين صورت مي توانيد از دستكش معمولي ، وينيل يا لاتكس استفاده كنيد.
  • به ياد داشته باشيد كه هنگام رنگ كردن يا سفيد كردن موهاي خود ، پوشيدن دستكش بسيار مهم است. چرا كه مواد دكلره به پوست دست شما آسيب خواهد زد و رنگ مو نيز پوست دست شما را رنگي خواهد كرد.

رنگ مو آمبره

مرحله دوم آموزش رنگ مو آمبره : روشن كردن مو

درست كردن مخلوط دكلره :

  • پودر دكلره و اكسيدان را مخلوط كنيد . مي توانيد به جاي استفاده از پودر دكل كرم نيز استفاده كنيد.
  • در نظر داشته قبل از انجام كار از نداشتن حساسيت مو و پوستتان به ماده دكلره اطمينان حاصل كنيد.
  • در كار خود سرعت داشته باشيد. چون ماده دكلره بعد از ادغام به سرعت منفعل شده و بعد از 20 دقيقه خاصيت خود را از دست مي دهد .
  • سعي كنيد اين مرحله را در محلي با تهويه هواي مناسب انجام دهيد تا از استنشاق بيس از حد دود اجتناب كنيد.

رنگ مو آمبره

بخش بندي موها:

  • در اين مرحله بايد موهاي خود را بخش بندي كنيد . اول از همه بسته به پرپشتي موهاي خود را دسته بندي كنيد سپس به كمك كش در هر دسته خود مرزي كه انتخاب كرده تا سايه روشن ايجاد شود را جدا و مشخص كنيد .
  • هر چه موهايتان پر پشت تر باشد دسته بندي بيشتري بايد ايجاد كنيد .
  • براي زيبا تر شدن كار و جلوگيري از ايجاد مرز خطي تارهاي وسط موهاي خود را از داخل كش بكشيد تا دسته بندي نامرتب و مثل قلموي آبرنگ پله ايي شود و در نتيجه حالت سايه روشن ايجاد شود.
  • مرز بالايي موهايي كه نميخواهد روشن شود را با روغن با وازلين چرب كنيد تا دكلره به آن مناطق نفوذ نكند .
  • از گيره هاي غير فلزي استفاده كنيد تا از واكنش با مواد شيميايي جلوگيري كنيد.

رنگ مو آمبره

شروع به دكلره كردن :

  • شروع به دكلره كردن موهايتان بكنيد. از قلمو مخصوص رنگ براي اين كار استفاده كنيد.
  • از نوك مو حركت كنيد و به سمت مرز ادامه دهيد
  • قلمو را به صورت افقي روي مو نكشيد بلكه به صورت عمودي و ضربه ايي مواد دكلره را بر روي رنگ مو بماليد .
  • مطمئين شويد به همه تارهاي مو به صورت يك دست مواد خواهد رسيد .
  • از فوبل آلمينيومي ضخيم براي پوشاندن موهايي كه مواد خورده استفاده كنيد .

رنگ مو آمبره

صبر كنيد تا به پايه برسد:

  • زمان بدهيد تا موهايتان روشن شود و رنگ باز كند و رنگ پايه مورد نظر شما برسد . موهاي شما مي تواند تا پايه 10 روشن شود ولي براي ايجاد سايه روشن نياز نيست تا رسيدن به اين پايه صبر كنيم و پايه 7 هم براي ايجاد سايه روشن مناسب هست
  • هر 10 دقيقه موهاي خود را چك كنيد كه استقامت داشته باشد زياد داغ نشده باشد و موهاي شما نسوزد يا آسيب نبيند .
  • اگر مواد شما زيادي پف كرد يا داغ يا خشك شد بايد مواد را از روي موهاي خود پاك كنيد . اگر به رنگ دلخواهد خود نرسيديد مي توانيد مجدد مواد تازه درست كنيد و موهاي خود را شارژ كنيد البته ترجيحا براي آسيب كمتر به موهايتان از شارژ مجدد استفاده نكنيد .

رنگ مو آمبره

شستن مواد دكلره :

  • سفيد كننده را بشوييد. از دستكش استفاده كنيد و مواد روشن كنند را را با آب گرم بشوييد. سپس موهاي خود را با يك شامپوي بدون سولفاتبشوييد. مطمئن شويد كه تمام سفيدكننده ها را بيرون مي آوريد .
  • زمان شستن مو به اين بستگي دارد كه شما چند درچه مي خواهيد موهايتان روشن شود و به چه پايه ايي مي خواهيد برسد. براي يكي دو درجه روشن تر شدن و حالت سايه روشن از رنگ پايه زمان 10 تا 20 دقيقه مناسب است .
  • اگر ميخواهيد جسورانه عمل كنيد و كاملا پايين موهاي خود را بلوند كنيد مي توانيد تا 40 تا 45 دقيقه صبر كنيد ولي در نظر داشته باشيد كه هم مرز محسوس تري ايجاد خواهيد كرد هم ميزان آسيب به موهاي شما بيشتر خواهد شد.

رنگ مو آمبره

مرحله سوم آموزش رنگ مو آمبره : رنگ كردن موهاي شما

خشك كردن مو :

  • مطمئن شويد موهاي شما خشك است. قبل از شروع فرايند رنگ آميزي ، از حوله اي براي خشك كردن مو استفاده كنيد. حتي ممكن است بخواهيد يك ساعت يا دو ساعت صبر كنيد تا موهاي شما كاملا خشك شود.

رنگ مو آمبره

بخش بندي مجدد :

  • يكبار ديگر موهاي خود را جدا كنيد. موهاي خود را به همان بخش هاي اصلي سري قبل تقسيم كنيد. مجدد مرز رنگ ها را را با كش مو يا گيره هاي مويي ببنديد و كارتان را راحتتر كنيد.
  • اينبار كمي خط مرز خود را بالاتر ببريد در حد 2 تا 5 سانتي متر تا رنگ به بالاي خط مرز هم رسيد و حالت محو سايه روشني بين رنگ ها ايجاد كنيد
  • باز هم از گيره هاي غير فلزي استفاده كنيد تا از واكنش با مواد شيميايي جلوگيري كنيد.

آموزش رنگ مو آمبره

پوشيدن دستكش :

  • مجدد دستكش بپوشيد . ميتوانيد از دستكش مخصوص رنگ يا هر دستكش پلاستيكي معمولي و لاتكس استفاده كنيد .
  • هر چند آسيب رنگ مو از دكلره كمتر است اما باز هم دستهاي شما رنگي خواهد شد و پوست شما حساس خواهد شد پس بهتر است از دستكش استفاده كنيد .

آموزش رنگ مو آمبره

آماده كردن رنگ :

  • رنگ خود را آماده كنيد. هر رنگ مويي نياز به اكسيدان مخصوص خود دارد و دستورالعمل مخصوص خود را دارد كه معمولا مي توانيد اين دستور العمل را از روي جعبه رنگ مو بخوانيد يا از فروشنده رنگ مو جويا شويد .
  • حتماً رنگ خود را در محلي با تهويه مناسب مخلوط كنيد.

آموزش رنگ مو آمبره

رنگ كردن موها :

  • برس خود را بر روي قسمت هاي روشن بكشيد اينبار از كشيدن رنگ مو از بالا به نوك مو استفاده كنيد.
  • همانطور كه گفتيم به 2 تا 5 سانتي متر بالاتر از خط مرز هم رنگ را بكشيد تا سايه روشن ايجاد شود
  • سپس با دست شروع به ماساژ دادن تارهاي موي خود بكنيد تا مطمئن شويد رنگ به همه تارهاي موي شما برسد.
  • هر چقدر ميخواهيد موهايتان روشن تر باشد زمان رنگ گذاشتن بايد كوتاه تر باشد و درصد آب داخل رنگ بيشتر باشد.
  • حتي ميتواند براي موهاي خيلي روشن از رنگساژ با آب و رنگ يا شامپو رنگ استفاده كنيد.

آموزش رنگ مو آمبره

صبر كنيد تا رنگ بگيرد :

  • بگذاريد موهاي شنا رنگ بگيرد شود. دستورالعمل هاي جعبه يا فروشنده رنگ را دنبال كنيد تا مشخص شود چه مدت بايد رنگ مو را بر روي موهاي خود بگذاريد.
  • از آنجا كه موهاي شما روشن شده است ، احتمالاً نيازي به رنگ آميزي بيش از ده دقيقه نخواهيد داشت.

آموزش رنگ مو آمبره

شستن مو ها:

  • رنگ مو را بشوييد. از دستكش استفاده كنيد و رنگ را با آب گرم بشوييد. سپس موهاي خود را با يك شامپوي بدون سولفات بشوييد.
  • بلوند كردن و رنگ كردن براي موهاي شما مي تواند بسيار مضر باشد ، بنابراين حتما انتهاي كار از نرم كننده استفاده كنيد تا رطوبت را در تارهاي موي خود قفل كنيد.
  • استفاده از نرم كننده را تا دو هفته ادامه دهيد . اما از برخورد نرم كننده به كف سر و ريشه موها خودداري كنيد چون باعث افزايش چربي پوست سر و ريزش مو خواهد شد.

آموزش رنگ مو آمبره

خشك كردن و آراستن:

  • طبق معمول موهاي خود را خشك كنيد. احتمالا موهايتان تحت حرارت به خاطر استفاده از رنگ شيميايي بوده است ، پس بهتر است اجازه دهيد با هوا خشك شود و از هرگونه ابزار گرم خودداري كنيد.
  • پس از استراحت دادن مو و خشك شدن مي توانيد از طريق سشوار و اتو موهاي خود را حلت دهيد و خروجي رنگ خود را ببينيد.
  • اگر بعد از چند ماه رنگ نوك موهاي آمبره شده رفت مي توانيد مجددا قسمت رنگ را انجام دهيد.

آموزش رنگ مو آمبره

بازدید : 261
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

همه چيز در رابطه با اكستنشن مو

اكثريت خانم ها به موهاي بلند و پرپشت علاقه مند هستند. اما متاسفانه همه اين افراد سرعت رشد موي مناسبي ندارند و يا در بلند شدن موها تعجيل دارند. اكستنشن مو يكي از روش هايي است كه با استفاده از آن مي توان به موهاي بلند تر و همچنين حجيم تري دسترسي يافت. در ادامه رايج ترين انواع اكستنشن مو را در دو دسته از روش هاي اكستنشن مو سرد و اكستنشن مو گرم به شما معرفي خواهيم كرد. همچنين علاقه مندان به آموزش اكستنشن مو به صورت حرفه ايي را دعوت ميكنيم تا در دوره هاي تخصصي انواع اكستنشن مو آموزشگاه آرايشگري هنرآموزان شركت نمايند .

آموزش اكستنشن

اكستنشن مو چيست؟

افزايش طول و حجم مو با استفاده از موي طبيعي يا مصنوعي را اكستنشن مو مي گويند. روش هاي مختلفي براي اكستنشن مو وجود دارد كه در اين بخش به معرفي آن مي پردازيم. اكستنشن مو به وصل كردن موهاي مصنوعي به موهاي طبيعي گفته مي شود. با استفاده از اين روش مي شود موهاي مصنوعي بلند، رنگي و حالت دار را به مدت طولاني، به موهاي طبيعي بدون ديده شدن نصب كرد. اگر موهاي كم حجم و كوتاهي داريد و بنا به دلايلي نمي توانيد موهاي خود را رنگ كنيد، اين مقاله را تا آخر مطالعه كنيد.

اكستنشن مو

انواع جنس موهاي مورد استفاده شده براي اكستنشن

براي اكستنشن مو از 2 نوع مو موي مصنوعي و موي طبيعي استفاده مي شود. موهاي مورد استفاده براي اكستنشن مو را مي توانيد از فروشگاه هاي لوازم آرايشي تهيه كنيد. مو‌يي كه براي اكستنشن انتخاب مي كنيد، بهتر است شبيه موهاي خودتان باشد.

موهاي مصنوعي:

اين نوع موي مورد استفاده در اكستنشن مو، از كراتين و پلاستيك تشكيل شده و شبيه موهاي طبيعي مي باشند. اين نوع مو متأسفانه به علت پلاستيك بودن، براق و درخشان هستند.

موهاي طبيعي:

اين نوع موها كيفيت بالاتري دارند. موهاي طبيعي مورد استفاده براي اكستنشن مو، برزيلي، هندي و مالزيايي بالاترين كيفيت را دارند. اين نوع موها قابليت صاف، فر و رنگ كردن را دارند.

اكستنشن مو انواع

انواع اكستنشن مو

انجام اكستنشن مو با دو روش كلي از نظر درجه حرارت انجام مي شود. روش سرد و روش گرم.

اكستنشن سرد:

اين روش اكستنشن مو بدون استفاده از دستگاه هاي حرارتي انجام مي شود. در اين نوع اكستنشن، چسب گياهي كراتين و حلقه هاي فلزي مورد استفاده قرار مي گيرد. استفاده از حلقه هاي فلزي براي موهاي حجيم و ضخيم مناسب تر است. اكستنشن سرد را مي شود با استفاده از كليپس، دوخت مو، اكستنشن بافت، اكستنشن ريسه‌اي و اكستنشن با رينگ انجام داد.

اكستنشن گرم:

اكستنشن گرم با استفاده از دستگاه هاي حرارتي انجام مي شود. در اين روش اكستنشن مو با استفاده از چسب و ليزر انجام مي شود. استفاده از چسب هاي رولي و دورو، جدترين روش اكستنشن مو است.

انواع اكستنشن مو

انواع اكستنشن مو نوار چسبي

اكستنشن سرد نوار چسبي يا همان اكستنشن مو چسبي از جديدترين فناوري در اكستنشن سرد است. تقريبا ميشه گفت غير قابل تشخيصه و پوشيدن آن بسيار راحت است. همچنين ميزان آسيب بسيار كمتري نسبت به ساير مدل ها به موها مي زند . نوار چسب اين اكستنشن ها به طول 4 سانتي متر و عرض 1 سانتي متر است.

انواع اكستنشن مو نوار چسبي

اين نوار چسب فشرده از جنس پلي اورتان است. پلي اورتان در ظاهر يك لاستيك شفاف انعطاف پذير اما محكم است كه موهاي سر را در جاي خود نگه مي دارد. پلي اورتان مقاوم در برابر حرارت و ضد آلرژي است. هر دسته از اين اكستنشن تقريبا حاوي 2.5 گرم مو است و در هر دو سمت چسب دارد . بزرگترين فايده پانل هاي اكستنشن نوار چسبي پلي اورتان اين است كه قابل استفاده مجدد نيز مي باشد.

انواع اكستنشن مو چسبي

انواع اكستنشن سرد با كراتين

از ساده ترين انواع اكستنشن مو مي توان از اكستنشن مو سرد با كراتين نام برد. در اين نوع اكستنشن مو كراتينه ، از هيچ دستگاهي استفاده نمي‌شود، اكستنشن سرد با بهره گيري از چسب گياهي به نام كراتين انجام مي شود كه با استفاده از آن مي توان موهاي مصنوعي را به سر شخص متصل كرد.

اكستنشن مو سرد كراتينه

با استفاده از چسب كراتين دسته موي به طول 4 تا 5 سانتي متر به موها متصل مي گردد و با استفاده از ريمور به آساني و بدون آسيب رسيدن به موها برداشته مي شود. مي توان اشاره نمود كه نصب اين اكستنشن كه با نام تيپي يا استيكري شناخته مي شود، در زمان كوتاهي نيز انجام مي پذيرد.

اكستنشن مو كراتينه

انواع اكستنشن مدل كليپسي

نصب اين نوع اكستنشن، خيلي راحت و سريع انجام مي‌شود و براي مواقعي كه زمان كافي نداريد، استفاده از اكستنشن كليپسي پيشنهاد مي‌شود. البته بهتر است كه در هنگام خواب آن‌ها را از موهايتان جدا كرده و در روز، دوباره آن‌ها را نصب كنيد.

اين اكستنشن‌ها به صورت مصنوعي و طبيعي موجود هستند و موها در نزديك ريشه به يك كليپس متصل مي‌شوند و از همين طريق در بين موهاي طبيعي نصب مي‌شوند. يك ست اكستنشن كليپسي، به طور معمول، داراي هشت نوار مو است. همچنين طول و عرض‌ اين نوع اكستنشن بين ۵ تا ۲۰ سانتي‌متر است.

اكستنشن مو كليپسي

اكستنش بوسيله دوخت

انواع اكستنشن بوسيله دوخت به شما اين امكان را مي دهد به راحتي به حجم موي دلخواه خود برسيد.اين اكستنشن دوختني به صورت دسته ايي موي پرده اي شكل با انتهاي دوخته شده است كه با توجه به نياز شما مي توانيد با روش هايي مانند بافندگي و دوخت و ريز حلقه ها براي اتصال آن استفاده كنيد.

اكستنشن مو بافتني

روشي كه شما براي استفاده انتخاب مي كنيد ، بسته به نوع ماندگاري آنها متفاوت است. در خصوص ماندگاري مي توان گفت كه 4 تا 6 هفته بسته به نوع نگهداري مي توانند دوام داشته باشند .

اكستنشن مو دوختني

انواع اكستنشن حلقه ايي و ميكرو حلقه ايي

اكستنشن حلقه ايي يكي از انواع اكستنشن است كه نياز به چسب ندارد و بسيار طبيعي جلوه مي كند. در اين مدل رشته هاي مو در انتها به حلقه ايي متصل شده اند. اين حلفه وسيله ارتباطي اكستشن با ريشه موواقعي است . اكستشن حلقه ايي در دو مدل نرمال و ميكرو در بازار موجود است كه تفاوت آن ها در قطر حلقه و دسته هاي مو مي باشد.

اكستنشن مو حلقه ايي

انواع اكستنشن دم اسبي

اين مدل اكستنشن كه نصب بسيار آسان دارد از انواع اكستنشن سرد و در دسته مو كليپسي يا بافتني قرار دارد. اين دسته مو فقط براي موهاي بسته و دم اسبي كاربرد دارد. و كاملا موقت است و فقط براي يك روز مي تواند دوام داشته باشد. اما نصب آسان و راحت و سريع دارد. و قابليت چند بار استفاده را دارد.

اكستنشن مو دم اسبي

انواع اكستنشن حرارتي

اكستنشن حرارتي يكي از انواع اكستنشن گرم است كه با كمك دستگاه انجام مي‌شود و شامل اكستنشن با چسب مخصوص حرارتي است، كه هر دو به وسيله دستگاه و با حرارت انجام مي‌گردد. استفاده از چسب‌هاي رولي و دو رو، جديدترين نوع اكستنشن گرم است.

اكستنشن مو حرارتي

انواع اكستنشن مو با ماشين

امروز ماشين هاي اتومات اكستنشن نيز وارد بازار شده اند كه انواع اكستنشن ماشيني در متد هاي بافتي و حرارتي را پشتيباني مي كنند . اين روش ها نسبتا منظم تر و سريع تر خواهند بود. اما از نظر هزينه ايي به صرفه نخواهند بود چون ماشين ها حتما بايد كارتيژ و دسته هاي اكستنشن مخصوص خود را داشته باشند.

اكستنشن مو ماشيني

جديدترين روش اكستنشن مو با ليزر

بهترين و ماندگارترين روش اكستنشن كه امروزه بسيار مورد استفاده قرار مي گيرد، اكستنشن با ليزر است. كه به سبب آنكه بسيار محو است، در جلو سر نيز مي توان از آن بهره مند شد.

اين دستگاه به گونه اي طراحي شده است كه ميزان حرارت آن را مي توان تعيين نمود. كه همين امر سبب مي گردد تا با استفاده از آن آسيبي به موها وارد نشود.

در اين دستگاه نيز از چسب كراتينه استفاده مي شود. در اكستنشن ليزري، موهاي انتخاب شده، با چسب كراتينه و توسط اشعه دستگاه ليزر، لابه لاي موها نصب مي‌شوند.

اكستنشن مو ليزري

مراقبت از موهاي اكستنشن شده

بعد از اكستنشن بايد نكات مربوط به مراقب و نگهداري موها به خوبي انجام شود تا ماندگاري آن ها بيشتر شود.

از يك برس نرم و مخصوص براي شانه زدن استفاده شود.

همچنين از تاف بر روي موهاي اكستنشن شده استفاده نشود.

هنگام شانه كردن موهاي اكستنشن شده، موها را آرام از سمت بالا رو به پايين شانه كنيد.

موقع خواب، موهاي خود را براي جلوگيري از كشيده شدن و گره خوردن، در بالاي سر جمع كنيد.

براي شستشوي موها از شامپوهايي كه فاقد سولفات هستند استفاده كنيد. از شامپوهاي نرم كننده در ريشه ي موها استفاده نكنيد.

از محصولات سيليكوني و حالت دهنده موها مانند تافت و ... خودداري كنيد. اين محصولات موهاي اكستنشن شده را جدا مي كند.

رنگ كردن موهاي خود را به آرايشگر بسپاريد.

پس از گذشت 6 الي 8 هفته موهاي اكستنشن شده را ترميم كنيد.

ريموور اكستنشن را به آرايشگري كه اكستنشن را انجام داده بسپاريد.

اكستنشن مو

مزاياي موهاي اكستنشن شده

امروزه اكستنشن بين خانم ها رواج پيدا كرده است. مزاياي اين روش زيبايي عبارتند از:

  • استفاده از موهاي رنگي براي اشخاصي كه قادر به رنگ كردن مو نيستند.
  • پرپشت شدن مو
  • زيبايي موها
  • بلندي مو

اكستنشن مو

معايب موهاي اكستنشن شده

موهاي اكستنشن شده در كنار مزايايي كه دارد داراي معايبي نيز است. قبل از انجام اكستنشن به اين معايب توجه داشته باشيد.

  • صرف هزينه براي اكستنشن، ترميم و ريموور مو
  • انجام مراقبت هاي خاص
  • بروز سردرد و ميگرن
  • خوابيدن سخت
  • بروز حساسيت
  • ريزش موها

بازدید : 288
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

آموزش بافت مو ساده

آموزش بافت مو ساده از دغدغه هاي جديد اين روزهاي دختران علاقه مند به آراسته بودن شده است كه موجب شده مدام در اينترنت و ويديوهاي آموزش آرايشگري به دنبال پيدا كردن جديدترين مطالب آموزش انواع بافت مو هستند تا بر روي موهاي خود يا دوستانشان امتحان ميكنند. بافت مو ساده يكي از قديمي ترين و ساده ترين مدل هاي آرايش مو است كه انواع مختلفي دارد. در اين مقاله قصد داريم تا ۴ آموزش بافت مو را براي شما شرح دهيم بافت مو علاوه بر زيبايي، باعث آراستگي و نظافت مو مي شود. اميدوارم براي شما مفيد واقع بشود.

آموزش بافت مو سادهآموزش بافت مو ساده

چهار آموزش بافت مو ساده

  1. بافت مو ساده كلاسيك
  2. بافت مو ساده فرانسوي
  3. بافت مو ساده تيغ ماهي
  4. بافت مو ساده حصيري

آموزش بافت مو ساده كلاسيك

  • ابتدا موي خود را شانه كنيد.
  • قسمت جلوي مو را از قسمت پشت موهايتان جدا كنيد.
  • در قسمت پشت موهايتان را كلا جمع كنيد و دم اسبي ببنديد. (ميتوانيد با سليقه خودتان مقداري از پشت مو را دم اسبي براي بافت ببنديد، بقيه مو را صاف پشت سرتان بريزيد).
  • موهايتان را به سه قسمت مساوي تقسيم كنيد.
  • شروع به بافت مو كنيد.
  • قسمت سمت راست مو را حالت ضربدري روي قسمت سمت چپ مو بگذاريد.
  • رشته سمت چپ مو را به صورت ضربدري روي قسمت رشته سمت راست كه در وسط سر قرار گرفته بگذاريد.
  • رشته هاي سمت راست و سمت چپ مو را به صورت ضربدري روي رشته ي وسط مو بگذاريد.
  • موهايتان را تا انتهاي مو با اين ترتيب ببافيد و در اخر با كش ببنديد. پس از پايان كار قسمت هاي بافته شده را با دست باز كرده وحجم دهيد.
  • قسمت جلوي موهايتان را كه از قسمت پشت موها جدا كرده ايد را ميتوانيد بصورت دلخواه درست كنيد.
  • براي زيباتر شدن بافت مو ميتوانيد از ربان هاي رنگي نيز استفاده كنيد. روبان رنگي را روي رشته اي از مو باتوجه به سليقه خودتان بگذاريد و ببافيد.

آموزش بافت مو ساده

بافت مو ساده فرانسوي

  • در اين روش يك دسته از موها رو برداشته و به سه شاخه تقسيم كرده و بصورت ساده، يعني شاخه سمت راست بر روي شاخه وسط سپس شاخه سمت چپ را بر روي شاخه وسط بياوريد. سپس شروع به اضافه كردن مو از هر سمت بكنيد، براي اينكار يك دسته مو از سمت راست برداشته و به شاخه سمت راست اضافه نموده و روي شاخه وسطي بياوريد، اين كار را براي سمت چپ نيز تكرار نموده، يعني يك دسته مو از سمت چپ برداشته و به شاخه سمت چپ اضافه نموده و باهم روي شاخه وسط بياوريد. به همين صورت تا آخر ادامه مي دهيد.

آموزش بافت مو ساده

بافت مو ساده تيغ ماهي

  • در اين روش قسمتي از موها را كه مي خواهيد بصورت تيغ ماهي بافته شود را در دست بگيريد و به دو قسمت مساوي تقسيم كنيد، سپس باريكه اي از قسمت بيروني موهاي سمت چپ برداشته و به داخل بخش راست ببريد، همچنين باريكه اي از قسمت بيروني موهاي سمت راست را برداشته و به داخل بخش چپ ببريد و به همين ترتيب روند كار را ادامه دهيد تا به انتهاي موها برسيد.

آموزش بافت مو ساده

بافت مو ساده حصيري

  • بافت موي حصيري بصورت ۴، ۶، ۸ يا ۱۲ تكه مي باشد. در اين بخش به آموزش موي حصيري ۶ تكه مي پردازيم. در اين روش دسته اي از موها كه مي خواهيد بصورت حصيري بافته شود جدا نموده و به ۶ شاخه مساوي تقسيم كرده، ۳ شاخه را در سمت راست و سه شاخه در سمت چپ قرار مي گيرد.
  • حال از سمت راست، داخلي ترين شاخه به ترتيب بصورت زير، رو و زير در لابه لاي شاخه هاي سمت چپ قرار مي گيرد، سپس شاخه دومي سمت راست، به صورت رو، زير و رو در لابه لاي شاخه هاي سمت چپ قرار مي گيرد و در نهايت شاخه سوم سمت راست، بصورت زير، رو و زير در لابه لاي شاخه هاي سمت چپ قرار مي گيرد. همين مراحل را براي سه شاخه سمت چپ انجام داده و از داخلي ترين شاخه سمت چپ شروع كرده و همانند شاخه هاي سمت راست بافت را انجام داده و تا آخر ادامه به همين روال ادامه مي دهيم تا بافت مو تمام شود. امروزه بافت موي حصيري در شينيون و زيبايي مو بكار مي رود.

آموزش بافت مو ساده

بازدید : 277
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

بافت مو

امروزه خانم ها بدنبال تنوع در زيبايي آرايش چهره و مدل موهاي خود هستند. بافتن مو يكي از روش هاي قديمي آراستن مو خانم ها و حتي آقايان مي باشد و آموزش بافت مو همچنان از دوره هاي محبوب در آموزش آرايشگري مي باشد. خيلي از ما براي منظم و آراستن موي خود در اوقات روزانه و همچنين براي شركت در مجالس و گردهمي هاي رسمي يا دوستانه، از مدل هاي بافت موي ساده استفاده ميكنيم و براي آراستگي بيشتر علاقه مند به آموزش انواع بافت مو هاي جديد و بروز هستيم.

در اين مقاله ابتدا به مروري مختصر از تاريخچه بافتن مو در فرهنگ هاي مختلف مي پردازيم . سپس به معرفي ابزار و وسايل مورد نياز براي بافتن مو خواهيم پرداخت .و در نهايت مراحل ابتدايي و پيش نياز ها و نكات مهم در اين خصوص را نام خواهيم برد. تا در نتيجه رعايت اين نكات موي بافته شده از زيبايي و آراستگي و كيفيت مطلوبي برخوردار باشد.

بافت مو

  1. تاريخچه بافت مو
  2. ابزار و مواد مصرفي براي بافتن مو
  3. مراحل آماده سازي مشتري براي بافت مو
  4. نكات قابل توجه آريشگران در خدمات بافت مو

تاريخچه بافت مو

با گذشت نسل هاي بسيار زيادي از ابداع بافت مو در فرهنگ هاي مختلف و پيشرفت روز به روز مد و فشن، اما همچنان افراد از بافتن مو و مدل هاي قديمي مربوط به بسياري از فرهنگ هاي مختلف لذت مي برند . آنها مدل هاي قديمي را با مدل هاي جديد تركيب كرده و بافت هاي جديدي خلق مي كنند. قدمت بافت مو به هزاران سال پيش و به فرهنگ هاي مختلفي باز مي گردد.

در طول تاريخ بافت هاي تزييني در بين جوامع آفريقايي ديده شده است. زنان و مردان آفريقايي به علت ضخامت و فر شديد موهاي خود رو به بافت مو در روش هاي به سبك خاص خود آوردند. كه اول از همه براي بهداشت و پس از آن براي زيبايي و حتي نمايي از شخصيت و موقعيت اجتماعيشان كاربرد داشت.


بافت مو قديمي آفريقا



و همچنين در ۳۰۰۰ سال قبل فرمان روايان مصر باستان كه چه در آراستن خود در زمان حيات و سلطنتشان و چه آراستن اجساد يادبود و موميايي ها در زمان پس از مرگشان مشهور بودند ، زنان از مدل هاي بافتن موي خاص خود استفاده ميكردند و با پولك و مهره هاي شيشه اي يا طلايي تزيين مي كردند.




نقاشي هاي معاصر از هندوستان نيز تصاويري از خانم هاي با موهاي بلند و بافته هاي سنگين را نشان مي دهند. خانم هاي هندوستان كه به حجم پرپشت و رشد بسيار زياد موهايشان مشهور هستند، آراستن موهايشان را مانند لباس هاي سنتي و زينت آلات خاص فرهنگشان با روشهاي سنتي و زيبايي همچون بافتن مو انجام مي دهند.


در بعضي جوامع همچون كشورهاي آسياي شرقي (چين و ژاپن و .. ) مدل هاي مختلف آراستن و بافتن مو موقعيت اجتماعي فرد را نشان مي داد .و هر چه مقام رتبه آن فرد مهم تر بود بافته ي مو او نيز از پيچيدگي بيشتري برخوردار بود. در قصرهاي سلطنتي هر فرد با توجه به رتبه شغلي و نوع وظايفش مي بايست موي خود را به سبكي خاص مي آراست كه هرچه اين مقام بالاتر مي رفت، مدل موي او هم از سادگي به سمت پيچيدگي و بزرگتر بسته شدن بر روي سر مي رفت.



ابزار و مواد مصرفي براي بافتن مو

براي اينكه بتوانيد يك بافت موي زيبا و آراسته داشته باشيد كه به هم ريختگي و آشفتگي و بي نظمي در بافته ي شما به چشم نخورد و در نهايت از دوام زيادي برخوردار باشد بايستي به صورت حرفه ايي با تجهيزات مناسب و دقت و حوصله و نظم اين كار را انجام دهيد كه براي اين منظور در ابتدا به يك سري ابزار و مواد مصرفي نياز داريد :

  • سشوار يا اتوي مو يكي از ابزار آماده سازي مو باشد. موها بايستي براي بافته شدن يكدست و صاف باشند.
  • شانه ها و برس ها در بافتن مو اهميت خاصي دارند. اول از همه در طول بافتن مو براي اينكه تقسيم بندي هاي منظمي داشته باشيد. بايستي حتما قبل از بافتن هر مرحله موها را برس كنيد و بعد تقسيم بندي و دسته بندي كنيد. همچنين شانه ها در اندازه ها و طرح هاي مختلفي در بازار موجود هستند كه با توجه به نوع مدل مويي كه ميخواهيد ببافيد، بايستي از از شانه هاي مخصوص براي هر نوع تقسيم بندي مو يا جنس خاص مو استفاده كنيد.
  • كيلپس هاي تقسيم بندي مو در جنس هاي فلزي يا پلاستيكي در اندازه هاي مختلف نيز از ديگر ابزار بافت مو است كه با توجه به مدلي كه مي خواهيد كار كنيد كاربردهاي مختلف و مهمي خواهند داشت تا نتيجه كار شما منظم و آراسته ايي داشته باشيد.
  • كش هاي سر كوچك در اندازه مختلف نيز با توجه به نوع بافت كاربرد بسيار مهمي دارند تا بافته ي موي شما از آراستگي و دوام بيشتري برخوردار باشد. در بعضي مدل هاي بافت مو ممكن است ده ها يا صد ها كش كوچك استفاده شود.
  • و در نهايت مواد نگه دارنده مو همچون كرم مو، تافت مو، ژل سر و .. كه با توجه به نوع بافت و جنس مو و خواست مشتري در برخي موارد كاربرد خواهند داشت .

بافت مو ابزار

مراحل آماده سازي مشتري براي بافت مو

همانطور كه در بالا هم توضيح داديم براي اينكه بافت موي شما هم از ظاهر زيبا و منظم و آراسته ايي برخوردار باشد و دوام بيشتري در مدت زمان مد نظر داشته باشد، نياز به يكسري مراحل آماده سازي داريم كه به شرح زير نامبرده مي شود :

  • در مرحله اول موها بايستي شسته و تميز باشد.اگر به عنوان آرايشگر براي شخصي بافت مو را انجام مي دهيد، پس لازم است اينكار را به صورت حرفه ايي و با رعايت اصول بهداشتي انجام دهيد. از شامپو و در صورت لزوم نرم كننده يا حجم دهنده استفاده كنيد. براي مشتري حوله يكبار مصرف بياوريد و موها را به آهستگي خشك كنيد. از آب با حرارت ولرم استفاده كنيد و درجه دماي آب را خيلي سرد يا خيلي گرم در نظر نگيريد.
  • مرحله دوم صاف و شانه كردن مو است.موها را با برس و شانه مناسب و با كمك سشوار و اتوي مو خشك كنيد. دقت كنيد تا شانه را از انتهاي مو شروع كنيد و كم كم به ريشه هاي مو نزديك شويد و تا پوست سر ادامه دهيد. البته دقت داشته باشيد كه شانه به پوست كف سر جوري كشيده نشود كه باعث آسيب به پوست سر و ايجاد پوسته يا زخم شود. همچنين موها را با شدت نكشيد تا تارهاي مو كنده و خرد نشود.
  • مرحله سوم استفاده از مواد نگهدارنده و حالت دهنده مو هست.در اين مرحله با توجه به نوع بافتي كه مد نظر شما هست و جنس موي مورد نظر و همچنين ميزان دوامي كه براي بافت خود مد نظر داريد، از اسپري مو حجم دهنده يا ژل موي سر استفاده كنيد و همه نقاط مو را با حجم سبكي به آن آغشته كنيد.
  • مرحله چهارم تقسيم بندي مو به وسيله شانه و گيره هاي نگهدارنده است.قبل از شروع به بافت مو با توجه به نوع بافتي كه مد نظرتون هست و حجم موي مورد نظر بايستي به كمك شانه هاي مخصوص و گيره هاي نگه دارنده موها را با دقت تقسيم بندي كنيد. كه قطعا در اين مرحله به خاطر تميز و صاف و يكدست شدن مو از سهولت بيشتري برخوردار خواهيد بود.

بافت مو آماده سازي

نكات قابل توجه آريشگران در خدمات بافت مو

قبل از بررسي و انتخاب نوع بافت اين نكته حائز اهميت است كه چه پايه اي براي بافت مد نظر قرار مي گيرد و بايد به خوبي انتخاب شود. در طي مشاوره با مشتري شرايط مو و سر مشتري را آناليز كنيد و توجه خاص به بافت طبيعي مو داشته باشيد. در آناليز مو به قطر مو، جنس مو، طبيعت مو و حالت آن توجه نماييد. علاوه بر بافت مو بايد موراد ديگري را هم مد نظر قرار بگيرد. اين موارد تراكم، شرايط، بلندي مو و بهداشت سر است كه حائز اهميت مي باشد.

بافت مو انواع

تراكم : به نواحي كم پشت توجه كنيد و اين قسمت ها را بيش تر در معرض ديد قرار ندهيد.

شرايط : اگر موها در اثر استفاده از مواد شيميايي ضعيف و آسيب ديده است، براي بافت هاي طولاني استفاده نكنيد، موها آسيب ديده و در نزديكي ريشه قطع مي شود.

بلندي مو : براي انجام برخي از بافت ها ضروري است كه موها بلند باشد. مطمئن شويد مو به قدر كافي بلند است كه بتوان مدل بافت انتخابي را انجام داد.

بهداشت سر : شرايط سر را چك كنيد تا مطمئن شويد پوست سر و مو از سلامت كافي جهت بافت انتخابي برخوردار است.

انتخاب مدل مناسب با فرم چهره : براي صورت هاي ظريف بافت را به عق كشيده و از صورت خارج كنيد و براي صورت هاي گرد بافت را روي صورت ببريد.

توجه :

يكي از نكات مهم براي آرايشگران در خصوص بافت مو كشش بيش از حد مو است، كه باعث ايجاد شرايطي موسوم به كشش آلوپيس مي شود. از بروز اين شرايط بايد جلوگيري كنيد، زيرا باعث زخم سر و پوسته پوسته شدن پوست سر و حتي ريزش مو به خصوص در اطراف خط رويش مو مي شود. محكم بستن بيش از حد مو در طولاني مدت منجر به از دست دادن بخش هاي قابل توجهي از مو مي شود. به خاطر داشته باشيد اين بافت ها زيبا هستند اما بدون كشش زياد ايجاد شود تا از آسيب طولاني مدت فوليكول هاي مو جلوگيري شود.

بازدید : 285
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

آموزش تركيب رنگ مو

خانم ها به زيبايي و آراستگي ظاهري خيلي توجه مي كنند، يكي از ابزارهاي زيبايي انتخاب تركيب رنگ مو مناسب مي باشد.

امروزه تركيب رنگ هاي مختلف براي موها وجود دارد كه افراد با توجه به رنگ پوست و علاقه اي كه به رنگ ها دارند، آن ها را انتخاب مي كنند. امروزه مش و دكلره كردن مو، مدل هاي آمبره و بالياژ، رنگ مو تركيبي و رنگ مو فانتزي بيشتر از رنگ هاي ديگر داراي طرفدار دارد.

رنگ مو در زيبايي و طراوت چهره تأثير فوق العاده اي دارد. تناژ رنگ مويي كه براي موهاي خود انتخاب مي كنيد، مي بايست با جنس مو، رنگ پوست و رنگ چشم هماهنگ باشد. با خواندن اين مقاله، با انواع مدل هاي رنگ مو و رنگ هاي متناسب با چهره خود آشنا مي شويد.


آنچه در اين مقاله مي خوانيد:

  1. انواع رنگ مو
  2. شناخت چرخه رنگ ها
  3. انواع اكسيدان براي تركيب رنگ مو
  4. مراحل رنگ كردن مو در منزل
  5. رنگ كردن موهاي سفيد
  6. عوامل مؤثر بر ماندگاري رنگ مو
  7. نكات مهم در انتخاب رنگ مو مناسب
  8. انواع تركيب رنگ مو

همچنين مي توانيد براي ثبت نام در دوره هاي آموزش رنگ مو با جديد ترين متد هاي روز، آشنايي با ساختن رنگ هاي تركيبي، مش كردن مو ، رنگ مو هاي فانتزي، رنگ مو آمبره و رنگ مو بالياژ و … در كلاس هاي آموزش آرايشگري سايت هنرآموزان شركت كنيد. قابل ذكر است كه انواع دوره هاي آموزش رنگ مو و آموزش كوتاهي مو به صورت عمومي و خصوصي در آموزشگاه آرايشگري زنانه هنرآموزان برگزار مي شود.

تركيب رنگ مو


انواع رنگ مو

رنگ مو نيز مانند ساير لوازم آرايشي اگر مرغوب نباشد، خطرات و عوارض غير قابل جبراني، به وجود مي آورد. رنگ هاي مورد استفاده براي پوشش سفيدي مو و تغيير رنگ مو، به دو دسته تقسيم مي شوند:

تركيب رنگ مو انواع

رنگ موي گياهي

قدمت استفاده از رنگ موي گياهي بسيار زياد است. رنگ موي گياهي براي مو كاملاً بي خطر بوده و باعث تقويت مو مي شوند. رنگ موي گياهي از تركيب چند گياه كه از خود رنگ پس مي دهند، به وجود مي آيند. رنگ موهاي گياهي، مي بايست براي رنگ گرفتن مو، حداقل ۱ ساعت روي مو بمانند. رنگ موي گياهي به مدت ۱۰ الي ۱۱ هفته، روي مو باقي مي مانند. رنگ موهاي گياهي تنوع رنگي كمي دارند و رنگي كه روي مو پس مي دهند، غير قابل پيش بيني است. پس از استفاده از رنگ موهاي گياهي، منافذ مو بسته شده و رنگ كردن موها با رنگ هاي ديگر و دكلره كردن بسيار سخت است. گياهان مورد استفاده در ساخت رنگ موهاي گياهي، عبارتند از: حنا، روناس، خضاب، بابونه و قهوه

رنگ موي شيميايي

تار موها، داراي پولك هايي مي باشند كه در سرتاسر تار مو قرار گرفته اند. رنگ موهاي شيميايي PH قليايي دارند؛ بنابراين پس از تركيب با اكسيدان، پولك مو باز مي شود. با باز شدن پولك هاي مو، رنگ مو داخل مو رفته و با پيگمنت هاي طبيعي مو، تركيب شده و رنگ مو را عوض مي كند.

علت ماندگاري رنگ موهاي شيميايي نسبت به رنگ موي گياهي، رسوب رنگ در داخل پيگمنت هاي مو است. رنگ موي شيميايي تار مو را ضخيم تر مي كند. بهتر است پس از رنگ كردن موها، براي آب رساني مو، از ماسك هاي مو و نرم كننده استفاده كنيد. تنوع در رنگ ها ي شيميايي بسيار زياد است. سرعت تغيير رنگ مو با رنگ هاي شيميايي ۳۰ الي ۴۰ دقيقه است. رنگ هاي شيميايي طبق ماندگاري چند نوع اند:

رنگ موي شيميايي دائمي

رنگ موهاي شيميايي دائمي، داراي رنگ دانه هاي بسيار ريز هستند. رنگ دانه هاي ريز، قادر هستند به داخل پولك هاي مو رسوب كنند و با رنگ دانه هاي خود مو تركيب شوند. تركيب رنگ دانه هاي مو با رنگ دانه هاي ريز رنگ، مولكول درشت تشكيل مي دهند؛ كه به علت درشتي از پولك هاي مو خارج نمي شوند. به علت ماندن مولكول درشت در داخل پولك مو، اثر اين رنگ موها دائمي است.

رنگ موي شيميايي نيمه دائم

اين رنگ مو نيز داراي رنگ دانه هاي ريز مي باشد. رنگ دانه هاي ريز رنگ موقت با رنگ دانه هاي طبيعي مو سازگار نيستند. رنگ دانه هاي ريز رنگ هاي موقت، پس از رسوب به داخل مو، به علت ناسازگاري با چند بار شستشو از مو پاك مي شوند.

رنگ موي شيميايي موقت

رنگ دانه هاي رنگ هاي موقت، بسيار درشت مي باشند. رنگ دانه ها به داخل مو رسوب نمي كنند. اين رنگ موها خاصيت حل شدن در آب را دارند. پس از شستشوي مو، پاك مي شوند. تنوع رنگي اين رنگ مو ها زياد است.

شناخت چرخه رنگ مو

قبل از تهيه رنگ مو، با خواندن اين مقاله با خانواده بزرگ رنگ ها آشنا شويد. طبق سليقه و رنگ پوست و مو، تناژ رنگ موي مناسبي را انتخاب كنيد.

تركيب رنگ مو چرخه

رنگ مو طبيعي N

اگر تمايل داريد رنگ مو خود را طبيعي عوض كنيد، از رنگ هاي سري N استفاده كنيد. پوشش دهي اين سري از رنگ مو ها بسيار بالا است. اين رنگ مو ها با واريسيون ها نيز تركيب مي شوند.

رنگ مو شكلاتي W

اين رنگ مو ها رنگ گرم شكلاتي دارند. تناژ اين رنگ مو ها شكلاتي مايل به قرمز است. رنگ مو هاي سري W با وارياسيون قرمز تركيب مي شوند.

رنگ مو قرمز R-F

اين سري رنگ مو ها، مو را به رنگ هاي قرمز ياقوتي، شرابي متوسط و ديگر تناژ قرمز تغيير مي دهند.

رنگ مو طلائي G

رنگ موي طلائي شماره ۴ و ۳ براي رنگ پوست هاي مختلف است. اگر مي خواهيد رنگ موي طلائي روشن شماره ۵ به بالا استفاده كنيد، مو خود را دكلره كنيد.

رنگ مو زيتوني M

اين رنگ مو ها براي افراد مناسب بهترين انتخاب است. مقاومت رنگ مو هاي زيتوني در برابر نور خورشيد و شستشو با شامپو بالا است. اين تناژ رنگ مو براي موهاي سفيد شده مناسب است.

رنگ مو خاكستري M

اين سري از رنگ ها حاوي رنگ آبي هستند. براي از بين بردن تناژ نارنجي و قرمزي مو از اين سري رنگ، استفاده مي شود.

رنگ مو دودي C

رنگ هاي دودي حاوي پيگمنت هاي بنفش هستند. براي رنگ موي مطلوب دودي، مو بايد دكلره شده باشد.

رنگ مو شرابي V

اين نوع، رنگ مو را به رنگ قرمز يا بنفش تغيير مي دهد. براي نتيجه ي بهتر، اين رنگ بهتر است با رنگ هاي خاصي تركيب شوند.

انواع اكسيدان براي تركيب رنگ مو


۳ نوع اكسيدان وجود دارد كه هر كدام با رنگ مو ، تأثير متفاوتي بر روي موها مي گذارند. انواع اكسيدان براي مخلوط كردن با رنگ مو عبارتند از:

  • اكسيدان ۱ يا ۶ درصد: اكسيدان شماره ۱ يا ۶ درصد. اين اكسيدان پس از مخلوط شدن با رنگ ، رنگ موها را ۱ درجه روشن مي كند.
  • شماره ۲ يا ۹ درصد: اين اكسيدان پس از مخلوط شدن با رنگ ، رنگ موها را ۳ درجه روشن مي كند. اين اكسيدان براي موهاي نازك مناسب است.
  • شماره ۳ يا ۱۲ درصد: براي ۵ درجه روشن شدن رنگ مو ها از اكسيدان ۱۲ درصد استفاده كنيد.
  • شماره ۱۱ درصد: اين اكسيدان براي اشخاصي كه نصف موهايشان سفيد است مناسب مي باشد.

” اكسيدان درصد بالا براي موهاي ضخيم و پرپشت مناسب است.”

انواع اكسيدان تركيب رنگ مو


مراحل رنگ كردن مو در منزل

خيلي از افراد به دليل مشغله و نداشتن زمان و يا دلايل مالي قادر به رفتن به آرايشگاه براي رنگ مو نيستند و توانايي رنگ كردن موهايشان را در خود نمي بينند . ترس هايي از جمله سوزاندن موي سر و پوست سر و يا به رنگ دلخواه در نيامدن هميشه آن ها را از انجام اينكار منع مي كند. اما اگر نكات زير را به دقت رعايت نماييد رنك كردن مو ها اصلا ترسي ندارد و شما هم ميتوانيد آرايشگر حرفه ايي خود در منزل باشيد و با حداقل هزينه موهاي خود و دوستانتان را با اطمينان خاطر به رنگ دلخواهشان در بياوريد.

رنگ كردن مو در منزل


  • براي داشتن رنگ مو ي با جلوه، ابتدا موهاي خود را با قيچي مرتب كنيد. قسمت هاي خشك و شكننده ي نوك مو را كه موخوره نيز دارد، ابتدا براي نتيجه ي بهتر قيچي كنيد. موهاي خشك و شكننده رنگ نگه نمي دارند.
  • ابتدا موهاي خود را خوب بشوييد. پس از شستشو از نرم كننده استفاده نكنيد. نرم كننده قدرت جذب رنگ مو را كاهش مي دهد.
  • پس از انتخاب رنگ موي مناسب موهاي خود، در ظرف مناسبي رنگ و اكسيدان را با هم خوب مخلوط كنيد. ظروف غير فلزي براي مخلوط كردن رنگ مو، مناسب است. لازم به ذكر است برند اكسيدان و رنگ مي بايست يكي باشد.
  • براي جلوگيري از كثيف شدن لباس، از پيش بند مخصوص استفاده كنيد.
  • خط رويش مو، گوش ها و گردن خود را براي جلوگيري از رنگي شدن وازلين بزنيد.
  • موهاي خود را شانه كنيد.
  • براي جلوگيري از رنگي شدن دست ها و ايجاد حساسيت، دستكش نايلوني بپوشيد.
  • موها را تقسيم بندي كنيد. براي ثابت نگه داشتن موها از گيره هاي پلاستيكي مخصوص استفاده كنيد. بهتر است موها را ۴ دسته كنيد.
  • رنگ را ابتدا به ساقه هاي مو بزنيد. پس از رنگ كردن ساقه ي مو ريشه ها را رنگ كنيد.
  • اگر موي سفيد داريد ابتدا موهاي سفيد را رنگ كنيد، سپس ساقه و ريشه مو.
  • طبق دستورالعمل بروشور رنگ، پس از رنگ كردن كل موها براي رنگ پذيري موها، مكث كنيد. براي رنگ پذيري بهتر مي توانيد از سشوار نيز استفاده كنيد.
  • موها را پس از مدت زمان مكث، با آب سرد آب كشي كنيد.

رنگ كردن موهاي سفيد


به علت از بين رفتن رنگ دانه، موهاي سفيد ديرتر رنگ جذب كرده و سريع رنگ شان پاك مي شود. براي رنگ پذيري بهتر موهاي سفيد نكات زير را رعايت كنيد.

  • ابتدا بر روي موهاي سفيد اكسيدان بزنيد.
  • پس از گذشت ۵ الي ۷ دقيقه موهاي مورد نظر را آبكشي كنيد.
  • پس از خشك شدن موها، كل موها را رنگ كنيد.

تركيب رنگ مو براي موي سفيد


عوامل مؤثر بر ماندگاري رنگ مو

براي ماندگاري بيشتر رنگ مو و جلوگيري از تغيير رنگ، به رنگ هاي نارنجي و قرمز از نكات زير پرهيز كنيد.

تركيب رنگ مو خوب

  • استفاده از شامپوهاي حاوي سولفات
  • قرار گرفتن در معرض تابش مستقيم نور خورشيد
  • شستشو و شنا با آب هاي كلردار
  • لايه هاي زياد رنگ روي مو
  • مارك رنگ مو
  • انتخاب رنگ موي مناسب با رنگ پوست صورت


نكات مهم درانتخاب رنگ مو مناسب

رنگ مو يكي از روش هاي زيبايي صورت است. با رنگ كردن مو و زيبا شدن موها، اگر رنگ مناسب پوست خود را انتخاب كنيد، صورت نيز زيباتر مي شود.

ما نكات زير را در انتخاب رنگ موي مناسب با توجه رنگ پوست پيشنهاد ميدهيم :

  • رنگ موي خاكستري، رنگ پوست صورت را خنثي مي كند.
  • رنگ موي تناژ قرمز، رنگ پوست را سرخ و گلگون مي كند.
  • رنگ موهايي كه تناژ بنفش دارند، رنگ زردي پوست را خنثي مي كند.
  • رنگ مويي كه با رنگ پوست صورت زياد هم خواني دارد، رنگ صورت را پريده مانند افراد بيمار نشان مي دهد.
  • رنگ موهايي كه تناژ هلويي دارند، رنگ پوست پريده را شاداب و با حرارت نشان مي دهد.

رنگ مو تركيبي انتخاب

به طور مثال افرادي كه رنگ پوست روشني دارند بهتر است از تركيب رنگ مو رنگ خاكستري و بلوند بژ استفاده كنند. همچنين افرادي كه رنگ پوست تيره اي دارند مي توانند از تركيب رنگ مو بلوند روشن و قهوه اي روشن استفاده كنند. در اين بخش به معرفي انواع تركيب رنگ مو مي پردازيم.


انواع تركيب رنگ مو

تركيب رنگ مو شرابي تيره

تركيب رنگ مو شرابي شامل: شرابي بنفش ۵۰ ميل + شكلاتي متوسط ۵۰ ميل + اكسيدان برابر رنگ + پايه ۶

تركيب رنگ مو

تركيب رنگ مو شكلاتي تيره

۶۰ ميل رنگ دودي شماره ۶ + ۳۰ ميل رنگ طبيعي شماره ۶ + ۲۰ ميل رنگ دودي شماره ۷ + ۱۰ ميل شكلاتي متوسط + اكسيدان ۲% به اندازه ۱۵۰ ميل + وارياسيون نقره اي ۱۵ سانت

تركيب رنگ مو

تركيب رنگ مو مسي

رنگ شماره ۴٫۷ به ميزان ۳/۲ تيوپ + رنگ شماره ۶٫۴ به ميزان ۳/۱ تيوپ + اكسيدان ۹%

تركيب رنگ مو

تركيب رنگ مو دودي

رنگ موي دودي شماره ۱۰ + رنگ موي دودي شماره ۹ به اندازه ۳۰ ميل + وارياسيون نقره اي ۱۰ سانت + وارياسيون دودي ۵ سانت + اكسيدان يك درصد

تركيب رنگ مو

تركيب رنگ مو كاراملي

رنگ موي بلوند بژ شماره ۳۱٫۷ به ميزان۵۰ ميل + رنگ موري بلوند طلايي روشن به ميزان۵۰ ميل + رنگ موي بلوند خاكستري پلاتينه به ميزان ۳۰ ميل + وارياسيون ۰۰۰ به ميزان ۵ سانت + وارياسيون نقره اي به ميزان ۱۰ سانت + وارياسيون دودي به ميزان ۱ سانت + اكسيدان ۶%

تركيب رنگ مو

تركيب رنگ مو نسكافه اي

بلوند شكلاتي متوسط به ميزان ۳/۲ تيوپ + رنگ موي كاراملي به ميزان ۳/۱ تيوپ + وارياسون ۲ سانت + اكسيدان نمره ۱ + پايه ۸ دكلره

تركيب رنگ مو

تركيب رنگ مو كنفي

بلوند زيتوني پلاتينه + بلوند طلايي روشن + وارياسيون ۰۰۰ به مقدار سانت + اكسيدان ۶%

تركيب رنگ مو

با تشكر از اينكه تا انتهاي اين مقاله ما را دنبال كرديد، اميدواريم مطالب عنوان شده براي شما مفيد واقع شده باشد، همچنين مي توانيد براي ثبت نام در دوره هاي آموزش رنگ مو با جديد ترين متد هاي روز، آشنايي با ساختن رنگ هاي تركيبي، مش كردن مو ، رنگ مو هاي فانتزي، رنگ مو آمبره و رنگ مو بالياژ و … در كلاس هاي آموزش آرايشگري سايت هنرآموزان شركت كنيد. قابل ذكر است كه انواع دوره هاي آموزش رنگ مو و آموزش كوتاهي مو به صورت عمومي و خصوصي در آموزشگاه آرايشگري زنانه هنرآموزان برگزار مي شود.

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 6
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 65
  • بازدید سال : 1316
  • بازدید کلی : 35451
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه