loading...

آموزشگاه آرايشگري هنر آموزان

آموزشگاه آرايشگري هنر آموزان

بازدید : 261
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

همه چيز در رابطه با اكستنشن مو

اكثريت خانم ها به موهاي بلند و پرپشت علاقه مند هستند. اما متاسفانه همه اين افراد سرعت رشد موي مناسبي ندارند و يا در بلند شدن موها تعجيل دارند. اكستنشن مو يكي از روش هايي است كه با استفاده از آن مي توان به موهاي بلند تر و همچنين حجيم تري دسترسي يافت. در ادامه رايج ترين انواع اكستنشن مو را در دو دسته از روش هاي اكستنشن مو سرد و اكستنشن مو گرم به شما معرفي خواهيم كرد. همچنين علاقه مندان به آموزش اكستنشن مو به صورت حرفه ايي را دعوت ميكنيم تا در دوره هاي تخصصي انواع اكستنشن مو آموزشگاه آرايشگري هنرآموزان شركت نمايند .

آموزش اكستنشن

اكستنشن مو چيست؟

افزايش طول و حجم مو با استفاده از موي طبيعي يا مصنوعي را اكستنشن مو مي گويند. روش هاي مختلفي براي اكستنشن مو وجود دارد كه در اين بخش به معرفي آن مي پردازيم. اكستنشن مو به وصل كردن موهاي مصنوعي به موهاي طبيعي گفته مي شود. با استفاده از اين روش مي شود موهاي مصنوعي بلند، رنگي و حالت دار را به مدت طولاني، به موهاي طبيعي بدون ديده شدن نصب كرد. اگر موهاي كم حجم و كوتاهي داريد و بنا به دلايلي نمي توانيد موهاي خود را رنگ كنيد، اين مقاله را تا آخر مطالعه كنيد.

اكستنشن مو

انواع جنس موهاي مورد استفاده شده براي اكستنشن

براي اكستنشن مو از 2 نوع مو موي مصنوعي و موي طبيعي استفاده مي شود. موهاي مورد استفاده براي اكستنشن مو را مي توانيد از فروشگاه هاي لوازم آرايشي تهيه كنيد. مو‌يي كه براي اكستنشن انتخاب مي كنيد، بهتر است شبيه موهاي خودتان باشد.

موهاي مصنوعي:

اين نوع موي مورد استفاده در اكستنشن مو، از كراتين و پلاستيك تشكيل شده و شبيه موهاي طبيعي مي باشند. اين نوع مو متأسفانه به علت پلاستيك بودن، براق و درخشان هستند.

موهاي طبيعي:

اين نوع موها كيفيت بالاتري دارند. موهاي طبيعي مورد استفاده براي اكستنشن مو، برزيلي، هندي و مالزيايي بالاترين كيفيت را دارند. اين نوع موها قابليت صاف، فر و رنگ كردن را دارند.

اكستنشن مو انواع

انواع اكستنشن مو

انجام اكستنشن مو با دو روش كلي از نظر درجه حرارت انجام مي شود. روش سرد و روش گرم.

اكستنشن سرد:

اين روش اكستنشن مو بدون استفاده از دستگاه هاي حرارتي انجام مي شود. در اين نوع اكستنشن، چسب گياهي كراتين و حلقه هاي فلزي مورد استفاده قرار مي گيرد. استفاده از حلقه هاي فلزي براي موهاي حجيم و ضخيم مناسب تر است. اكستنشن سرد را مي شود با استفاده از كليپس، دوخت مو، اكستنشن بافت، اكستنشن ريسه‌اي و اكستنشن با رينگ انجام داد.

اكستنشن گرم:

اكستنشن گرم با استفاده از دستگاه هاي حرارتي انجام مي شود. در اين روش اكستنشن مو با استفاده از چسب و ليزر انجام مي شود. استفاده از چسب هاي رولي و دورو، جدترين روش اكستنشن مو است.

انواع اكستنشن مو

انواع اكستنشن مو نوار چسبي

اكستنشن سرد نوار چسبي يا همان اكستنشن مو چسبي از جديدترين فناوري در اكستنشن سرد است. تقريبا ميشه گفت غير قابل تشخيصه و پوشيدن آن بسيار راحت است. همچنين ميزان آسيب بسيار كمتري نسبت به ساير مدل ها به موها مي زند . نوار چسب اين اكستنشن ها به طول 4 سانتي متر و عرض 1 سانتي متر است.

انواع اكستنشن مو نوار چسبي

اين نوار چسب فشرده از جنس پلي اورتان است. پلي اورتان در ظاهر يك لاستيك شفاف انعطاف پذير اما محكم است كه موهاي سر را در جاي خود نگه مي دارد. پلي اورتان مقاوم در برابر حرارت و ضد آلرژي است. هر دسته از اين اكستنشن تقريبا حاوي 2.5 گرم مو است و در هر دو سمت چسب دارد . بزرگترين فايده پانل هاي اكستنشن نوار چسبي پلي اورتان اين است كه قابل استفاده مجدد نيز مي باشد.

انواع اكستنشن مو چسبي

انواع اكستنشن سرد با كراتين

از ساده ترين انواع اكستنشن مو مي توان از اكستنشن مو سرد با كراتين نام برد. در اين نوع اكستنشن مو كراتينه ، از هيچ دستگاهي استفاده نمي‌شود، اكستنشن سرد با بهره گيري از چسب گياهي به نام كراتين انجام مي شود كه با استفاده از آن مي توان موهاي مصنوعي را به سر شخص متصل كرد.

اكستنشن مو سرد كراتينه

با استفاده از چسب كراتين دسته موي به طول 4 تا 5 سانتي متر به موها متصل مي گردد و با استفاده از ريمور به آساني و بدون آسيب رسيدن به موها برداشته مي شود. مي توان اشاره نمود كه نصب اين اكستنشن كه با نام تيپي يا استيكري شناخته مي شود، در زمان كوتاهي نيز انجام مي پذيرد.

اكستنشن مو كراتينه

انواع اكستنشن مدل كليپسي

نصب اين نوع اكستنشن، خيلي راحت و سريع انجام مي‌شود و براي مواقعي كه زمان كافي نداريد، استفاده از اكستنشن كليپسي پيشنهاد مي‌شود. البته بهتر است كه در هنگام خواب آن‌ها را از موهايتان جدا كرده و در روز، دوباره آن‌ها را نصب كنيد.

اين اكستنشن‌ها به صورت مصنوعي و طبيعي موجود هستند و موها در نزديك ريشه به يك كليپس متصل مي‌شوند و از همين طريق در بين موهاي طبيعي نصب مي‌شوند. يك ست اكستنشن كليپسي، به طور معمول، داراي هشت نوار مو است. همچنين طول و عرض‌ اين نوع اكستنشن بين ۵ تا ۲۰ سانتي‌متر است.

اكستنشن مو كليپسي

اكستنش بوسيله دوخت

انواع اكستنشن بوسيله دوخت به شما اين امكان را مي دهد به راحتي به حجم موي دلخواه خود برسيد.اين اكستنشن دوختني به صورت دسته ايي موي پرده اي شكل با انتهاي دوخته شده است كه با توجه به نياز شما مي توانيد با روش هايي مانند بافندگي و دوخت و ريز حلقه ها براي اتصال آن استفاده كنيد.

اكستنشن مو بافتني

روشي كه شما براي استفاده انتخاب مي كنيد ، بسته به نوع ماندگاري آنها متفاوت است. در خصوص ماندگاري مي توان گفت كه 4 تا 6 هفته بسته به نوع نگهداري مي توانند دوام داشته باشند .

اكستنشن مو دوختني

انواع اكستنشن حلقه ايي و ميكرو حلقه ايي

اكستنشن حلقه ايي يكي از انواع اكستنشن است كه نياز به چسب ندارد و بسيار طبيعي جلوه مي كند. در اين مدل رشته هاي مو در انتها به حلقه ايي متصل شده اند. اين حلفه وسيله ارتباطي اكستشن با ريشه موواقعي است . اكستشن حلقه ايي در دو مدل نرمال و ميكرو در بازار موجود است كه تفاوت آن ها در قطر حلقه و دسته هاي مو مي باشد.

اكستنشن مو حلقه ايي

انواع اكستنشن دم اسبي

اين مدل اكستنشن كه نصب بسيار آسان دارد از انواع اكستنشن سرد و در دسته مو كليپسي يا بافتني قرار دارد. اين دسته مو فقط براي موهاي بسته و دم اسبي كاربرد دارد. و كاملا موقت است و فقط براي يك روز مي تواند دوام داشته باشد. اما نصب آسان و راحت و سريع دارد. و قابليت چند بار استفاده را دارد.

اكستنشن مو دم اسبي

انواع اكستنشن حرارتي

اكستنشن حرارتي يكي از انواع اكستنشن گرم است كه با كمك دستگاه انجام مي‌شود و شامل اكستنشن با چسب مخصوص حرارتي است، كه هر دو به وسيله دستگاه و با حرارت انجام مي‌گردد. استفاده از چسب‌هاي رولي و دو رو، جديدترين نوع اكستنشن گرم است.

اكستنشن مو حرارتي

انواع اكستنشن مو با ماشين

امروز ماشين هاي اتومات اكستنشن نيز وارد بازار شده اند كه انواع اكستنشن ماشيني در متد هاي بافتي و حرارتي را پشتيباني مي كنند . اين روش ها نسبتا منظم تر و سريع تر خواهند بود. اما از نظر هزينه ايي به صرفه نخواهند بود چون ماشين ها حتما بايد كارتيژ و دسته هاي اكستنشن مخصوص خود را داشته باشند.

اكستنشن مو ماشيني

جديدترين روش اكستنشن مو با ليزر

بهترين و ماندگارترين روش اكستنشن كه امروزه بسيار مورد استفاده قرار مي گيرد، اكستنشن با ليزر است. كه به سبب آنكه بسيار محو است، در جلو سر نيز مي توان از آن بهره مند شد.

اين دستگاه به گونه اي طراحي شده است كه ميزان حرارت آن را مي توان تعيين نمود. كه همين امر سبب مي گردد تا با استفاده از آن آسيبي به موها وارد نشود.

در اين دستگاه نيز از چسب كراتينه استفاده مي شود. در اكستنشن ليزري، موهاي انتخاب شده، با چسب كراتينه و توسط اشعه دستگاه ليزر، لابه لاي موها نصب مي‌شوند.

اكستنشن مو ليزري

مراقبت از موهاي اكستنشن شده

بعد از اكستنشن بايد نكات مربوط به مراقب و نگهداري موها به خوبي انجام شود تا ماندگاري آن ها بيشتر شود.

از يك برس نرم و مخصوص براي شانه زدن استفاده شود.

همچنين از تاف بر روي موهاي اكستنشن شده استفاده نشود.

هنگام شانه كردن موهاي اكستنشن شده، موها را آرام از سمت بالا رو به پايين شانه كنيد.

موقع خواب، موهاي خود را براي جلوگيري از كشيده شدن و گره خوردن، در بالاي سر جمع كنيد.

براي شستشوي موها از شامپوهايي كه فاقد سولفات هستند استفاده كنيد. از شامپوهاي نرم كننده در ريشه ي موها استفاده نكنيد.

از محصولات سيليكوني و حالت دهنده موها مانند تافت و ... خودداري كنيد. اين محصولات موهاي اكستنشن شده را جدا مي كند.

رنگ كردن موهاي خود را به آرايشگر بسپاريد.

پس از گذشت 6 الي 8 هفته موهاي اكستنشن شده را ترميم كنيد.

ريموور اكستنشن را به آرايشگري كه اكستنشن را انجام داده بسپاريد.

اكستنشن مو

مزاياي موهاي اكستنشن شده

امروزه اكستنشن بين خانم ها رواج پيدا كرده است. مزاياي اين روش زيبايي عبارتند از:

  • استفاده از موهاي رنگي براي اشخاصي كه قادر به رنگ كردن مو نيستند.
  • پرپشت شدن مو
  • زيبايي موها
  • بلندي مو

اكستنشن مو

معايب موهاي اكستنشن شده

موهاي اكستنشن شده در كنار مزايايي كه دارد داراي معايبي نيز است. قبل از انجام اكستنشن به اين معايب توجه داشته باشيد.

  • صرف هزينه براي اكستنشن، ترميم و ريموور مو
  • انجام مراقبت هاي خاص
  • بروز سردرد و ميگرن
  • خوابيدن سخت
  • بروز حساسيت
  • ريزش موها

بازدید : 285
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

اكستنشن مژه چيست؟

اكستنشن مژه يا كاشت موقت مژه از روش هاي مرسومي به شمار مي آيد كه در بسياري از آريشگاه مورد استفاده قرار مي گيرد و به كمك آن مي توان از اين روش براي افزايش حجم مژه ها و هچنين زيباتر شدن چشم ها بهره مند شد. كاشت مژه يكي از بهترين روش هاي زيباتر شدن است. چشم و مژه ها در زيبايي چهره تأثير فوق العاده اي دارند. بهترين كاربرد كاشت مژه، براي كساني است كه بر اثر سانحه و بيماري مژه هايشان را از دست داده اند.
از آنجايي كه در حال حاضر دردوره هاي آموزش آرايشگري مباحث آموزش آرايش صورت و آموزش آرايش عروس از مباحث روز و مطرح مي باشد در اين مقاله قصد قرار داريم به ارائه مطالب مفيدي در اين خصوص بپردازيم

اكستنشن مژه


معرفي اكستنشن مژه

اكستنشن مژه كاشت موقت مژه است. در اين روش مژه هاي مصنوعي به صورت تك تك و با استفاده از چسب هاي كه عموما به رنگ بي رنگ با مشكي هستند، به مژه هاي شخص متصل مي شوند. در اين روش براي هر چشم در حدود 40 تا 60 مژه مورد استفاده قرار مي گيرد. همچنين فرد مي تواند با توجه به سليقه خود طول و رنگ مژه خود را انتخاب نمايد. معمولا جنس مژه هاي كه براي اكستنشن مژه مورد استفاده قرار مي گيرند، از موي انسان، حيوانات، فيبرهاي مصنوعي و ابريشمي خواهد بود كه در اين بين بهتر از موي حيوانات بهره گرفته نشود.

اكستنشن مژه

انواع كاشت مژه

امروزه خيلي از خانم ها براي داشتن صورت زيبا و هميشه
آراسته، از مژه هاي مصنوعي يا كاشت مژه استفاده مي كنند. قطعا مژه مصنوعي دوام بسيار كمتري دارد و جلوه طبيعي هم ندارد اما كاشت و اكستنشن هم دوام بيشتري دارد هم جلوه طبيعي تري مي دهد كه در بعضي موارد از كارهاي آرايشگران ماهر حتي قابل تشخيص نمي باشد.

كاشت مژه به 2 صورت انجام مي شود.

اكستنشن مژه تفاوت

تفاوت اكستنشن موقت مژه و كاشت مژه دائم موقت مژه


تفاوت كاشت دائم و موقت مژه عبارتند از:

  • جنس مژه: مژه هايي كه براي اكستنشن مژه به كار مي رود از جنس موي انسان و تارهاي ابريشمي است. در كاشت دائم مژه به علت حساسيت روش كاشت، از تار مژه هاي مرغوب استفاده مي شود. كاشت دائم نسبت به كاشت موقت طبيعي تر جلوه مي كند.
  • ضخامت مژه: در روش اكستنشن رنگ و ضخامت مژه ها نيز تغيير مي كند.
  • ماندگاري: ماندگاري روش اكستنشن از كاشت دائم بسيار كمتر است.
  • رشد مژه: در كاشت دائم، مژه ها به طور طبيعي رشد مي كنند.

اكستنشن مژه

چسب مورد استفاده براي كاشت موقت مژه

چسبي كه براي كاشت مژه استفاده مي شود براي چشم ها و مژه ها (اگر به چسب حساسيت نداشته باشيد و چسب تاريخ گذشته نباشد) بي ضرر است. در حين كاشت مژه، چشم ها كاملاً بسته است و خطر ورود چسب به داخل چشم ها وجود ندارد. قبل از انجام كاشت مژه بهتر است ابتدا 2 عدد مژه را كاشت كنيد، پس از گذشت دو روز اگر چشم هايتان به چسب و جنس مژه ها حساسيت نداشت كاشت مژه را به صورت كامل انجام دهيد.

اكستنشن مژه انواع


دوام اكستنشن مژه

نكته قابل توجه در رابطه با اكستنشن مژه آن است كه به سبب آنكه به منظور استفاده از اين روش از چسب استفاده مي شود، دوام آن بسيار كم تر از روش كاشت مژه به صورت دائم خواهد بود. ماندگاري اين روش با توجه به چسبي كه براي چسباندن مژه استفاده مي شود 2 الي 6 هفته است. البته ماندگاري كاشت مژه به مراقبت و كاشت خوب، بستگي دارد. با توجه به رشد مژه ها هر دو هفته يك‌ بار مي بايست كاشت مژه را ترميم كنيد. به سبب آنكه اين روش در مدت زمان كوتاهي و بدون درد و بيهوشي انجام مي پذيرد، نسبت به روش دائمي از محبوبيت قابل ملاحظه اي نيز برخوردار مي باشد.

اكستنشن مژه معرفي


هزينه اكستنشن مژه

هزينه اكستنشن مژه براي همه يكسان نيست چرا كه وضعيت مژه هاي افراد مختلف با يكديگر متفاوت هستند و مواد مصرفي براي هر فرد با توجه به وضعيت مژه هايشان متفاوت خواهد بود. به طور كلي هزينه كاشت موقف به موارد زير مرتبط خواهد بود:

اكستنشن مژه

  • جنس تار مژه
  • تعداد مژه ي به كار رفته
  • نوع و ميزان چسب به كار رفته
  • مراكز انجام كار

البته اكستنشن مژه هر از چند هفته نياز به شارژ مجدد و ترميم دارد و هرچنداين هزينه از زمان كاشت كمتر بود چرا كه مواد مصرفي در جلسات ترميم به مقدار كمتري خواهد بود . اما با اين حال يك مبلغ ماهانه براي ترميم بايستي در نظر گرفته شود كه حداقل بين 30 تا 50 درصد هزينه كاشت اول خواهد بود.


آموزش اكستنشن مژه (كاشت موقت مژه)

مراحل كاشت مژه به شرح زير خواهد بود.

  • ابتدا مژه هاي خود را خوب بشوييد و شانه كنيد. مژه ها بايد از چربي و گردوغبار تميز شوند تا چسب مژه خوب بچسبد.
  • چسب مژه مخصوص را روي فويل آلمينيومي بريزيد تا راحت تر استفاده كنيد.
  • مژه هاي كوتاه را براي قسمت داخلي چشم و سايز متوسط براي قسمت مياني و مژه هاي بلند براي گوشه خارجي چشم استفاده كنيد.
  • مژه هاي متناسب با ناحيه چشم را با موچين برداريد، به چسب آغشته كنيد و 30 ثانيه صبر كنيد تا چسب كم رنگ شود.
  • مژه هاي مصنوعي را با دقت از گوشه داخلي چشم شروع كنيد به مژه هاي چشم بچسبانيد. دقت كنيد مژه‌ها به پلك و پوست چشم نچسبند. دقيقاً مژه هاي مصنوعي را روي مژه هاي خودتان قرار دهيد.
  • پس از چسباندن همه مژه ها و خشك شدن چسب شان، مژه ها را به آرامي شانه كنيد.
  • براي هر چشم 15 الي 30 مژه مصنوعي مي توانيد استفاده كنيد.

اكستنشن مژه آموزش


نكات قابل توجه پس از اكستنشن مژه

با توجه به حساس بودن ناحيه ي اكستنشن مژه، اين كار مي بايست توسط افراد مجرب باتجربه اي كه مجوز اين كار را دارند، در مكان هاي بهداشتي انجام شود. براي ماندگاري بيشتر اكستنشن مژه مراقبت هايي را مي بايست انجام دهيد. مراقبت هاي بعد از كاشت مژه عبارتند از:

اكستنشن مژه

  • پس از انجام كاشت مژه 24 ساعت از شستن چشم ها و مژه ها خودداري كنيد.
  • روي صورت نخوابيد و چشم هايتان را با دست، دستمال يا حوله نماليد.
  • پس از انجام كاشت مژه از ريمل، فرمژه و مداد استفاده نكنيد.
  • از مواد آرايشي چرب براي آرايش چشم هايتان استفاده نكنيد.
  • چشم هايتان را با شامپوي بچه به آرامي بشوييد.
  • پس از انجام كاشت مژه از روغن هاي طبيعي و پمادهاي تقويت مژه استفاده نكنيد.
  • براي برداشتن كاشت مژه ها از آرايشگر متخصص استفاده كنيد.
  • پس از انجام كاشت مژه از سوناي بخار و استخر استفاده نكنيد.

عوارض اكستنشن مژه

اكستنشن مژه اگر توسط افراد ماهر انجام نشود، عوارض خطرناكي را در پي خواهد داشت. در صورت مشاهده موارد ذكر شده سريع تر مژه هاي كاشت شده را حذف كرده و به پزشك مراجعه كنيد.

  • چسبيدگي مژه هاي بالا و پايين به هم
  • قرمزي و پرخوني داخل چشم ها
  • خارش ناحيه پلك چشم
  • عفونت و درد چشم ها
  • ايجاد گل مژه چشم

اكستنشن مژه موقت

برداشت كاشت مژه

اگر پس از كاشت مژه به هر دليلي دچار ترديد شديد، مي توانيد به سالني كه برايتان كاشت مژه را انجام داده مراجعه كنيد و با استفاده از محلول حذف كننده مژه هايتان را برداريد. برداشت مژه هاي كاشته شده كار تخصصي بوده و بهتر است آرايشگر متخصص اين كار را انجام دهد.
"هرگز به مژه هاي پاييني مژه مصنوعي نچسبانيد. مژه هاي پايين چشم را در حين كار به وازلين آغشته كنيد."

اكستنشن مژه


تقويت طبيعي مژه

اگر چشم هاي حساسي داريد و بنا به دلايلي قادر نيستيد از زيبايي كاشت مژه بهره‌مند شويد، مژه هاي طبيعي خود را تقويت كنيد و از زيبايي ان ها بهره‌مند شويد.

  • پاك كردن آرايش چشم قبل از خواب
  • شانه كردن مژه ها با برس مخصوص مژه
  • استفاده از گروه غذايي پروتئين دار مانند ماهي، تخم مرغ، پنير، گوشت و ...
  • ماساژ مژه ها با روغن هاي طبيعي مانند روغن زيتون

مژه طبيعي

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 49
  • بازدید سال : 1300
  • بازدید کلی : 35435
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه